ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت دومین قرارداد انرژی تجدیدپذیر خود در آسیا را امضا نمود

هفته‌ی گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که اولین قرارداد خود را پیرامون حوزه‌ی انرژی تجدیدپذیر در آسیا به ثبت رساند. حال این شرکت ردموندی از به ثبت رسیدن دومین قرارداد مشابه جدیدش در قاره آسیا خبر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۰

هفته‌ی گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که اولین قرارداد خود را پیرامون حوزه‌ی انرژی تجدیدپذیر در آسیا به ثبت رساند. حال این شرکت ردموندی از به ثبت رسیدن دومین قرارداد مشابه جدیدش در قاره آسیا خبر داد. بر اساس قرارداد جدید قرار است که سه مگا‌ وات انرژی الکتریکی خورشیدی از شرکت آتریا پاور واقع در ایالت کارناتاکا هند خریداری شود.

قرارداد آسیایی اول شرکت یاد شده در سنگاپور رخ داد و در واقع بزرگترین پروژه‌ی تامین انرژی خورشیدی از سقف خانه‌ها در این کشور بود که ۱۰۰ درصد آن توسط مایکروسافت خریداری شد که حدود ۶۰ مگاوات بود. تمام انرژی تولید شده از طریق این سایت برای فعالیت در دیتا سنتر‌های مایکروسافت مصرف خواهد شد.

حال «آنانت ماهشواری» سرپرست مایکروسافت هند در‌باره دومین قرارداد آسیایی‌اش اعلام نمود که کمپانی مذکور بدین وسیله قصد دارد تا با عمیق‌تر کردن سابقه‌ی همکاری و سرمایه‌گذاری‌اش در هند، موجبات رشد پشتیبانی و پایداری این نوع انرژ‌‌ی‌ها را در این کشور فراهم آورد چرا که به باور وی، سرمایه‌گذاری محلی در انرژی خورشیدی موجب می‌شود که انرژی دفتر جدید شرکت ذکر شده در بنگالور به طور کامل بدین شکل تامین شود.

به گفته‌ی او این مسئله هم برای مایکروسافت و هم برای کشور هند مفید بوده و می‌تواند از آسیب رساندن به  محیط زیست جلوگیری کند. وی اعتقاد دارد که با کامل شدن فرآیند اشاره شده، مردم کل کشور هند خواهند توانست به انرژی الکتریکی پاکیزه دسترسی آسان و پایدار پیدا کنند.

پس از رسمی شدن قرارداد مورد نظر و برنامه‌ های مشابه در دست انجام، میزان خرید جهانی انرژی تجدیدپذیر شرکت ردموندی مجموعا به عدد ۹۰۰ مگاوات رسیده است. این کمپانی قصد دارد از باد، خورشید و آب برای تهیه‌ی انرژی الکتریکی پاکیزه استفاده کرده تا حداقل ۵۰ درصد مصرف انرژی خود را که میزان قابل توجهی است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بدین شکل استخراج کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی