ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی P20 به جدیدترین فناوری سنسور اثر انگشت مجهز است

هواوی روز سه شنبه -۷ فروردین- پرچمدار جدید خود تحت عنوان «P20» را معرفی خواهد کرد و اینطور که از شواهد غیر رسمی به نظر می‌رسد، شرکت چینی تصمیم دارد از یک سنسور خوانش اثرانگشت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

هواوی روز سه شنبه -۷ فروردین- پرچمدار جدید خود تحت عنوان «P20» را معرفی خواهد کرد و اینطور که از شواهد غیر رسمی به نظر می‌رسد، شرکت چینی تصمیم دارد از یک سنسور خوانش اثرانگشت با تکنولوژی فراصوت در زیر نمایشگر دستگاه استفاده کند.

پیش از این یک شرکت چینی کمتر شناخته شده به نام «ویوو» با موبایل‌های X20 Plus UD و X21 UD سنسور اثر انگشت را به زیر صفحه نمایش آورده بود اما بیشتر فعالیت ویوو در خود چین است و چندان در سطح جهانی شناخته شده نیست. از طرفی، این سنسور از طریق شرکت آمریکایی «سناپتیکس» ساخته شده بود که تاچ‌پد بیشتر لپ‌تاپ‌ها را می‌سازد.

اما برعکس ویوو، هواوی می‌خواهد به جای استفاده از فناوری شرکت سناپتیکس، از تکنولوژی فراصوت سنسور اثر انگشت «کوالکام» در P20 استفاده کند. کوالکام اولین بار در سال ۲۰۱۵ خبر داد که در حال توسعه این سنسور فراصوت است و تا کنون در حال تکمیل کردن این پروژه بوده‌ است. بنابراین هواوی نیز اولین شرکتی خواهد بود که از همین فناوری کوالکام در موبایل خود بهره می‌برد.

خبرگزاری تایوانی «دیجی‌تایمز» در گزارشی می‌نویسد که کوالکام برای رساندن این فناوری به بازار، با شرکت تایوانی GIS و همچنین شرکت چینی O-film Tech همکاری کرده است که هر دو در زمینه راهکار‌های نمایشگرهای لمسی تخصص دارند. از طرفی به نظر می‌رسد که هواوی می‌خواهد P20 را در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ (ابتدا یا انتهای تابستان ۹۷) روانه بازار کند و وقتی همه این‌ها اطلاعات را کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم که شایعات با هم جور در می‌آیند.

نکته قابل توجه دیگر البته هزینه‌ی استفاده از یک سنسور فراصوت است. دیجی‌تایمز می‌نویسد که هزینه تهیه این سنسور برای هواوی دست کم سه برابر خرید یک سنسور اثر انگشت معمولی است. همین موضوع نشان می‌دهد که شرکت‌های چینی تلاش خود را می‌کنند تا بر لبه تکنولوژی حرکت و از آخرین دستاوردهای این حوزه استفاده کنند.

سنسور اثرانگشت فراصوت کوالکام، ضخامتی ۰.۴۴ میلی‌متری دارد و می‌تواند زیر شیشه نمایشگر با ضخامت ۸۰۰ میکرون (۰.۸ میلی‌متر) قرار بگیرد. این در حالی است که سایر سنسورهای خازنی اثر انگشت که امروز در موبایل‌ها قرار می‌گیرند، قابلت خوانش اثرانگشت با لایه‌ای ۲۰۰ تا نهایتاً ۳۰۰ میکرونی را دارند و عملاً نمی‌توان آنها را زیر نمایشگر برد. همچنین سنسور کوالکام نیاز به خشک یا تمیز بودن انگشت برای کارکرد ندارد؛ برعکس تمام سنسورهای فعلی.

