ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری هوش مصنوعی خلق آثار هنری
تکنولوژی

جادوی خیره کننده یک هوش مصنوعی که تنها گل ها، امواج دریا و آتش را می شناسد [تماشا کنید]

همانند انسان ها که تنها چیزایی که آموخته اند را می شناسند، دنیای یک هوش مصنوعی نیز محدود به آن چیزهایی خواهد بود که به آن یاد داده اند. این شاید یک محدودیت به حساب ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

همانند انسان ها که تنها چیزایی که آموخته اند را می شناسند، دنیای یک هوش مصنوعی نیز محدود به آن چیزهایی خواهد بود که به آن یاد داده اند. این شاید یک محدودیت به حساب بیاید، اما وقتی ویدیوی ادامه مطلب را مشاهده کنید در این تصور تجدید نظر خواهید کرد.

برخلاف کودک انسان، می توان آموخته های یک هوش مصنوعی را به طور دقیقی محدود و کنترل نمود و با کمک همین محدودیت ها و کمی خلاقیت تجربه های بسیار جالبی را ایجاد نمود.

کانال Memo Akten در وبسایت Vimeo از جمله نخستین مراجعی است که پتانسیل بالا و غیر متعارف هوش مصنوعی در عرصه هنر را کشف و با کمک آن تجربه هایی جذاب و زیبا را مانند ویدیوی زیر خلق کرده است.

تصاویری که در ویدوی مشاهده می کنید را یک نوع هوش مصنوعی پردازش تصویر تولید کرده که توسعه دهنده آن تنها قابلیت بازتولید تصاویری از گل ها، امواج و آتش را به آن آموخته است، بنابراین هر چیزی که در میدان دید آن قرار بگیرد، به یکی از عناصری که به آنها اشاره شد تفسیر می شود و تصاویری تلفیق یافته از الگویی هایی که پیش از این در اختیار آن قرار گرفته شده را به نمایش می گذارد.

شاید همین خلاقیت جالب بتواند روزی منجر به ایجاد یک شاخه جدید در میان هنرهای دیجیتال شود و بار دیگر به ما یادآوری می کند که پتانسیل فناوری هوش مصنوعی واقعاً نا محدود و خارج از تصور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • زروان
    زروان | ۱ فروردین ۱۳۹۷

    چرا ویدئوش باز نمیشه؟؟؟!

  • u kh
    u kh | ۱ فروردین ۱۳۹۷

    داداش هوش مصنوعی دیگه چیه?هوش مصنوعی یه چیز دیگست.شما داری کابردشم این جا اعلام میکنی!اونی که شما میگی npu مخفف neural processing unit هست که فارسیش میشه واحد پردازش عصبی و اصلا یه قطعه سخت افزاری هست (شما نوشتی هوش مصنوعی یا npu داره!)در حالی که هوش مصنوعی یه چیز دیگست و از ترکیب نرم افزار و سخت افزار ساخته میشه .این چیزی که شما میگی هوش مصنوعی نیست و حتی خیلی به اون npu هم وابسته نیست نشون به اون نشون که اولین گوشی که هواوی همچین حرفایی رو براش زد honor magic بود که همچین قطعه ای رو نداشت !

  • mortezanosrati
    mortezanosrati | ۱ فروردین ۱۳۹۷

    ابداع کننده هوش مصنوعی در گوشی ها:هواوی
    دوستان گوشیای سری mate 10 huawei اولین گوشی که دارای هوش مصنوعیه یه مترجم همراه فوق العاده داره که حتی ترجمه بازاری انجام میده
    کاربرد هوش مصنوعی اینه که شما هر جوری با گوشی رفتار کنی اونم با رفتار شما وفق پیدا میکنه مثلا اگه با گوشی زیاد بازی میکنید خودش قدرت پردازشو رو پروفشیونال میزاره اگه تماس تلفنی زیادی دارید خود به خود سرعت پردازشو میاره پایین و..
    این گوشی اگه بیست سالم کار کنه اصلا کند نمیشه چون ان پی یو یا همون هوش مصنوعی داره.
    شما کدوم کمپانی رو دیدی که گوشیش تو بیست دقیقه شارژ بشه
    من که خودم چند وقتی هست که گرفتم با یه اسپیکر عالی و کارت هدیه که این دوتا رو همراه با گوشی هدیه دادن.
    تو استفاده این چند روز که هیچ لگ و کندی و ایرادی ندیدم
    باطری در عرض یک ساعت و ربع از صفر به صد رسید
    دوربیناش عالیه و با کیفیت
    کسایی که شک دارند میتونن مقایسه با سایر پرچمداران رو ببینند اگه قصد خرید دارین شک نکنید که با پرداخت این مبلغ خیلی خیلی بیشتر امکانات دریافت میکنید نسبت به بقیه کامپانی ها

    • Hamid Nezafat
      Hamid Nezafat | ۱ فروردین ۱۳۹۷

      داداش من خودم ایفون ۷ فروختم و میت ۱۰ خریدم ولی خداییش دیگه اینقد دروغ نباف.اولا توی ۲۰ دقیقه نصف باتری هم شارژ نمیشه! دوما ۲۰ ساااال استفاده کنی سرعتش پایین نمیاد؟؟؟ کی ۲۰ سال میت داشته و تست کرده؟؟ برندی رو دوست داری اشکالی نداره حقته. ولی اینکه اونو در حد خدا ببری بالا زشته...در ضمن میت ۱۰ واقعا خرید هوشمندانه ایه و توی ۲۰ روزی که خریدمش کاملا راضی کننده بوده

مطالب پیشنهادی