ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به همه بازی های قابل تهیه از هیولا

پیش از آغاز به کار کلاینت ایرانی هیولا، تا مدت ها کمبود یک فضا سازماندهی شده و جامع برای فروش بازی های پی سی ایرانی حس می شد. آرشیو فعلی هیولا تقریباً تمام عناوین شناخته ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

پیش از آغاز به کار کلاینت ایرانی هیولا، تا مدت ها کمبود یک فضا سازماندهی شده و جامع برای فروش بازی های پی سی ایرانی حس می شد. آرشیو فعلی هیولا تقریباً تمام عناوین شناخته شده ایرانی که برای پی سی ساخته شده اند را پوشش می دهد و در ادامه این مقاله، نگاهی به تمام بازی های موجود روی این پلتفرم مجازی خواهیم داشت.

تراتئون

«تترائون» یک بازی اکشن نقش آفرینی با فضای اساطیری ایران باستان است. در این بازی سه شخصیت که هر کدام مسیر متفاوتی از یک داستان را طی می کنند، قابل بازی هستند. از لحاظ داستانی، این عنوان را می توان دنباله ای بر بازی «عصر پهلوانان» دانست.

لازم به ذکر است که تترائون در بخش های داستانی و طراحی شخصیت در دومین جشنواره بازی های رایانه ای ایران موفق به کسب جایزه شده است.

بال های تاریک 2

«بال های تاریک» یک بازی در سبک ماجرایی اشاره کلیک است که داستان ربوده شدن بازیگران معروف سینما توسط فردی به نام «سایه شب» را روایت می کند. شما به عنوان یکی از قربانیان سایه شب در محیطی نامعلوم بیدار شده و حال وظیفه دارید تا با حل معماهای این مکان عجیب و غریب، راه خروج را پیدا کنید.

این عنوان که ساخته استودیو «لکسیپ گیمز» است، تا کنون برای صداگذاری و گرافیک حرفه ای خود موفق به کسب جوایزی در سطح داخلی و بین المللی شده است.

بیداری: خاکسترهای سوزان

عنوان «بیداری: خاکسترهای سوزان» یک بازی ماجرایی اشاره کلیک دیگر موجود در هیولا است. داستان این بازی در جریان اولین جرقه هایی که منجر به آغاز انقلاب تونس و در نتیجه آن بهار عربی می شود، روایت شده و ما در نقش جوانی انقلابی به نام علی، درگیر رساندن انقلاب به مرحله پیروزی می شویم.

هسته اصلی این بازی روی حل معماهای گوناگون استوار است. سازندگان این عنوان در استودیو «بازی رسانه» سعی کرده اند تا حد امکان به المان های استاندارد بازی  های سبک ماجرایی اشاره و کلیک وفادار بمانند و در این راه تا حدود زیادی موفق ظاهر شده اند.

روایت داستان بازی با استفاده پنل های کامیکی و طراحی دلنشین محیط های مختلف، از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با بازی بیداری: خاکسترهای سوزان هستند.

ارتش های فرازمینی

«ارتش های فرازمینی» استودیو «راسپینا» را می توان یکی از پر سر و صدا ترین بازی های ایرانی دانست. این بازی اکشن اول شخص، داستان جنگ انسان ها در آینده ای دور را روایت می کند. طی بخش داستانی بازی در محیط هایی همچون پالایشگاه و صحرا حضور پیدا کرده و چالش های گوناگونی را تجربه خواهید کرد.

گیم پلی روان و سریع را می توان یکی از مهم ترین نکات مثبت در رابطه با ارتش های فرازمینی دانست که نمونه آن بین بازی های ایرانی کم پیدا می شود. این بازی موفق به گسب دو غزال زرین بهترین بازی اکشن سال و بهترین دستاورد فنی از چهارمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران شده است.

پروانه

«پروانه» یک بازی ماجرایی با دوربین ایزومتریک است. ما به عنوان قهرمان قصه یعنی فادیا وظیفه داریم تا علت شیوع بیماری در دهکده ناریا را پیدا کرده و با دشمنان همیشگی مردم روستا یعنی خزدک ها مقابله کنیم.

