ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماژول دوربین گلکسی +S9
تکنولوژی

ماژول دوربین سومین قطعه گرانقیمت به کار رفته در موبایل گلکسی +S9 است

اخیراً موسسه تحقیقاتی TechInsight بررسی جالبی را در خصوص قیمت تمام شده تک تک قطعات به کار رفته در موبایل پرچمدار و گرانقیمت ساخت اپل و سامسونگ از جمله گلکسی +S9 به انجام رسانده که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

اخیراً موسسه تحقیقاتی TechInsight بررسی جالبی را در خصوص قیمت تمام شده تک تک قطعات به کار رفته در موبایل پرچمدار و گرانقیمت ساخت اپل و سامسونگ از جمله گلکسی +S9 به انجام رسانده که بر اساس آن ماژول دوربین پشتی در جایگاه سوم هزینه بر ترین قطعات در موبایل مذکور قرار گرفته است.

نکته جالب این گزارش آن است که کهکشانی جدید کره ای ها از لحاظ قیمت تمام شده نسبت به دو موبایل بالارده دیگر یعنی +S8 و نوت 8 در جایگاه بالاتری قرار می گیرد، این در حالی است که موبایل نوت 8 نمایشگر بزرگری دارد، دارای قلم S-Pen بوده و دوربین پشتی آن نیز از نوع دوگانه است.

پاسخ را باید در قیمت بالای ماژول دوربین جدید به کار رفته در گلکسی +S9 یافت. طوری که این قطعه از نمونه به کار رفته در پرچمدار بسیار گران قیمت اپل یعنی آیفون X نیز هزینه بر تر است. قیمت ۴۸ دلاری بالاترین مبلغی است که تا کنون برای یک ماژول دوربین در بازار قطعات اصلی موبایل ها به ثبت رسیده.

این در حالی است که قطعات مورد بحث در آیفون x و نوت 8 به ترتیبت ۴۳ و ۴۰.۵ دلار قیمت دارند. ضمناً گلکسی S9 نیز از سنسوری مشابه نوت 8 بهره می برد. تصور می شود که این تفاوت قیمت قابل توجه به دلیل وجود قابلیت گشادگی دیافراگم متغییر در نسخه بزرگتر پرچمدار 2018 سامسونگ باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۳ فروردین ۱۳۹۷

    واقعا گلکسی اس 9 اینقدری ارزش نداره که براش خبر میزنن و تبلیغ می کنن. پرچمدار هواوی و سونی هم حرفی برای گفتن ندارن. اگه واقعا دنبال گوشی باشید باید برید سراغ برندهای معتبری که به معنای واقعا یکلمه در حال پیشرفت هستند مثل ال جی با وی 30 پلاس

    • مهدی
      مهدی | ۳ فروردین ۱۳۹۷

      واقعا گوشیه v30پلاس رو با نصف قیمت هم بزارن طرفش نمیرم
      الجی کارش توی گوشی سازی تمومه اونوقت بعضیا میان میگن الجی بهترین برنده?
      یکم تحقیق کنین خودتون حالتون از الجی به هم میخوره

  • aminkavian
    aminkavian | ۳ فروردین ۱۳۹۷

    -سلام دوستان عزیز من یکی از کاربران برند گوشی های هوآوی هستم. وقتی می خواستم این گوشی رو بخرم، حقیقتش خیلی اطلاعات فنی خوبی در مورد این برند نداشتم. فقط دلم می خواست به جای استفاده از برندهای تکراری مثل سامسونگ که امروزه تو دست هر کسی پیدا میشه، شانس خودمو امتحان کنم و از یه برند دیگه استفاده کنم. ولی باور نمی کنید از وقتی این گوشی رو گرفتم تازه فهمیدم که گوشی هایی که امروزه بازار ایران رو پر کرده و فروشنده ها هم اصرار به فروششون دارن در مقابل برند هو اوی حتی نمی تون عرضه اندام کنن. راستش چون من خیلی راضی هستم گفتم حیفه این تجربه رو در اختیار دوستان فضای مجازی نذارم. امتحان کنید پشیمون نمیشید. هم ارزونه و هم قابلیت های بسیار خوبی داره. ضمنا خیلی خوش دسته... خلاصه من که اصلا پشیمون نشدم. راستی دوستان عزیز یادتون باشه این برند هر ساله جشنواره هایی تو ایران برگزار می کنه که می تونید با قیمت مناسبتر گوشی مورد نظرتون رو تهیه کنید

  • aminkavian
    aminkavian | ۳ فروردین ۱۳۹۷

    -دوستان سلام: لازم دونستم که یک سری توضیحات رو راجع به برند سامسونگ بهتون بدم. چونکه احساس می کنم سامسونگ داره توی بازار رقابت از رقیب هاش جا می مونه. چند تا از مشکلاتی که می تونم راجب به سامسونگ بهتون بگم و همه مردم ازش اطلاع دارن اینه که باطی های گوشی های سامسونگ اکثراً امنیت کافی رو ندارند و متاسفانه خطر انفجار دارن. سیستم عامل گوشی های سامسونگ بعد از مدتی کٌند می شود و این کٌندی در مدل های جدید سامسونگ هم ادامه داشته. متاسفانه خدمات پس از فروش شرکت سامسونگ بسیار ضعیف تر از قبل شده و این شرکت با بی احترامی به ایرانی ها طی المپیک زمستانی امسال، اعتبار خودشو تا حدود زیادی بین مردم از دست داده. نکته دیگری که راجب به این گوشی ها می توان گفت اینه که متاسفانه قیمت بالایی نسبت به ارزشش داره. ضمناً خلاقیت و نوآوری در مدل های جدیدتر سامسونگ مانند S9 که به تازگی ارائه شده به چشم نمی خوره و این برند شادابی گذشته خودشو از دست داده.

    • baren ariamehr
      baren ariamehr | ۳ فروردین ۱۳۹۷

      سامسونگ دیگه نفس های آخرشو میکشه. سامسونگ وقتی پرچمدارش جلوی مدل قبلیش کم میاره یعنی شکست خورده به تمام معناست. اگر کسی دنبال خرید گوشی باشه من پیشنهاد میدم یه بررسی رو وی 30 پلاس بزنه.

    • baren ariamehr
      baren ariamehr | ۳ فروردین ۱۳۹۷

      در ضمن از نظر سخت افزاری و کیفیت دوربین و نوع طراحی وی 30 پلاس در پرچمدارهای موجود بهترین هست و اگه سامسونگ نتونه کاری کنه قطعا ال جی جاشو میگیره

      • Mostafa z
        Mostafa z | ۳ فروردین ۱۳۹۷

        آخه ال جی چی داره ایقد ازش میگی با اون رابط کاربری کارتونیش من خودم اولین گوشی اندرویدیم ال جی بود بعدش سونی گرفتم ولی هیچکدوم سامسونگ نمیشه من از s5 سامسونگ گرفتم تا الان که s8دارم خیلی راضیم ازش.

مطالب پیشنهادی