ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پانورامای دیدنی
علمی

پانورامای دیدنی کاوشگر کنجکاوی از مناظر سیاره‌ی سرخ [تماشا کنید]

کاوشگر کنجکاوی اخیراً موقعیتی بدست آورده تا بتواند نگاهی به پشت سر خود بیاندازد و از مسیر طی شده خود پانورامای دیدنی ثبت کند. ناسا نیز همگان را دعوت کرده که به تماشای این منظره‌ی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

کاوشگر کنجکاوی اخیراً موقعیتی بدست آورده تا بتواند نگاهی به پشت سر خود بیاندازد و از مسیر طی شده خود پانورامای دیدنی ثبت کند. ناسا نیز همگان را دعوت کرده که به تماشای این منظره‌ی دیدنی ثبت شده توسط کاوشگرش بنشینند. کاوشگر کنجکاوی موفق شده یک پانورامای دیدنی از منظره‌ی کوهستانی ۱۸ کیلومتری دهانه‌ی آتشفشانی گیل ثبت کند.

پانورامای دیدنی

کاوشگر کنجکاوی ناسا که سال ۲۰۱۲ میلادی روی سیاره مریخ نشست توانسته ماموریت های زیادی انجام دهد. این گجت هم اکنون در حال بررسی کوه میانی شارپ است و چند ماه گذشته موفق شده که از چشم‌انداز «لبه ورا روبین» ۱۶ عکس‌ مطلوب ثبت کرده و یک پانورامای دیدنی از آنها خلق کند.

«اشوین واساوادا» یکی از مهندسین کاوشگر کنجکاوی معتقد است زمستان مریخ زمان مناسبی برای عکاسی است چرا که در این زمان آسمان تمیز سیاره ی سرخ قابلیت گرفتن عکس‌های با کیفیتی را به کاوشگران می‌دهد. به همین دلیل است درون پانورامای یاد شده می توان قله‌ی بلندی را در فاصله ۸۰ کیلومتری مشاهده نمود.

پانورامای دیدنی

وی در‌باره مسیر طی شده توسط کاوشگر کنجکاوی می‌گوید:

«این وسیله ۵ سال است به آرامی از کوهستان‌های مریخ بالا می‌رود و پس از این مدت برای اولین بار توانسته که برگردد و کل مسیر طی شده در ماموریتش را ثبت کند.»

پانورامای گرفته شده توسط این کاوشگر بسیار بزرگ و شگفت انگیز است و بهتر است در صفحه‌ی نمایشگر بزرگی دیده شود تا جزییاتی از دیدگان کاربران مخفی نمانده و آنها بتوانند از گوشه کنار مریخ لذت ببرند. البته ناسا هم نسخه‌ای به همراه توضیحات از این پانوراما برای کاربران نا آشنا درنظر گرفته تا چشم‌انداز‌های مریخ را بهتر نمایان کند.

کاوشگر کنجکاوی زمان زیادی را در سیاره‌ی سرخ سپری کرده و هنوز ماموریت‌های بیشماری در برنامه‌های آینده خود دارد. ناسا اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک عملیات حفاری توسط این وسیله از سر گرفته می‌شود تا نمونه‌های بیشتری از سنگ‌های موجود در مریخ بدست آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamedA1994
    hamedA1994 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

    خیلی جالب و دیدنی بود. ممنون

    تلگرام اکس اندروید هم به طور رسمی توسط وبسایت تلگرام معرفی شد:
    https://telegram.org/blog/telegram-x

مطالب پیشنهادی