به طور کلی محیط بازی به دو بخش روستا و کوهستان تقسیم می شود که هر کدام از آن ها از ویژگی های خاصی بهره می برند در بخش هایی از داستان بازی که در روستا اتفاق می افتند، بازی به صورت جهان باز دنبال شده و در قسمت های کوهستانی با مراحل خطی طرف هستیم.

مبارزه با دشمنان، حل کردن معماها و گشت و گذار در محیط های مختلف بازی بیشترین کارهایی هستند که در پروانه انجام خواهیم داد.

41148

بازی «41148» ماجراهای مردی را روایت می کند که با فراموش کردن گذشته خود، درگیر حوادث ترسناک و عجیبی شده است. این بازی که در سبک اشاره و کلیک دسته بندی می شود، توسط مهدی فنائی ساخته شده و تا کنون به موفقیت های زیادی در ضمینه جذب مخاطب داخلی و خارجی دست پیدا کرده است.

در 41148 با 10 مرحله متفاوت، سکانس های سینمایی و معاماهای گوناگون روبرو خواهید شد.

صدای فراموش شده

«صدای فراموش شده » یکی دیگر از بازی های ماجرایی اشاره کلیک موجود در هیولا است. داستان این اثر با الهام از قصه های هزار و یک شب نوشته شده و ما در نقش «شهباز» از سرزمین های مختلفی گذشته و با چالش های متنوعی روبرو می شویم.

طبق گفته سازندگان این عنوان در استودیو رسانا شکوه کویر، بیش از 700 سطر دیالوگ برای بازی نوشته شده و به پایان رساندن داستان نیز چیزی نزدیک به 4 ساعت از شما وقت خواهد گرفت. استفاده از دوبلورهای شناخته شده و مینی گیم های متنوع، از دیگر ویژگی های صدای فراموش شده 2: تقدیر به شمار می روند.

لازم به ذکر است که هر دو قسمت این بازی با پسوندهای «مکاشفه» و «تقدیر» روی پلتفرم هیولا، قابل خرید هستند.

شتاب در شهر 2

«شتاب در شهر 2» یک بازی ریسینگ جهان باز است که در آن شما به عنوان یک راننده مبتدی آغاز به کار کرده و به مرور و با کسب پیروزی در مسابقات، پیشرفت می کنید.

مراحل مختلفی همچون سرعت، مسابقات رالی، پرش و تعقیب و گریز در بازی حضور دارند. همچین با کسب پول در بازی می توانید ماشین های بهتری را تهیه کرده و آن ها در بخش های مختلفی بهینه کنید.

گرافیک بازی نسبت به نسخه پیشین پیشرفت چشم گیری داشته و سازندگان بازی در شرکت «آروین تک» از موتور اختصاصی خود برای ساخت شتاب در شهر 2 استفاده کرده اند. این عنوان در جریان ششمین جشنواره بازی  های رایانه ای تهران موفق به کسب جایزه بهترین بازی سال شد.

قسمت اول شتاب در شهر نیز که به دلیل استفاده از ماشین های ایرانی در زمان عرضه خود مورد توجه عده زیادی قرار گرفته بود، در پلتفرم مجازی هیولا قابل تهیه است.

خیابان های خونین

عنوان «خیابان های خونین» یک بازی تیراندازی با دوربین ایزومتریک است که طی هر مرحله از آن با موج های مختلفی از دشمنان روبرو می شوید.

دشمنان بازی شامل مواردی همچون زامبی ها، زالوها و عنکبوت ها می شوند و شما نیز توانایی استفاده از ابرازهای متنوعی چون قطار، ماشین، دستگاه پرس و اره را برای از بین بردن این موجودات دارید.

خیابان های خونین در سومین دوره از جشنواره بازی های رایانه ای تهران برنده شش جایزه از بخش های مختلف این جشنواره شد و در نهایت به عنوان بهترین بازی مستقل سال انتخاب گردید.

شبان

«شبان» یک بازی ادونچر دو بعدی اشاره و کلیک است که در زمان عرضه، با واکنش های مثبت زیادی از سمت منتقدان و کاربران داخلی روبرو شد. ما در نقش چوپانی به نام شبان، وظیفه داریم تا با عبور از محیط های مختلفی که شامل جنگل، کوهستان و غار می شوند، سه گوسفند خود را از دست گرگ هایی که آن ها را دزدیده اند، نجات دهیم.

این بازی دارای 4 ساعت گیم پلی بوده که طی آن شما مشغول به حل معما، دکمه زنی و انجام مینی گیم هایی مانند ماهیگیری خواهید بود. استودیو «پویا توسعه آرتیمن»، سازنده این عنوان، موفق به دریافت سه جایزه برای این بازی طی دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران شد.

 ناهنجاری

دو بازی از سری «ناهنجاری» با پسوند «منطقه جنگی کره زمین» و «مدافعان» از جمله ساخت های استودیو لهستانی «11 بیت» روی کلاینت هیولا هستند. در نسخه اول این سری یعنی، منطقه جنگی کره زمین، شما باید به پایگاه های بیگانگان حمله کرده و از نفوذ آن ها در کره زمین جلوگیری کنید.

در قسمت بعدی بازی یعنی مدافعان، قضیه بر عکس شده و شما باید مانند بازی های سبک «دفاع از قلعه» از حملات بیگانگان به پایگاه های فضایی انسان ها جان سالم به در ببرید. در طول مراحل می توانید با به روز رسانی مهارت های مختلف پیشرفت کرده و امکانات متنوعی را به دست آورید.

فریاد آزادی: دلیران تنگستان

بازی «فریاد آزادی: دلیران تنگستان» یک عنوان تیراندازی اول شخص است که داستان تلاش گروهی تحت نام دلیران تنگستان برای جلوگیری از تسخیر جنوب ایران به دست انگلیسی ها را روایت می کند.

در طول این بازی که به اتمام رساندن آن، 2 ساعت وقت نیاز دارد، در نقش دو تن از نزدیکان رئیسعلی دلواری به جنگ با انگلیسی ها می روید. داستان دلیران تنگستان با استفاده کات سین های متنوعی روایت شده و در طراحی موسیقی بازی نیز از سازهای محلی جنوب کشور استفاده شده است.

انگاره

هیولا

مطابق توصیف سازنده بازی «انگاره» یعنی «مهدی بهرامی»، این عنوان، یک بازی در مورد حرکت و هندسه است. در بخش هایی از انگاره به طراحی الگوهای هندسی مشغول بوده و در بخش های دیگر باید از تخیل هندسی خودتان استفاده کنید.

جدا از مراحل اصلی بازی، حالتی آزاد در انگاره وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد با استفاده از ابزاری که در این بازی وجود دارند، طرح هندسی منحصر به فرد خود را طراحی کنند.

انگاره تا کنون مورد توجه بسیاری از منتقدین و خریداران خارجی و داخلی قرار گرفته و جوایز زیادی را نیز کسب کرده است. جالب است بدانید که این بازی پرفروش ترین بازی هیولا هم به شمار می رود.

قتل در کوچه های تهران

طی دو قسمت از سری بازی «قتل در کوچه های تهران» که هر دو قسمت آن تمی نوآر و نزدیک به رمان های پلیسی دارند، درگیر حل معماهای مربوط به دو قاتل سریالی می شویم. قسمت اول از این سری، در فضای تهران قبل از انقلاب روایت شده و داستان کشته شدن کودکان بی گناه توسط قاتلی ناشناخته را روایت می کند.

در قسمت دوم که به گفته سازندگانش با الهام از فیلم «هفت» به کارگردانی «دیوید فینچر» ساخته شده، در تهران معاصر درگیر گیر انداختن قاتلی معتاد به شیشه خواهیم بود که پس از مصرف این ماده مخدر و کشتن فرزند و همسر خود، تصمیم به قتل تمام معتادین به شیشه به فجیع ترین شکل ممکن می گیرد

در هر دو این بازی ها درگیر حل معماهای مختلفی شده و با مینی گیم های گوناگونی روبرو خواهید شد.هر دو این بازی ها از موسیقی اختصاصی با کیفیت و دوبله های قوی نیز بهره می برند.

شیطان در پایتخت

«شیطان در پایتخت» هم یکی دیگر از عناوین ماجراجویی سازنده سری قتل در کوچه های تهران یعنی استودیو رسانا شکوه کویر است. در این بازی ما در نقش محمد افشار، کاراکتر اصلی قسمت اول از سری شیطان در پایتخت قرار خواهیم گرفت که به دنبال حل معما قتل چند کاراگاه پلیس، به شهری در شمال کشور اعزام می شود.

نزدیک به یک ساعت موسیقی اختصاصی برای این عنوان ضبط شده و طی مدت زمان 5 ساعت بازی در 20 لوکشین مختلف قرار خواهید گرفت.

علیمردان خان در ملاقات با مرلین جادوگر

بازی «علیمردان خان در ملاقات با مرلین جادوگر» داستان پسری بازیگوش است که پس از درگیری های مربوط به سفر دایی خود برای ماه عسل به کره ماه، وارد چاله های فضایی و دوران تاریخ متفاوتی شده و چالش های گوناگونی را تجربه می کند.

طی قصه این بازی که به اتمام رساندن آن 4 ساعتی طول می کشد، علیمردان به قرون وسطا سفر کرده و ماجراهایی را تجربه می کند که برای مخاطب کم سن و سال، جذاب خواهد بود.

گرشاسپ

بازی «گرشاسپ: گرز ثریت» در زمان عرضه خود آغازگر دوره ای جدید در بازی های ایرانی شد. این عنوان که در سبک اکشن ماجرایی سوم شخص دسته بندی می شود، ما را به دل تاریخ ایران باستان و اساطیری برده و داستان جنگ گرشاسپ در مقابل شیاطین شرور را بازگو می کند.

مکانیک های کلی این بازی شامل جنگ های تن به تن، سکوبازی و مکاشفه در محیط می شوند. دنباله گرز ثریت یعنی «گرشاسپ: راز اژدها» نیز از دیگر عناوین موجود در کلاینت ایرانی هیولا است.

شمشیر تاریکی

بازی «شمشیر تاریکی» یکی دیگر از ساخته های موفق فن افزار به حساب می آید. موفقیت های این بازی به هنگام عرضه باعث شد تا پس از مدتی، نسخه کامل تری از آن با نام «شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» منتشر شود.

در این بازی ما در نقش نینجا جوانی به نام کورو قرار می گیریم که برای نجات استاد خود از دست مبارزی اهریمنی، وارد مسیر خطرناکی می شود.

مراحل این اکشن پلتفرمر به صورت دو بعدی دنبال شده و شما به عنوان کورو وظیفه دارید در حداقل زمان ممکن و با کسب بیشترین امتیاز، این مراحل را به پایان برسانید.

بخش داستانی بازی به سبک کامیک استریپ روایت می شود و برای به اتمام رساندن آن، به 4 ساعت وقت نیاز دارید. لازم به ذکر است که نسخه آزمایشی این بازی هم روی هیولا به صورت رایگان موجود است.

گربه قجری

«گربه قجری» یک بازی ماجرایی سوم شخص دو بعدی با داستانی طنز و سبک گرافیکی سیاه و سفید است که حل معماها در آن، هسته اصلی گیم پلی را تشکیل می دهد.

قصه طنز بازی در کنار دوبله قوی آن، فضای جالبی را خلق کرده تا گربه قجری به یکی از خاص ترین بازی های ایرانی تبدیل شود.

این جنگ من

«این جنگ من» مشهور ترین ساخته استودیو لهستانی «11 بیت» داستان گروهی از مردم عادی کشوری فرضی در اروپای شرقی را روایت می کند که درگیر جنگ های خیابانی شده اند.

شما وظیفه دارید تا گروهی کوچک از بازماندگان جنگی را مدیریت کرده و آن ها را تا روز آتش بس زنده نگه دارید. در ساخت این عنوان از اتفاقات واقعی الهام گرفته شده و طی داستان با موقعیت های احساسی زیادی مواجه خواهید شد.

این جنگ من یک بازی ضد جنگ و سرگرم کننده است که بخش های مختلف آن برای مدت طولانی شما را سرگرم خواهد کرد. تمام دیالوگ های این بازی روی هیولا به فارسی برگردانده شده است. نکته حائز اهمیت در مورد این جنگ من، عرضه رسمی این بازی روی هیولا با همکاری سازندگان است.

برای خرید تمام بازی های بالای می توانید به وب سایت هیولا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Babak Nia
    Babak Nia | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶

    بازی این جنگ من خیلی خیلی عالی بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی