ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

techrules-ren-rs
خودرو

بلندپروازی به سبک چینی ها؛ سوپر اتومبیل تک رولز RenRS در ژنو معرفی شد

حضور خودروسازان چینی در نمایشگاه های معتبر جهانی رفته رفته به یک اتفاق عادی تبدیل می شود. نگاهی به چند نمایشگاه معتبر برگزار شده در سال های اخیر نشان می دهد که چینی ها آرزوهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

حضور خودروسازان چینی در نمایشگاه های معتبر جهانی رفته رفته به یک اتفاق عادی تبدیل می شود. نگاهی به چند نمایشگاه معتبر برگزار شده در سال های اخیر نشان می دهد که چینی ها آرزوهای بزرگی در سر داشته و قصد دارند به بازارهای اصلی نظیر اروپا و ایالات متحده ورود پیدا کنند.

کانسپت برقی GAC در نمایشگاه خودروی دیترویت
کانسپت برقی کمپانی چینی GAC در نمایشگاه خودروی دیترویت

نمایشگاه خودروی ژنو نیز که اینک در حال برگزاری است، از این قاعده مستثنی نبوده و میزبان چند خودروساز از سرزمین اژدهای زرد خواهد بود. یکی از شرکت های چینی که برای چندمین بار در ژنو حاضر می شود، تِک رولز (Techrules) نام دارد.

techrules-ren-rs

این شرکت که به خاطر پیشرانه انقلابی توربینی و ارایه اتومبیل های اسپرت در کانون توجه قرار گرفته، در نمایشگاه ژنو امسال نیز با یک سورپرایژ ویژه حاضر شده است.

techrules-ren-rs

ابر اتومبیل RenRS سورپرایزی است که تک رولز در غرفه خود به نمایش گذاشته؛ این خودروی مسابقه ای دارای یک صندلی بوده و بر اساس مدل Ren که سال گذشته در ژنو رونمایی شد، شکل گرفته است.

اتومبیل اسپرت سه نفره Ren، نماینده تک رولز در نمایشگاه خودروی ژنو 2017

همانند Ren، سوپر اتومبیل RenRS نیز از تکنولوژی شارژ مجدد توربینی بهره برده می برد. در این تکنولوژی پیشرانه الکتریکی موجود از طریق یک توربین شارژ می شود.

techrules-ren-rs

به گفته مقامات تک رولز، RenRS در دو نسخه ارایه خواهد شد. نیروبخش مدل استاندارد چهار موتور برقی مستقل است که در مجموع 858 اسب بخار قدرت و 1560 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند.

techrules-ren-rs

اما نسخه قدرتمندتر علاوه بر یک موتور مستقل برای هر چرخ، به دو موتور دیگر بر روی اکسل های خود مجهز خواهد شد. با تکیه بر 6 موتور موجود، این نسخه در مجموع 1287 اسب بخار قدرت و 2340 نیوتن متر گشتاور دارد که در نوع خود کم نظیر است.

techrules-ren-rs

با این پیشرانه خارق العاده RenRS شتاب صفر تا صد را در عرض 3 ثانیه محقق کرده و قادر است به حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. با این آمار و ارقام خیره کننده تک رولز RenRS می تواند یکی از سریع ترین خودروهای ساخت چین لقب بگیرد.

techrules-ren-rs

وظیفه تامین انرژی مورد نیاز موتورها بر عهده پک باتری 28.4 کیلووات ساعتی گذاشته شده است. این باتری در مواقع لازم به واسطه تکنولوژی میکرو توربین دیزلی شارژ می شود. آنطور که تک رولز ادعا کرده مدل قوی تر سوپر اتومبیل RenRS با 80 لیتر گازوئیل می تواند تا 1170 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

techrules-ren-rs

درباره قیمت یا زمان دقیق ارایه این خودروی سریع چینی هنوز حرفی به میان نیامده، اما بد نیست بدانید که تک رولز نتوانست به قول خود مبنی بر تولید مدل خیابانی Ren تا اوایل سال 2018 جامه عمل بپوشاند. این کمپانی مدعی شده که مدل مذکور تا 2 سال آینده به خیابان ها راه خواهد یافت.

techrules-ren-rs

ناگفته نماند به غیر از تک رولز، کمپانی چینی دیگری با اتومبیلی مجهز به تکنولوژی توربین شارژ کننده باتری در ژنو حضور دارد. این استارتاپ گروه Hybrid Kinetic نام داشته و از یک خودروی مفهومی به اسم HK GT رونمایی خواهد کرد. این اتومبیل کانسپت توسط استودیوی معروف پینین فارینا طراحی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali
    Ali | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    ما هم صنعت اتوموبیل سازی داریم. پراید و سمند و .... واقعا نمونه اند

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    گوردون گوری کجایی که ببینی صندلی سه نفره ای که برای مک لارن اف یک طراحی کردی رو این چینی ها اسکی رفتن ?

  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    و خوشحالیم که به خود ببالیم که با همت مدیران و مسئولان پر تلاش این مرز بوم محصولات پراید و سمند در سال 97 خورشیدی با فیس لیفتی جدید و با آپشن های شگرفی همچون : برداشتن ضبط صوت ، شیشه بالابر جدید ، چراغ عقب جدید ، چراغ جلوی جدید ، داشبورد طرح چوبی برای سمند و داشبورد پلاستیکی ، خودران هوشمند برو تو تیر چراغ برق و دره های کشور ، و دکمه های تنظیم میزان درد کشیدن هنگام مرگ و با قیمت نازل که کمتر از عراق است تاکید دارم کمتر از عراق است را عرضه خواهد کرد. جا دارد از این همت مدیران لایق این دو شرکت تقدیر و تشکر داشته باشیم. خسته نباشید ??

مطالب پیشنهادی