ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصاویری از کلکسیون ناشناخته فراری در سوئیس؛ گاراژی نزدیک به مراحل آخر NFS

سوئیس کشور بسیار زیبا و فوق العاده ای است که افراد زیادی در سراسر جهان مجذوب آن هستند. این موضوع به خصوص برای افرادی که به این کشور سفر کرده اند ملموس تر و قابل ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

سوئیس کشور بسیار زیبا و فوق العاده ای است که افراد زیادی در سراسر جهان مجذوب آن هستند. این موضوع به خصوص برای افرادی که به این کشور سفر کرده اند ملموس تر و قابل درک تر است.

تمایل به نگه داری و جمع آوری خودروها درست به اندازه جمع آوری کلکسیون های ورزشی، جواهرات و یا هر چیز دیگری رایج بوده و حتی طرفداران خاص خود را نیز دارد.

اما اگر شما جزء آن دسته از طرفداران صنعت خودروسازی هستید که به کلکسیون خودروها علاقه دارید از شما دعوت می کنیم که حتما با ما همراه بوده تا نگاهی به یکی از کلکسیون های فوق العاده فراری در سوئیس بیندازیم.

صاحب این کلکسیون ناشناخته بوده و مکان دقیقی از آن بجز برای یک سری افراد خاص مشخص نیست. تنها چیزی که ما می دانیم این است که مالکان این کلکسیون در اینستاگرام با ایدی Swizzcars فعالیت کرده و تصاویری از مجموعه خودروهای فراری خود منتشر می کند.

یکی از کاربران یوتیوب به نام لوقا پافوست در حالی در میان افرادی است که از این کلکسیون و خودروهای فراری آن بازدید کرده که هیچ اشاره ای به مکان و موقعیت دقیق این مجموعه نمی کند. با توجه به عکس های منتشر شده ما با مجموعه ای فوق العاده و بسیار نادر رو به رو هستیم که هر طرفدار کمپانی فراری را به ذوق می آورد.

بسیاری از افراد معتقد اند قرار گرفتن یک نمونه از خودروهای فراری نادر F50 یا F40  می تواند یک کلکسیون را بسیار پرارزش و دیدنی کند. این مجموعه علاوه بر داشتن هر دو مدل نادر، خودروهای فراری لافراری و فراری انزو را نیز در اختیار دارد.

F50 یکی از نایاب ترین هایپرکارهای فراری که تنها در 349 دستگاه تولید شده و بیش از 85 درصد از آن ها قرمز رنگ اند. این خودروی 520 اسب بخاری آخرین پرچم دار فراری محسوب شده که به پدال کلاچ مجهز است.

در حدود 2 سال پیش بود یک نمونه از مدل مشکی رنگ این خودرو با قیمتی بیش از 3 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسید. F40 خودرویی است که بین سال های 1987 تا 1992 تولید شده و بیش از 1300 دستگاه از آن راهی بازار شده است.

این رقیب بوگاتی EB110 که جد لافراری های امروزی محسوب می شود در یک حراجی با قیمتی نزدیک به 1.5 میلیون دلار به فروش رسید.

لازم به ذکر است که حتی در این کلکسیون نایاب نیز اثری از فراری F12tdf و چلنج استرادل به چشم نمی خورد. به نظر می رسد که این خودروهای مسابقه ای تقریبا در حال ناپدید شدند.

بد نیست بدانید منظور از چلنج استرادل خودروی سبک وزن و تقویت شده 360 فراری  که با مسابقه ای و خیابانی آن با یکدیگر متفاوت است. بیشتر عکس های منتشر شده به صورت دقیق بر روی خودروهای تمرکز نکرده و تصاویری کلی از کالکشن خودروها در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

البته علت این موضوع واضح است. این کلکسیوندار حتی تمایلی ندارد که نام خود یا آدرسی از محل جمع آوری خودروهای فراری را در اختیار عموم قرار دهد. او احتمال با انتشار اطلاعات کامل و تصاویر واضح و دقیق از خودروهای خود نیز مشکل دارد.

از نمونه خودروهایی دیگری که در این مجموعه به چشم می خورد فراری کلاسیک دینو، 308 و   512BB است. البته این خودروهای فرای نسبت به سایر نمونه های موجود در کلکسیون چندان گران قیمت نبوده و دسترسی به آن ها برای طیف گسترده تری از افراد امکان پذیر است.

هرچند مدل های نادر و خاصی از فراری در این تصاویر به چشم می خورد. اما باید اذعان کرد که انتظار می رفت مدل های کلاسیک تری نیز در در این کالکشن یافت شود. با توجه به این موضوعات بهتر است که ما این کلسیون با لقب یکی از بهترین مجموعه های "مدرن" فراری نام گذاری کنیم.

مزیت بزرگ دیگری که این کلکسیون دارد گاراژی است که خودروهای فراری در آن نگه داری می شوند. نورپردازی شگفت انگیز در کنار طراحی مینیمالیستی کاملا توجه مخاطب را بر روی اتومبیل ها حفظ می کند. همچنین پاکیزگی و تمیزی که در تصاویر نیز به چشم می خورد جذابیت مجموعه را بیش از پیش افزایش داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ramin 20i
    ramin 20i | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    ایول

مطالب پیشنهادی