ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیپد 9.7 اینچی با پشتیبانی از قلم استایلوس برای مصارف آموزشی معرفی شد

رویداد آموزشی اپل در شیکاگوی آمریکا در حال برگزاریست و اپل در این مراسم از آیپد جدیدی رونمایی کرده است که چندان هم جدید نیست. این محصول در واقع همان تبلت 9.7 اینچی است که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۳

رویداد آموزشی اپل در شیکاگوی آمریکا در حال برگزاریست و اپل در این مراسم از آیپد جدیدی رونمایی کرده است که چندان هم جدید نیست. این محصول در واقع همان تبلت 9.7 اینچی است که حالا از قلم اپل یا همان Apple Pencil پشتیبانی می کند. از جمله ویژگی های این آیپد می توان به تاچ آیدی، دوربین فیس تایم اچ دی، شارژدهی 10 ساعته، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، امکان نصب سیم کارت (در برخی مدل ها) و چیپست A10 فیوژن اشاره کرد.

اپل پیش از این قیمت آیپد 9.7 اینچی را پایین آورده و به 329 دلار رسانده بود. حالا آیپد جدید ارزش خرید بالاتری دارد و اپل این محصول را فقط در ازای 299 دلار در اختیار مدارس قرار می دهد. البته مصرف کنندگان عادی باید 329 دلار برای خرید آن بپردازند. البته آیپد جدید همراه قلم استایلوس و کیبورد مخصوص اپل 450 دلار قیمت دارد که گران تر از اکثر کروم بوک های بازار است.

آیپد جدید اپل سلاح جدید این شرکت برای مقابله با کروم بوک ها محسوب می شود. حدود 5 سال قبل آیپدها و مک ها یکه تاز کلاس های درس بودند اما اکنون اپل دنباله روی گوگل و مایکروسافت شده است. در حال حاضر حدود 60 درصد از کلاس های درس آمریکا در اختیار کروم بوک هاست.

اپل می گوید بیش از 200 هزار اپلیکیشن در حوزه آموزشی برای سیستم عامل iOS وجود دارد، ضمن اینکه پر طرفدار ترین آیپد تا به امروز، مدل 9.7 اینچی بوده است. با این مقدمه، زمینه برای معرفی آیپد جدید 9.7 اینچی با پشتیبانی از قلم اپل آماده می شود. قلم استایلوس این شرکت حدود دو سال قبل برای نخستین بار معرفی شد اما تنها با تبلت های گران قیمت آیپد پرو سازگاری داشت و به شکل جداگانه به قیمت 99 دلار به فروش می رسید.

در این مراسم، اپل از قابلیت نت برداری هوشمند (Smart Annotation) نیز پرده برداشت که به معلم ها اجازه می دهد عملیات نشانه گذاری را مستقیماً در اپلیکیشن Pages انجام دهند. همچنین نسخه های جدیدی از اپ های iWork به زودی منتشر خواهد شد.

علاوه بر قابلیت های آموزشی مخصوص کلاس درس، اپل به اپ های واقعیت افزوده نیز در این آیپد جدید اشاره کرده که می توانند فرایند آموزش را جذاب تر از قبل کنند.

گفتنیست قلم اپل همراه این آیپد عرضه نمی شود اما کاربران می توانند قلم ارزان تری که ساخت شرکت لاجیتک است را به قیمت 49 دلار خریداری کنند. فضای ابری رایگان iCloud برای دانش آموزان هم از 5 به 200 گیگابایت افزایش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saman azizi
    saman azizi | ۸ فروردین ۱۳۹۷

    یعنی این برای یک مصرف کننده عادی نیست

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    چه عجب یه چیز ارزان از اپل دیدیم

مطالب پیشنهادی