ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موسس اتریوم: مدعی خلق بیت کوین کلاهبردار است

از مدت ها پیش اختلافاتی بین «ویتالیک بوترین»، موسس ارز دیجیتال اتریوم و «کریگ رایت»، فردی که ادعا می کند خالق ارز دیجیتال بیت کوین است، مطرح بوده و اخیراً بحث بین آنها بالا گرفته و بوترین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

از مدت ها پیش اختلافاتی بین «ویتالیک بوترین»، موسس ارز دیجیتال اتریوم و «کریگ رایت»، فردی که ادعا می کند خالق ارز دیجیتال بیت کوین است، مطرح بوده و اخیراً بحث بین آنها بالا گرفته و بوترین مدعی شده که رایت یک کلاهبردار است.

هویت «ساتوشی ناکاموتو» نام مستعاری که به خالق بیت کوین نسبت داده می شود، همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. با این حال کریگ رایت فردی بود که در اردیبهشت 1395 اعلام کرد که خالق بیت کوین است. البته در نهایت از ارائه مدارک مستدل برای به اثبات رساندن ادعای خود سر باز زد.

بوترین که تأیید شده خالق اتریوم است، اخیراً در کنفرانس «Deconomy» رایت را متهم به کلاهبرداری کرده. بوترین مدعی شده که اطمینان دارد رایت خالق بیت کوین نیست.

در جریان این کنفرانس که به طور سالانه در سئول کره جنوبی به منظور گرد هم آوری توسعه دهندگان ، کارآفرینان، سرمایه گذاران و دانشگاهیان در حوزه ارزهای دیجیتال برگزار می شود، بوترین اعلام کرد:

«با توجه به اینکه او (رایت) اشتباهات بسیاری مرتکب شده و حرف های نا مربوط بسیاری زده، چرا به این کلاهبردار اجازه داده شده در این کنفرانس صحبت کند؟»

بوترین این گفته ها را در جلسه پرسش و پاسخ پس از مبحث «بحث بر سر اصول بیت کوین» مطرح کرد. این مباحثه بیشتر بر «بیت کوین کش» متمرکز شده بود؛ ارز دیجیتال جنجالی که از بیت کوین منشعب شده است.

کریگ رایت

علی رغم اینکه ممکن است بسیاری از سخنانی که بوترین در این کنفرانس مطرح کرده بود، برای بسیاری از افراد غیر متخصص، غیر قابل درک به نظر برسد، ولی گفته های بوترین در مورد رایت واضح و مشخص است.

کریگ رایت از ارائه مدارکی که گفته هایش مبنی بر خلق بیت کوین را تأیید کنند سر باز زد. البته باید اشاره کرد که برای اینکه فردی این موضوع را ثابت کند، راه های بسیاری وجود دارد. با این حال رایت نتوانست هیچ یک از آنها را به گونه ای مطرح کند که متخصصان حوزه پول های دیجیتال قانع شوند.

رایت اعلام کرده که قصد دارد پول دیجیتالی خود را توسعه دهد و البته از حامیان بیت کوین کش نیز هست. در نهایت او در توییتی به گفته های بوترین این گونه پاسخ داده:

«وقتی ما کارهایی که بیت کوین کش می تواند انجام دهد را نمایش می دهیم، او (بوترین) می داند که [ریشه های] اتریوم خواهد پوسید و [این ارز] خواهد مُرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • google_user_179
    google_user_179 | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    آخه این چه تیتریه؟
    معلومه که اشتباهه
    باید تیتر میزدید که خالق اتریوم گفته فلانی که مدعیه خالق بیتکوینه، خالق بیتکوین نیست و کلاهبرداره!

مطالب پیشنهادی