ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پلی استیشن 5
ویجیاتو - بازی

سونی از همین حالا کیت توسعه پلی استیشن 5 را به دست بازی‌سازان رسانده است

بنابر گزارش های تازه، کمپانی سونی از همین حالا کیت های توسعه پلی استیشن 5 را به دست برخی از استودیوهای شخص ثالث رسانده است. این خبر از سوی مارکوس سلارز، یکی از افشاگران حوزه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

بنابر گزارش های تازه، کمپانی سونی از همین حالا کیت های توسعه پلی استیشن 5 را به دست برخی از استودیوهای شخص ثالث رسانده است. این خبر از سوی مارکوس سلارز، یکی از افشاگران حوزه بازی منتشر شده که قبلاً انتشار دارک سولز برای نینتندو سوییچ و عرضه Call of Duty: Black Ops 4 طی سال جاری میلادی را فاش کرده بود.

اگرچه راهی برای تایید صحت اطلاعات افشایی از سوی سلارز وجود ندارد، اما سابقه خوب او در افشای اخبار حوزه بازی می تواند جلوه ای موثق تر به این خبر ببخشد. وی می گوید که با شروع سال جدید میلادی، کیت توسعه پلی استیشن 5 به دست تعدادی از استودیوها رسیده و با در نظرگیری این مسئله، حالا عرضه مدل بعدی پلی استیشن در سال 2019 میلادی بسیار محتمل جلوه می کند.

به عنوان توضیح باید گفت که کیت های توسعه، معمولاً کامپیوترهای خاصی هستند که از مشخصات سخت افزاری مشابهی نسبت به کنسول در حال توسعه بهره می برند. این مشخصات سخت افزاری گاهی از اوقات ممکن است با محصول نهایی سازگاری کامل نداشته باشد، اما به استودیوهای توسعه دهنده کمک می کند تا ایده ای کلی درباره توانایی های فنی کنسول داشته باشند.

پلی استیشن 5

در حال حاضر، نزدیک به 5 سال از عرضه مدل استاندارد پلی استیشن 4 می گذرد و عرضه کیت توسعه در سال 2018، زودتر از آن چیزی است که از یک نسل کامل کنسولی انتظار می رود. ضمناً ارائه این کیت به توسعه دهندگان شخص ثالث نشان می دهد که توسعه دهندگان فرست پارتی سونی از مدت ها پیش به این نسخه پروتوتایپ دسترسی داشته اند.

از طرف دیگر، بنابر پتنتی که اخیراً از سونی رویت شده، احتمال پشتیبانی پلی استیشن 5 از قابلیت Backward Compatibility نیز وجود دارد که باعث می شود این کنسول قادر به اجرای بازی های پلی استیشن 4 و شاید کنسول های نسل هفتم و ششم سونی باشد. گذشته از نسل هشتم که شاهد کمکاری سونی در پشتیبانی از عناوین قدیمی بودیم، این کمپانی ژاپنی همواره از طرفداران قابلیت Backward Compatibility بوده و کنسول های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 2 با بازی های نسل پیش خود سازگاری داشتند.

در هر حال، هنوز مشخص نیست که کنسول پلی استیشن 5 در چه سالی روانه بازار خواهد شد، اما سال آتی میلادی محتمل ترین گزینه است. همه این اتفاقات در حالی است که سونی و مایکروسافت در اواسط نسل، از مدل ارتقایافته کنسول های خود نیز رونمایی کرده اند و انتظار می رفت با ورود پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس به بازار، شاهد طول عمر طولانی تری برای این کنسول ها باشم؛ اما ظاهراً پیشرفت سریع تکنولوژی، چنین روندی را اجتناب ناپذیر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • M
    M | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    سونی از شرکت‌های بازی سازی درصد می گیرد؟ یعنی از فروش هر نسخه از هر بازی مبلغی نصیب سونی می شود؟

  • ali_reza_r
    ali_reza_r | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    این حسودای سونی تو گوشی خودشون کشتن حالا تو کنسولم که پادشاه بدون رقبه سونی بازم میان مزه میریزن بابا تو این زمینه سامسونگ جونتون پشمه میفهمین پشم

  • amirhossein
    amirhossein | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    من تازه تصمیم داشتم اگه خدا بخواد بعد کنکور یه کنسول بخرم !!!
    بنظرتون بخرم یا واستم ؟؟!!؟!

  • sadaf
    sadaf | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    دیده Xbox one x خیلی قویه گفته بذار از قافله عقب نیفتم

  • Gimli
    Gimli | ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

    برای اومدن نسل بعدی بنظر خیلی زوده من تازه قلک هامو شکستم پرو گرفتم ??

مطالب پیشنهادی