ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رودستر ایلان ماسک را در فضا دنبال کنید

هفته‌ی گذشته رودستر ایلان ماسک با راکت فالکون هوی‌ اسپیس اکس به فضا فرستاد. دوربین‌های تعبیه شده روی این ماشین چند ساعت اول سفر استارمن معروف را استریم کردند که این اتفاق منجر شد که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

هفته‌ی گذشته رودستر ایلان ماسک با راکت فالکون هوی‌ اسپیس اکس به فضا فرستاد. دوربین‌های تعبیه شده روی این ماشین چند ساعت اول سفر استارمن معروف را استریم کردند که این اتفاق منجر شد که تصاویر و مناظر زیبایی از زمین بدست آید. اکنون این ماشین دارد مسیر منظومه شمسی را می‌پیماید و کاربران می‌توانند مسیر رودستر ایلان ماسک را در وبسایت Whereisroadster.com دنبال کنند.

این وبسایت توسط بن پیرسون ساخته شده که از کودکی علاقه‌ی زیادی به فضا داشته است. او روز ارسال فالکون هوی به فضا متوجه شد که کاربران بسیاری علاقه دارند مسیر طی شده توسط رودستر معروف را دنبال کنند. به همین دلیل پیرسون سعی کرد با راه اندازی این سایت با استفاده از اطلاعات آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا (JPL) به کنجکاوی کاربران پاسخ دهد.

به گزارش این سایت در حال حاضر خودروی مذکور ۳ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. این ماشین در ابتدا بنا بود در مسیری حول خورشید قرار بگیرد و از این طریق به فاصله مشخصی از مریخ برسد با این حال اما راکت حامل آن ظاهرا مسیر از پیش تعیین شده را پشت سر گذاشته و در مداری قرار گرفته که به کمربند سیارک ها میان مریخ و مشتری می رسد.

پس از پرتاب راکت فالکون هوی در هجدهم بهمن‌ماه، پیرسون سعی کرد محل قرار گیری رودستر را تخمین بزند و متوجه شد که محاسباتش با مداری که ماسک اعلام کرده تفاوت دارد. پس از این اتفاق ناسا اطلاعات دقیقی درباره‌ی محل قرارگیری این ماشین در فضا منتشر نمود و پیرسون نیز بلافاصله راهی پیدا کرد که اطلاعات ناسا را ذخیره کرده و امکان مشاهده‌ی همزمان محل دقیق قرارگیری این ماشین در فضا را در  وبسایتش به نمایش بگذارد.

البته هنوز مشخص نیست که دقیقا چه اتفاقی برای رودستر تسلا رخ می دهد، چون قبل از پرتاب ماسک اعلام کرد که شانس اندکی برای نزدیک شدن این ماشین به مریخ وجود دارد اما اکنون می‌توان با استفاده از این سایت مشاهده کرد که عاقبت این خودروی «ساخته شده به دست بشر» به کجا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mebrahim
    mebrahim | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

    برای دور زدن تحریم سایت whereisroadster.com می‌شه از سرویس خلاقانه شکن استفاده کرد: https://shecan.ir

  • mebrahim
    mebrahim | ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

    برای دور زدن تحریم سایت whereisroadster.com می‌شه از سرویس خلاقانه شکن استفاده کرد:

مطالب پیشنهادی