ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتایج یک پژوهش: زمان استفاده‌ کودکان از موبایل‌ را محدود نکنید

والدین همواره سعی دارند زمان استفاده‌ کودکانشان از گجت‌های الکترونیک را محدود کنند. از این رو تمام اپ‌های قفل کودک نیز قابلیت ایجاد محدودیت زمانی استفاده‌ را در خود داشته‌اند اما مطالعاتی جدید این مسئله ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

والدین همواره سعی دارند زمان استفاده‌ کودکانشان از گجت‌های الکترونیک را محدود کنند. از این رو تمام اپ‌های قفل کودک نیز قابلیت ایجاد محدودیت زمانی استفاده‌ را در خود داشته‌اند اما مطالعاتی جدید این مسئله را رد کرده و بعضاً والدین را تشویق می‌کنند که به کودکانشان اجازه دهند از وسایل دیجیتال، بیشتر استفاده‌ کنند. بر اساس این تحقیقات استفاده‌ مفید از گجت‌ها مهم‌تر از زمان کار با آنهاست.استفاده‌

این گونه سخت‌گیری‌های والدین بسیار شبیه به محدود کردن زمان مشاهده‌ی تلویزیون در نسل‌های گذشته است. نظریات و راهکارهای زیادی در اینباره مطرح شده بود. از تحلیل رفتن تفکر و کاهش قوه‌ی بینایی در اثر تماشای مکرر تلویزیون تا جایگزین کردن این تفریح با فعالیت‌های فیزیکی، همگی مسائلی بودند که والدین نسل‌های پیش با آن‌ها دسته و پنجه نرم ‌می‌کردند.

استفاده‌

 

مقایسه کلی موبایل‌ها با تلویزیون‌ها صرفاً به علت بهره بردن همگیشان از صفحه‌ نمایش نمی‌تواند حق مطلب را به طور کلی ادا کند. درست است که هردو دسته از نمایشگر بهره برده و محتوای ویدیویی ارائه می‌دهند اما دو گجت کاملا متفاوتند چرا که با استفاده‌ از تلفن‌های هوشمند می توان محتوا نیز تولید کرد. به طور کلی موبایل‌ها گجت‌های تعامل هستند اما تلویزیون‌ها وسایلی تعاملی به شمار می‌روند.

تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها برخلاف تلویزیون‌ها می‌توانند گستره ای از فعالیت‌های مختلف را در اختیار کاربر قرار دهند. این فعالیت‌ها شامل ایجاد موقعیت‌هایی خارق العاده برای یادگیری می‌شوند که به طرق دیگر امکان پذیر نبوده‌اند.

استفاده‌

محققان در تایید صحبت‌های قبلی، فعالیت‌های انفعالی قابل انجام با گجت‌های هوشمند را به مانند گذشته مخرب می‌دانند. تنها تفاوت استفاده‌های تعاملی موبایل‌ها است که نظر محققان را جلب نموده است. آنها معتقدند کودکان باید در استفاده‌ از موبایل‌هایشان برای تولید محتوا محدودیتی نداشته و حتی در این زمینه تشویق شوند.

با این حال هنوز متخصصان خطرهای دیگر این گجت‌های پرطرفدار را رد نمی‌کنند و تعیین زمان تنفس برای استراحت دادن به چشم ها را امری ضروری می‌دانند. این افراد پیشنهاد می‌دهند اپ‌های قفل کودک به نحوی طراحی شوند که فعالیت‌های انفعالی و تعاملی را به دو گروه تقسیم کرده تا والدین بتوانند فرزندانشان را به انجام فعالیت‌های دلخواه و مفید تشویق کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی