ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان با خرید Linksys و Belkin به دنبال خارج شدن از زیر سایه اپل است

کمپانی فاکسکان که بیشتر به لطف تولید آیفون شناخته می شود، برخی از معتبرترین شرکت های تولید روتر و دیگر تجهیزات کامپیوتری را خریداری می کند. این کمپانی از اوخر سال گذشته تمایل خود به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

کمپانی فاکسکان که بیشتر به لطف تولید آیفون شناخته می شود، برخی از معتبرترین شرکت های تولید روتر و دیگر تجهیزات کامپیوتری را خریداری می کند.

این کمپانی از اوخر سال گذشته تمایل خود به گسترش زیر مجموعه و زمینه های کاری را نشان داده که هدف از آن کاهش وابستگی این کمپانی به تولید آیفون است.

در حال حاضر تولید آیفون نیمی از فروش سالانه فاکسکان را تشکیل می دهد و در صورتی که اپل به دنبال شرکای جدید بوده یا محبوبیت آیفون کاهش پیدا کند، این شرکت با مشکلاتی جدی مواجه خواهد شد و به همین دلیل مسئولان آن به دنبال راه های دیگری برای درآمدزایی هستند.

یکی از زیر مجموعه های این شرکت تایوانی به نام Foxconn Interconnect از قصد خود برای خرید Belkin خبر داده که کنترل شرکت های Linksys و Wemo را در دست دارد.فاکسکانBelkin که مقصر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، از سه دهه قبل در زمینه تولید تجهیزات تلفن و کامپیوتر، شارژهای بی سیم، داک لپ تاپ و قاب موبایل فعالیت دارد. این شرکت پنج سال قبل Linksys و Wemo را خریداری کرد که به ترتیب در زمینه تولید روتر و سیستم های خانه هوشمند از شرکت های شناخته شده به شمار می روند.

خریداری این شرکت ها تغییر مهمی برای فاکسکان به شمار رفته و این کمپانی را از بازیگری در پشت صحنه به مالک چندین برند تبدیل می کند.

مبلغ توافق شده برای این معامله 866 میلیون دلار است اما اجرایی شدن آن منوط به پذیرش «کمیته سرمایه گذاری خارجی» آمریکا است و از آنجایی که دولت ترامپ سابقه کارشکنی در این زمینه را دارد، بعید نیست این معامله هم رنگ واقعیت به خود نگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    این امریکایی ها چرا دیوانه شدن؟ دارن شرکتهاشون رو به چینی ها میفروشن
    امیدوارم ترامپ ممانعت کنه

  • I.G.I
    I.G.I | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    درضم اپل علاوه بر دزدی کردن..بیشرف هم هست
    همه یادشونه یه شبه چه بلایی سر اون کمپانی تولید چیپ گرافیکی که سال ها براش کار میکرد اورد
    فاکسکان حق داره بخواد یجوری گلیم خودشو از اب اپل بکشه بیرون

  • I.G.I
    I.G.I | ۷ فروردین ۱۳۹۷

    فاکسکان به لطف تولید ایفون شناخته نمیشه بلکه بخاطر تولید مادربرد و چیپ های پردازشگر شناخته میشه

مطالب پیشنهادی