ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت و شرایط حمل خودرو با قطار- نوروز 97

با نزدیک به ساعات شروع سال جدید خورشیدی موج اول سفرهای نوروزی در حال شروع شدن است. قطعا یکی از محبوب ترین روش های سفر در کشور خوش نقشمان جابجایی با قطار است. در این ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

با نزدیک به ساعات شروع سال جدید خورشیدی موج اول سفرهای نوروزی در حال شروع شدن است. قطعا یکی از محبوب ترین روش های سفر در کشور خوش نقشمان جابجایی با قطار است. در این بین افرادی وجود دارند که تمایل دارند خودروی خود را نیز با قطار جابجا کرده و در شهر مقصد با خودروی خود رفت و آمد کنند.
خودروهای شخصی ای که به وسیله قطار جابجا می شوند عموما" بر روی واگن های دوطبقه با ظرفیت 10 تا 12 خودرو در هر طبقه قرار می گیرند. نحوی تهیه بلیط برای این خودروها درست مشابه با اشخاص بوده و در مقصد خودرو به شخصی تحویل داده می شود که بلیط به نام او صادر شده و مدارک ترخیص را نیز همراه داشته باشد. با توجه به محدودیت های واگن های حمل تمامی خودرو ها امکان جابجایی را نداشته و تنها خودروهایی می توانند به واسطه قطار جابجا شوند که نهایتا" ارتفاعی 158 سانتی متری و عرضی 180 سانتی متر داشته باشند.

مسافران باید به زمان درج شده بر روی بلیط خودروها توجه کرده و مطابق با آن خودروی خود را تحویل راه آهن دهند در غیر این صورت امکان تحویل خودروها وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است در حال حاضر تمامی خطوط راه آهن به واگن های حمل خودرو مجهز نبوده و بعضی از خطوط این امکان را دارند.

امکان استرداد بلیط نیز برای حمل خودرو وجود داشته و با توجه به زمان باقی مانده به حرکت مقدار پولی که استرداد می شود متفاوت است. در صورت کنسلی تا 12 روز قبل از حرکت 90 درصد بهای بلیط، از 12 روز تا 3 ساعت مانده به حرکت 70 درصد بهای بلیط و از 3 ساعت مانده به زمان حرکت  50 درصد بهای بلیط استرداد شده و پس از آن امکان لغو بلیط وجود نداشته و راه آهن هیچ مقدار از بهای بلیط را باز نخواهد گرداند.
باید توجه داشت که برای رعایت نکات ایمنی نباید بیش از یک چهارم باک سوخت خودروهای تحویلی پر باشد. همچنین توصیه شده تا هیچ گونه لوازم و اسباب جانبی نیز درون خودروها قرار داده نشود و آسیب دیدگی ها و نقص های قبلی بدنه و دیگر نقاط وسیله نقلیه نیز برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده به مسئول بارگیری اطلاع داده شود.
در زمان رسیدن قطار به مقصد خودرو تا 24 ساعت به صورت رایگان در پارکینگ راه آهن نگه داری شده و پس از آن تا 6 روز بعد هر روز 1500 تومان و از روز ششم به بعد هر روز 3 هزار تومان بابت هزینه پارکینگ و نگه داری از مالک خودرو دریافت خواهد شد.

همچنین لازم است بدانید در صورتی که راه آهن در مقصد پس از 24 ساعت خودرو را تحویل ندهد 50 درصد کرایه را و در صورتی که از تحویل خودرو امتناع ورزد کلیه کرایه حمل خودرو بازگشت داده خواهد شد. مطالبه این خسارت با مراجعه به نمایندگی های راه آهن امکان پذیر خواهد بود. راه آهن به تازگی نرخ حمل خودرو به وسیله قطار را برای سال 97 اعلام کرده که به شرح زیر است:

مسیر حمل خودرو با قطار

قیمت بلیت برای حمل خودرو با قطار (به تومان)

تهران – اهواز

۱۵۲۷۵۰

اهواز – تهران

۱۵۲۷۵۰

اهواز – مشهد

۲۳۵۰۰۰

مشهد – اهواز

۲۳۵۰۰۰

تهران _ مشهد

۱۴۹۴۰۰

مشهد – تهران

۱۴۹۴۰۰

تهران – تبریز

۱۰۷۷۵۰

تبریز – تهران

۱۰۷۷۵۰

تبریز _ مشهد

۲۲۵۵۰۰

مشهد _ تبریز

۲۲۵۵۰۰

تهران _ شیراز

۱۴۹۴۰۰

شیراز _ تهران

۱۴۹۴۰۰

اصفهان – بندرعباس

۱۳۴۴۰۰

بندرعباس – اصفهان

۱۳۴۴۰۰

شیراز _ مشهد

۲۱۵۵۰۰

مشهد _ شیراز

۲۱۵۵۰۰

تهران _ یزد

۹۱۶۵۰

یزد _ تهران

۹۱۶۵۰

یزد _ مشهد

۱۰۹۴۰۰

مشهد _ یزد

۱۰۹۴۰۰

تهران _ کرمان

۱۵۴۴۰۰

کرمان _ تهران

۱۵۴۴۰۰

تهران _ کرمان _ زاهدان

۱۹۵۵۰۰

زاهدان _ کرمان _ تهران

۱۹۵۵۰۰

کرمان _ مشهد

۱۰۹۴۰۰

مشهد _ کرمان

۱۰۹۴۰۰

تهران _ بندرعباس

۲۳۴۴۰۰

بندرعباس _ تهران

۲۳۴۴۰۰

بندرعباس _ مشهد

۲۱۵۵۰۰

مشهد _ بندرعباس

۲۱۵۵۰۰

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی