ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی کانسپت SP Concept کیا موتورز در نمایشگاه خودرو Auto Expo هند

کمپانی کیا در نظر دارد به زودی وارد بازار کشور هندوستان شده و محصولات خود را از طریق نمایندگی های رسمی در این کشور پر جمعیت به فروش برساند. برای زمینه سازی این حضور، کره ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

کمپانی کیا در نظر دارد به زودی وارد بازار کشور هندوستان شده و محصولات خود را از طریق نمایندگی های رسمی در این کشور پر جمعیت به فروش برساند. برای زمینه سازی این حضور، کره ای ها 16 مدل مختلف خود را در نمایشگاه Auto Expo که این روزها در در حال برگزاری است، در معرض دید هندی ها قرار داده اند.

kia-sp-concept-auto-expo-2018 (8)

یکی از این مدل ها که برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر می شود، کراس اووری مفهومی به نام SP Concept است. این کراس اوور کامپکت که به طور ویژه برای بازار هند توسعه یافته، از طراحی جذابی برخوردار بوده و به طور حتم وارد فاز تولید خواهد شد.

kia-sp-concept-auto-expo-2018

به گفته مدیر دپارتمان طراحی کیا یعنی آقای پیتر شرایر، اگر چه مفهومی SP Concept تا حدودی طراحی اغراق آمیزی دارد، اما نسخه تولیدی شباهت های بسیار زیادی به آن خواهد داشت.

kia-sp-concept-auto-expo-2018 (5)

نمای روبرو به احتمال زیاد جذاب ترین بخش از کانسپت جدید کیا است. در این نما جلو پنجره معروف کیا موسوم به پوزه ببر در ابعادی بزرگ خودنمایی می کند. در دو طرف این جلو پنجره، چراغ های اصلی دو تکه قرار دارند که پیش از این نظیر آنها در هیچ یک از محصولات کیا دیده نشده اند.

kia-sp-concept

به نظر می رسد که این نوع چینش چراغ ها به یکی از مشخصه های اصلی شاسی بلندها و کراس اوورهای گروه هیوندای-کیا تبدیل خواهد شد، چرا که مشابه آن در تصاویر رسمی انتشار یافته از نسل چهارم سانتافه نیز قابل مشاهده است.

در نمای جانبی و عقب طراحان کیا با ترکیب هنرمندانه خطوط، اشکال ساده و سطوح صاف در القای حس حرکت و هیجان کاملا موفق بوده اند. دستگیره های در مخفی، رینگ های آلیاژی با رنگ دوگانه و استفاده از رنگ سفید برای سقف و نارنجی برای بدنه بعضی از دیگر ویژگی های شاخص SP Concept هستند.

kia-sp-concept-auto-expo-2018

درباره پیشرانه این کراس اوور مفهومی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما از آنجایی که نسخه تولیدی این خودرو با هیوندای کرتا (Creta) در یک کلاس قرار می گیرد، بنابراین دور از انتظار نیست که این دو - همانند سوناتا و اپتیما - از مشخصات فنی کمابیش مشابهی برخوردار باشند.

kia-sp-concept-auto-expo-2018

در کنار مفهومی SP Concept کیا مدل های دیگری مثل پیکانتو، ریو، استونیک، سراتو، استینگر، نیرو، سورنتو و اپتیمای هیبریدی را در اتو اکسپو به نمایش گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی