ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اطلاعات کاربران موبایل نزدیک به یک حادثه را به پلیس ارائه داد

بر اساس گزارش ها گوگل احتمالاً بدون سر و صدا به پا کردن در حال کمک به کارآگاهان پلیس محلی است که در جستجوی دو مرد مسلح در شهر «رالی» ایالت الینوی مرتکب جرم شده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

بر اساس گزارش ها گوگل احتمالاً بدون سر و صدا به پا کردن در حال کمک به کارآگاهان پلیس محلی است که در جستجوی دو مرد مسلح در شهر «رالی» ایالت الینوی مرتکب جرم شده اند.

بنا بر اطلاعاتی که منتشر شده، پلیس نه تنها اطلاعات موبایل های مظنونین را از گوگل درخواست کرده، بلکه تقاضای اطلاعات سایر موبایل های منطقه ای که جنایت در آن اتفاق افتاده را نیز طلب کرده است.

پلیس اطلاعات موبایل های منطقه ای 17 هکتاری را از گوگل درخواست کرده

در مورد پرونده یکی از قتل هایی که انجام شده، پلیس اطلاعات تمام موبایل های موجود در یک منطقه 17 هکتاری را از گوگل درخواست کرده؛ منطقه ای که هم شامل خانه های مسکونی و هم شامل اماکن تجاری بوده. در مورد دیگری نیز پلیس این شهر درخواست اطلاعات موبایل های موجود در ده ها آپارتمان در یک مجموعه مسکونی را ارائه داده است.

موقعیت اکثر تلفن های هوشمند قابل مکان یابی است

تقریباً تمام تلفن های هوشمندی که اکنون به بازار عرضه می شوند از طریق GPS، شبکه های وای-فای و یا آنتن های شبکه های موبایل، قابل مکان یابی هستند. البته کاربران می توانند ردیابی موقعیت را در موبایل های خود غیر فعال کنند، ولی باز هم از طریق شبکه وای-فای که به آن متصل هستند و یا شبکه های مخابراتی ردیابی آنها برای افراد یا شرکت های شخص ثالث امکان پذیر است.

در حال حاضر گوگل پاسخ دقیقی به ادعاهای مطرح شده در مورد همکاری با پلیس ارائه نداده و تنها این گونه بیان کرده:

«ما فرایند های از مدت ها پیش ایجاد شده ای داریم که مشخص می کنند که چگونه مجریان قانون می توانند درخواست اطلاعات کاربرانمان را ارائه دهند. ما هر درخواست (ارائه شده از سوی مجریان قانون) را به دقت بررسی می کنیم و هرگاه که این درخواست ها به شدت گسترده باشند، آنها را رد می کنیم».

همچنین به گفته سخنگوی پلیس شهر مذکور درخواست تنها محدود به دستگاه هایی که از سیستم عامل اندروید گوگل بهره می برند، نبوده، بلکه شامل تمامی اپلیکیشن های گوگل بوده که مبتنی بر موقعیت کاربران هستند. بر اساس گزارشات پیش از این نیز در ایالت کالیفرنیا پلیس از طریق حکم جستجو، از روشی مشابه برای دریافت اطلاعات بهره برده بود.

از سوی دیگر یکی از قاضیان اعلام کرده اطلاعاتی که گوگل ارائه داده شامل شماره های ناشناس بوده و هیچ محتویاتی از کاربران را شامل نمی شده. به گفته او:

«ما بدون طی کردن فرایندهای دیگر نمی توانیم پیام های متنی، ایمیل ها یا تماس های تلفنی را دریافت کنیم».

بر اساس اظهار نظر های قاضی، به نظر می رسد که اگر گوگل تحت فشار قرار بگیرد، اطلاعات بیشتری را در اختیار مجریان قانون قرار خواهد داد.

اگر گوگل تحت فشار قرار گیرد، احتمالاً اطلاعات بیشتری از کاربران را در اختیار پلیس قرار می دهد

گوگل قبلاً گفته بود که در سال های اخیر بین 75 هزار تا 80 هزار درخواست افشای اطلاعات را در هر دوره 6 ماهه دریافت کرده و بنا بر آخرین گزارش ها، به 65 درصد از این درخواست ها پاسخ داده است.به این ترتیب ممکن است اطلاعات افراد بسیاری که در اتفاق اخیر توسط گوگل منتشر شده، بی دلیل فاش شود، بدون اینکه حتی هیچ دخالتی در جنایات مطرح شده داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sina
    sina | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    پ ن پ بیاد از تروریستها حمایت کنه مثل اپل؟ این اطلاعات اگه باعث بشه جون یک نفر نجات پیدا کنه بنظرم قابل تحسینه

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    خب اینم از حریم خصوصی که مدعیش بودن.

  • agha
    agha | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    خب معلومه که انتشار میکنن چی انتظار داشتین

  • ارسلان ارغوان ارغوان
    ارسلان ارغوان ارغوان | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    دیگه از گوگل انتظار نداشتم!
    انقد گفت از اطلاعاتتون سو استفاده نمیشه باور کردیم!
    همشون تحت یه فشار کوچیک اطلاعات کاربرا رو لو میدن!!

  • xdwww
    xdwww | ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

    چرا اینقدر تیتر های زرد میزنید این آخر سالی ؟؟

مطالب پیشنهادی