ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از نخستین تجهیزات فناوری 5G FWA در بارسلون پرده برداشت

سامسونگ نمایشگاه MWC امسال را فرصت مغتنمی بر شمرده تا از تکنولوژی 5G FWA خود رونمایی به عمل آورد. در همین راستا، غول کره ای امروز از نخستین تجهیزات تجاری این تکنولوژی در بارسلون پرده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

سامسونگ نمایشگاه MWC امسال را فرصت مغتنمی بر شمرده تا از تکنولوژی 5G FWA خود رونمایی به عمل آورد. در همین راستا، غول کره ای امروز از نخستین تجهیزات تجاری این تکنولوژی در بارسلون پرده برداشت.

به گفته سامسونگ، کلیه این تجهیزات جمعه هفته گذشته به تأیید کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده رسیده اند تا سامسونگ نخستین شرکت در صنایع مخابراتی باشد که از سوی یک رگولاتوری برای به کارگیری این فناوری مجوز می گیرد.

تکنولوژی جدید سامسونگ برای ارتقای طیف موج میلی متری استفاده خواهد شد؛ از پهنای باندهایی صحبت می کنیم که محدوده فرکانسی آن ها از ۳۰ گیگاهرتز آغاز می شود. تجهیزات در نظر گرفته شده برای راه اندازی این تکنولوژی، احتمالا تا پایان سال جاری توسط اپراتور ورایزن مورد استفاده قرار خواهند گرفت که نخستین قرارداد اینترنت 5G تجاری را با سامسونگ به امضا رسانده است.

ورایزن قصد دارد تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸، با همکاری سامسونگ نخستین پیشنهادات اینترنت 5G خود را در سطح محدود ارائه نماید. فناوری تازه رونمایی شده توسط سامسونگ تمام محصولات وای فای را در بر می گیرد، از واحدهای رادیویی گرفته تا مودم های پشتیبانی کننده از 5G و نرم افزارهایی که دسترسی به نسل پنجم اینترنت همراه را تسهیل می کنند.

با وجود اقدام زودهنگام سامسونگ، برخی از اهالی صنعت هنوز نسبت به موثر بودن راهکارهای ارائه شده در تکنولوژی 5G FWA دچار شک و تردید هستند و برخی تحلیلگران نیز فناوری مورد بحث را با توجه به هزینه های گزاف راه اندازی، در دراز مدت سودآور نمی بینند.

همچنین بر خلاف ورایزن اسپرینت و AT&T، دو اپراتور بزرگ دیگر ایالات متحده اعلام کرده اند که برای گسترش فناوری های 5G خود در آینده روی تکنولوژی FWA تمرکز نخواهند کرد. هر چند که در صورت مساعد شدن اوضاع، این احتمال وجود دارد که هر دو به استفاده از تکنولوژی FWA روی آورند.

مطابق گزارشات، توسعه اینترنت 5G در ابعاد وسیع از سال ۲۰۱۹ در ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کره جنوبی و ژاپن کلید خواهد خورد. اما کشورهای اروپایی احتمالا از سال ۲۰۲۰ به توسعه نسل پنجم اینترنت همراه در میان شهروندان خود اقدام خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Muhammad Arabjafari
    Muhammad Arabjafari | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    سلام لطفا به این ادرس بروید و پست من را لایک کنید خیلی وقت نمی بره http://bit.ly/2otGsHs

مطالب پیشنهادی