هواوی P20 روز سه‌شنبه ۷ فروردین، ساعت ۱۸:۳۰ عصر به وقت تهران معرفی خواهد شد؛ موبایلی که شرکت تولید‌کننده‌اش تصمیم دارد چند ماه دیرتر و در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ آن را روانه بازار کند. در کنار همین دستگاه، احتمالاً باید منتظر نسخه‌های لایت، پرو و حتی پورشه دیزاین از P20 هم بود اما مشخص نیست که آنها هم از این سنسور فراصوت جهت خوانش اثرانگشت استفاده می‌کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • armanbabai
    armanbabai | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    دوربین این گوشی بی نظیره
    و هواوی با بهره گیری از هوش مصنوعی و همینطور استفاده از بهترین لنز یعنی لنز های لایکا تونسته بهترین تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی رو به نام خودش اختصاص بده
    این دوربین سنسوری با رزولوشن ۲۰مگاپیکسلی دارد که با دوربین دوم ۱۲مگاپیکسلی کامل میشه. دریچه‌ی دیافراگم f1.6 و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، می‌تونه از شما یک عکاس ماهر بسازد. تصاویری که می‌تونید پس‌زمینه را محو و سوژه را در رأس توجه قرار بدید. ترکیب این دو دوربین با این هدف طراحی شده که عکس‌هایی با نور و رنگ‌های طبیعی‌تر و شفاف‌تر بگیره.
    حالت‌های مختلف عکاسی تنظیمات مختلف و جذابی را برای شما فراهم می‌کنه تا در هر شرایط نوری، عکس‌هایی به‌یاد‌ماندنی بگیرید. همچنین برای دوربین سلفی یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در نور مناسب عکس‌های خوبی می‌گیره که می‌توانید آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام به اشتراک بذارید.
    انتخاب لنز با خود گوشیه عکسهایی که سوژه عکاسی توش مشخص باشه با دو لنز گرفته میشه
    لنز دوگانه اين گوشى و تشخيص شى مورد نظر براى عكاسى از محيط پيرامون با استفاده از هوش مصنوعى كيفيت باور نكردني اي به عكس هايي كه باش گرفته ميشه بخشيده

  • alirezapakdel
    alirezapakdel | ۶ فروردین ۱۳۹۷

    سلام دوستان عزیز
    من یکی از کاربران برند گوشی های هوآوی هستم. وقتی می خواستم بیام سراغ این برند، حقیقتش خیلی اطلاعات فنی خوبی در مورد این برند نداشتم. فقط دلم می خواست به جای استفاده از برندهای تکراری مثل سامسونگ که امروزه تو دست هر کسی پیدا میشه، شانس خودمو امتحان کنم و از یه برند دیگه استفاده کنم ولی باور نمی کنید از وقتی که رفتم سراغ این برند و mate 10 گرفتم تازه فهمیدم که گوشی هایی که امروزه بازار ایران رو پر کرده و فروشنده ها هم اصرار به فروششون دارن در مقابل برند هو اوی حتی نمی تون عرضه اندام کنن. یک بار گوشیای قوی هواوی رو بگیرید دستتون و باهاش کار کنید عاشقش میشید و قدرتش رو حس میکنید. هم مقرون به صرفه اس و هم قابلیت های بسیار خوبی داره. ضمنا خیلی خوش دسته...
    راستی دوستان عزیز یادتون باشه این برند هر ساله جشنواره هایی تو ایران برگزار می کنه که می تونید با قیمت مناسبتر گوشی مورد نظرتون رو بخرید

  • salarafshari
    salarafshari | ۵ فروردین ۱۳۹۷

    به نظر من بهترین کمپانی تو تولید میان رده و پرچمدار همزمان فقط هواوی هست.
    P20 lite با یک صفحه نمایش ۵.۸۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰x۲۲۸۰ و نسبت تصویر ۱۹:۹، دوربین دوگانه ۱۶ و۲ مگاپیکسلی پشتی، یک دوربین جلو‌ی ۲۴ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی، ۴ گیگابایت حافظه رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری عرضه می‌شود. سیستم عامل اندروید ۸ اوریو همراه با رابط اختصاصی EMUI 8.0 برای این گوشی در نظر گرفته شده است.
    در بازار اروپا، هواوی پی ۲۰ لایت ۳۶۹ یورو، هواوی پی ۲۰ در حدود ۶۷۹ یورو و هواوی پی 20 پرو، ۸۹۹ یورو خواهد بود. انتظار می‌رود که ارزانترین مدل به یک چیپ کرین میان رده و دو محصول دیگر به کرین ۹۷۰، تراشه پرچمدار هواوی، مجهز باشند.
    من الان P10 lite دارم و واقعا راضیم ازش
    منتظرم P20 هم معرفی شه بگیرمش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی