ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ بزرگترین چیپ ساز دنیا
تکنولوژی

سامسونگ نگران قدرت گرفتن چیپ سازان چینی نیست

اگر درآمدها را در نظر بگیریم کمپانی سامسونگ در حال حاضر بزرگترین سازنده چیپ ها در دنیا است. اما این تنها اینتل نیست که موقعیت کمپانی کره ای را تهدید می کند، بلکه چیپ سازان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اگر درآمدها را در نظر بگیریم کمپانی سامسونگ در حال حاضر بزرگترین سازنده چیپ ها در دنیا است. اما این تنها اینتل نیست که موقعیت کمپانی کره ای را تهدید می کند، بلکه چیپ سازان چینی نیز با سرعت زیادی در حال رشد و تصاحب بازار هستند. با این حال به نظر می رسد سامسونگ نگرانی زیادی از این بابت ندارد.

این دیدگاه را «کیم کی نام» مدیر واحد ابزارهای تکنولوژیک کمپانی مذکور مطرح ساخته. او در مصاحبه ای با یک نشریه اعلام کرده است که از لحاظ تکنولوژیک رقبای چینی نمی توانند با سامسونگ رقابت نمایند.

«شرکت های چینی سرمایه گذاری هنگفتی را در تولید طیف گسترده ای از محصولات نیمه هادی از جمله چیپ های حافظه صرف کرده اند. اما مرزهای تکنولوژیک در این بخش از صنعت بسیار بالاتر بوده و برای دستیابی به آنها چیزی فراتر از سرمایه گذاری های کوتاه مدت نیاز است. سامسونگ به طور حتم به پیشتازی خود در این بازار ادامه خواهد داد.»

سامسونگ بزرگترین چیپ ساز دنیا

لازم به ذکر است که شرکتی مانند HiSilicon به عنوان زیرشاخه کمپانی هوآوی، در سال گذشته میلادی موفق به کسب درآمد قابل توجه ۳.۸۷ میلیارد دلاری از فروش چیپ های خود به شرکت های هموطن و حتی غیر چینی شده بود.

البته وقتی سوال ها به سمت وضعیت سامسونگ در زمینه فروش موبایل های هوشمند در بازار چین رسید، موضع آفای کی نام نیز تا حدودی تغییر کرد. سهم غول کره ای از بازار پهناور این کشور آسیایی برای نخستین بار در سالیان اخیر به زیر ۱۰ درصد رسیده است. مدیر سامسونگ در این خصوص می گوید:

«ما عمیقاً از سهامداران خود بابت وضعیت بازارمان در چین عذرخواهی می کنیم. وقتی سهم بازار ما به زیر ۱۰ درصد رسید ما مدیر فروش منطقه ای خود در چین را از کار برکنار کرده و جهت ایجاد پویایی بیشتر سازمان های تصمیم ساز را از سه به دو مرکز کاهش دادیم. کمی زمان می برد تا این تصمیمات اثر خود را نشان دهند. به علاوه این که روابط در بازار چین نسبت به بازار کره جنوبی بسیار پیچیده تر بوده و سامسونگ تلاش می کند راهکارهای مختلف را در آنجا بیازماید. لازم به ذکر است که پرچمداران اخیر ما یعنی گلکسی نوت 8 و گلکسی S9 وضعیت ما را در این بخش بهبود بخشیده اند.»

سامسونگ بزرگترین چیپ ساز دنیا

در حال حاضر سه برند نخست دارنده سهم فروش در بازار چین وطنی هستند. هوآوی به عنوان اصلی ترین بازیگر در این ناحیه سهم خود را سال به سال و با شیبی قابل توجه افزایش داده است. سرعت توسعه بازار این کمپانی چنان بالاست که بسیاری معتقد هستند این شرکت سرانجام می تواند لقب بزرگترین موبایل ساز دنیا را از چنگ سامسونگ خارج سازد.

این که واکنش سامسونگ به این تهدیدهای علنی چگونه خواهد بود سوالی است که به نظر می رسد پاسخ آن نهایتاً تا پایان سال جاری میلادی تا حدود زیادی روشن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    مطمعن باشید لاف و پلیتیک زده ، سامسونگ چیزی از خودش نداره فقط مدیون کمپانیهای ریزو درشت امریکایی باید باشه البته هر وقت هم بخوان کله میکننش به هر حال سخت تلاش میکنن اما اقای نویسنده سامسونگ تولید علمش به نسبت اندازه شرکت بسیار پایینه فقط مونتاز کارای خوبی هستن

  • manirostami
    manirostami | ۵ فروردین ۱۳۹۷

    سامسونگ کارش تمومه دیگه
    همون طور که هواوی اپل رو تو فروش گوشیای هوشمند پشت سر گذاشت سامسونگ رو هم میذاره
    هوآوی تنها گوشی هستش که باطری امنی داره با سیستم TUV و توی تمام مدل ها از قابلیت Full view display بهرمنده، جوایز مختلفی رو در زمینه طراحی برده و 15 تا مرکز R& D در تمام دنیا داره. حدود یک سوم جمعیت دنیا از این گوشی استفاده می کنن و به عنوان گوشی سال از مجله های زیادی مثل گاردین و تک رادار و غیره شده. دوربین های قوی از نقطه قوت های این دست گوشی هاست و قویاً بهتون توصیه می کنم که اطلاعات خودتون رو راجب به این برند افزایش بدین. چونکه نسبت به کیفیتی که ارائه می ده قیمت بسیار مناسبی داره. همچنین هوآوی خدمات پس از سرویس بسیار زیاد و گسترده و گارانتی های معتبری رو در نمایندگی های معتبر خودش در سراسر کشور به شما ارائه می ده.

    • ruzbeh ruzbehi
      ruzbeh ruzbehi | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      اصلن فرض کن حرفهایی که تو می زنی به واقعیت برسه همینکه هواوی به لحاظ قانونی نمی تونه گوشی در آمریکا بفروشه باعث میشه که حالا حالاها نتونه به سامسونگ به خصوص به لحاظ سوددهی برسه کافیه که بری توی سایت مجله اقتصادی فوربز یا فورچون تا ببینی بخش موبایل سامسونگ چقدر سودآورتر از بخش موبایل هواوی هست خیلی بیشتر از اونی که فکرشو بکنی

  • manirostami
    manirostami | ۵ فروردین ۱۳۹۷

    سامسونگ کارش تمومه دیگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی