ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشگاه میشیگان و افتتاح تاسیساتی برای آزمایش تخصصی پهپادها

دانشگاه میشیگان که از مدت ها پیش زمین آزمایشی برای اتومبیل های خودران فراهم آورده بود اعلام کرده که این آزمایشگاه دیگر به اتومبیل های خاکی محدود نخواهد بود. این دانشگاه اخیراً تاسیساتی 3 کیلومتر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

دانشگاه میشیگان که از مدت ها پیش زمین آزمایشی برای اتومبیل های خودران فراهم آورده بود اعلام کرده که این آزمایشگاه دیگر به اتومبیل های خاکی محدود نخواهد بود. این دانشگاه اخیراً تاسیساتی 3 کیلومتر مربعی به نام M-Air افتتاح کرده که می تواند برای آزمایش هواگردهای خودران مورد استفاده قرار گیرد.

این تاسیسات به محققان اجازه می دهد تا به آزمایش پهپادها در شرایط نوری و وضعیت بادی واقع گرایانه بپردازند؛ با این حال تورهایی در سراسر آن کشیده شده که از برخورد پهپادها با مردم یا دیگر هواگردها جلوگیری می کند. این تورها، امکان پشت سر گذاشتن آزمایش هایی را به ارمغان می آورند که پیشتر تنها با دریافت مجوز پرواز در فضای باز امکان پذیر بودند.

محققان از همین حالا کارایی گوناگونی در این تاسیسات پیش پای خود می بینند. به عنوان مثال یک تیم، وزنه هایی مجهز به سنسورهای گوناگون در این آزمایشگاه قرار داده که می توانند اتفاقات زیر زمین، پس از وقوع زلزله را بررسی کنند. یا در پروژه ای دیگر، به آزمایش ربات های بام‌ساز پرداخته می شوند که بدون نیاز به دخالت انسانی و بالا رفتن از نردبان، بامپوش ها را متصل می کنند.

دانشگاه میشیگان تاکید کرده که تنها دانشگاه ایالات متحده است که آزمایشگاه هایی برای تست وسایل نقلیه رباتیک زمینی، هوایی، آبی و فضایی دارد. پهپادهای کوچک به سرعت در حال پیشرفت هستند و روز به روز کارایی بیشتری در نجات جان انسان ها یا رصد مناطقی خاص پیدا می کنند؛ وجود آزمایشگاه هایی مانند M-Air می تواند سرعت توسعه این پهپادها را بدون اینکه جان و مال کسی به خطر بیفتد سرعت بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی