ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل واچ سری ۳ اپل مشکل اتاق ICU
تکنولوژی

جمع آوری داده های ضربان قلب کاربران اپل واچ به منظور مطالعه آغاز شد

در ماه نوامبر سال 2017 (آبان تا آذر ماه سال جاری) اپل از کاربران اپل واچ درخواست کرد که در صورت تمایل در طرحی به نام «مطالعه قلب اپل» مشارکت کنند. حالا این کمپانی به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۸

در ماه نوامبر سال 2017 (آبان تا آذر ماه سال جاری) اپل از کاربران اپل واچ درخواست کرد که در صورت تمایل در طرحی به نام «مطالعه قلب اپل» مشارکت کنند. حالا این کمپانی به مشارکت کنندگان اعلام کرده جمع آوری داده های آنها را آغاز کرده است.

کمپانی ساکن کوپرتینو برای این طرح که با همکاری بخش سلامت دانشگاه استنفورد شکل گرفته، یک اپ ویژه را عرضه کرده بود. افرادی که در این مطالعه مشارکت می کنند باید تأیید کنند که از مشکلاتی از جمله فیبریلاسیون دهلیزی (شایع ترین نوع آریتمی قلبی)، فلوتر دهلیزی (نوعی آریتمی است که در دهلیز قلب رخ می‌دهد) رنج نمی برند و در عین حال از داروهای رقیق کننده خون از جمله کمادین (وارفارین)، پاراداکسا (دابیگاتران)، زارلتو (ریواروکسابان)، الیکوییس (آپیکسابان) و ساوایسا (ادوکسابان) استفاده نمی کنند.

اگر کاربران این شرایط را داشته باشند، در یک ایمیل که از جانب اپل ارسال می شود، سندی تحت عنوان «رضایت آگاهانه» به همراه اطلاعاتی مرتبط با قوانین حریم خصوصی «قانون انتقال و پاسخ گویی الکترونیک بیمه سلامت» (HIPPA) را دریافت می کنند. همچنین در بخشی از این رضایت نامه آمده است که حسگرها ممکن است آریتمی قلب (ریتم غیر طبیعی ضربان قلب) را تشخیص دهند.

اپل همچنین در حال کار روی روشی غیر تهاجمی برای اندازه گیری قند خون از طریق حسگرهای اپل واچ است. در دسامبر سال 2017 (آذر تا دی ماه سال جاری) کمپانی ساکن کوپرتینو اعلام کرده بود که یک سال دیگر تا ارائه این فناوری فاصله دارد. در صورت عرضه این تکنولوژی در ساعت های هوشمند اپل، به میزان زیادی از هزینه های مورد نیاز برای تشخیص میزان قند خون بیماران مبتلا دیابت کاسته خواهد شد.

انتظار می رود قصد اپل از جمع آوری اطلاعات دریافت شده از این مشارکت، ساخت یک محصول جدید باشد. همچنین از آنجایی که اپل قراردادی را با سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به منظور بخشی از این برنامه منعقد کرده به نظر می رسد زودتر از انتظارات قبلی شاهد معرفی محصول یاد شده باشیم. قرارداد یاد شده با FDA به منظور تسریع در امور مرتبط با تأییدیه های مورد نیاز برای عرضه این محصول عقد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی