ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت اج
تکنولوژی

گوگل از وجود یک آسیب پذیری در مایکروسافت اج خبر می دهد

تیم «پروژه صفر» گوگل که وظیفه شناسایی آسیب پذیری در نرم افزارهای مختلف را بر عهده دارد اخیرا از وجود یک باگ امنیتی در مرورگر مایکروسافت اج خبر داده است. کمپانی مایکروسافت سال گذشته اعلام ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

تیم «پروژه صفر» گوگل که وظیفه شناسایی آسیب پذیری در نرم افزارهای مختلف را بر عهده دارد اخیرا از وجود یک باگ امنیتی در مرورگر مایکروسافت اج خبر داده است.

کمپانی مایکروسافت سال گذشته اعلام کرده بود که به منظور بهینه سازی فرایند اجرای کدها در مرورگر اج از ACG استفاده خواهد کرد. ACG که مخفف Arbitrary Code Guard است از اصلاح صفحات کد و اجرای کدهای مخرب در حافظه جلوگیری می کند. این در حالی است که بیشتر مرورگرهای مدرن بر کامپایلرهای JIT متکی هستند و تطبیق آنها با ACG فرایندی پیچیده است.

مایکروسافت برای اطمینان از سازگاری کامپایلر JIT  با مرورگر مجهز به ACG ، کامپایل JIT را در فرایندی جداگانه صورت می دهد که طی آن تابع VirtualAllocEx برای اختصاص حافظه فراخوانی می شود. فرایند JIT  مسئولیت کامپایل جاوا اسکریپت به کد های بومی و نگاشت آنها به فرایند محتوای درخواستی را بر عهده دارد، به عبارت دیگر فرایند محتوا اجازه نگاشت یا اصلاح صفحات کد JIT خودش را ندارد.

مایکروسافت اج

با این حال محققان امنیتی پروژه صفر در فرایند نوشتن داده های اجرایی در فرایند محتوا آسیب پذیری هایی را پیدا کرده اند. بر این اساس فرایند محتوا می تواند آدرسی را که JIT در نظر می گیرد تشخیص داده و کدهای قابل اجرای دیگری را در آن قرار دهد. گوگل وجود این آسیب پذیری را در آبان ماه به مایکروسافت اعلام کرده و پیش از انتشار عمومی 90 روز به این شرکت فرصت داده تا آن را اصلاح کند.

«مرکز پاسخگویی امنیتی مایکروسافت»، (MSRC) تاکید کرده مشکل مایکروسافت اج از آنچه در ابتدا به نظر رسیده پیچیده تر بوده و به همین خاطر گوگل 14 روز دیگر به مهلت تعیین شده اضافه کرده است. با این حال تیم امنیتی مایکروسافت در این چهارده روز نیز به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکرده و به همین خاطر گوگل این باگ را به صورت عمومی اعلام کرده است.

کمپانی ردموندی مدعی شده که تا 22 اسفند این مشکل را حل کرده و پچ های آن را در قالب یک بسته امنیتی منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲ اسفند ۱۳۹۶

    ای کاش مایکروسافت و گوگل باهم ترکیب میشدن
    ترکیب سرویس های این دو کمپانی میتونه محصول پیشرفته تری رو ارائه بده

مطالب پیشنهادی