ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

به لطف پشتیبانی اندروید 9 از نسخه 1.1 ولکان، گرافیک بازی های موبایل افزایش می یابد

با وجود اینکه رابط برنامه نویسی ولکان (Vulkan) هنوز آنگونه که باید بین سازندگان بازی های موبایل جا نیافتاده ولی تعدادی از توسعه دهندگان به کمک آن توانسته اند بعضی از چشم نوازترین اپلیکیشن های ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۱:۴۵

با وجود اینکه رابط برنامه نویسی ولکان (Vulkan) هنوز آنگونه که باید بین سازندگان بازی های موبایل جا نیافتاده ولی تعدادی از توسعه دهندگان به کمک آن توانسته اند بعضی از چشم نوازترین اپلیکیشن های گرافیکی اسمارت فون ها را به انتشار برسانند.

گلکسی آو فایر 3 (Galaxy of Fire)، وین گلوری (Vainglory) و در آینده ای نزدیک نسخه اندروید گرید اتو اسپورت (Grid Autosport) همگی از جمله بازی های معروفی هستند که از ولکان استفاده می کنند. حالا با توجه به اطلاعات به دست آمده، به نظر می رسد گوگل برنامه دارد تا پشتیبانی از ولکان 1.1 را به اندروید 9 اضافه کند.

البته هدف اصلی ولکان 1.1 این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به سخت افزار دسترسی بیشتری داشته باشند، بنابراین بازی هایی که از ولکان 1.0 استفاده می کنند و سازنده آن را به ولکان 1.1 بهبود می بخشد، دچار تغییرات بصری عظیمی نمی شوند.

ولکان
در کنار سازندگان بازی های موبایل، توسعه دهندگان عناوین کنسولی نیز روی خوشی ولکان نشان داده اند. ولفنشتاین 2، دوتا 2 و دووم جزو بازی هایی هستند که از ولکان استفاده کردند.

اما با آشنایی بیشتر سازندگان با این رابط برنامه نویسی جدید، شاهد گرافیک های بهتری هم خواهیم بود. فقط باید زمان بگذرد. انتظار می رود در دومین بتا توسعه دهندگان اندروید 9 که با نام رمز P فعلا شناخته می شوید، شاهد پشتیبانی از ولکان 1.1 باشیم.

بد نیست بدانید سامسونگ برای اولین بار در سال 2016، پشتیبانی موبایل های خود از ولکان را با گلکسی اس 7 آغاز کرد. بعدها نیز گوگل در اندروید نوقا این رابط برنامه نویسی را به سیستم عامل خود افزود. نسبت به OpenGL ES، رابط برنامه نویسی محبوب موبایل، ولکان دسترسی بیشتری به سخت افزار تلفن های هوشمند می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Super.Geek
    Super.Geek | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    کلی پول جمع کردم و پس انداز کردم و زحمت کشیدم که بلاخره یه گوشی خوب بخرم ولی دلار بالا رفت.... دزدا نذاشتن!

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

      ارزون شد برو بخر داداش

    • soltani
      soltani | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

      ناراحت نباش داداش،تعجب میکنم چطوری هنوز ب این مدل زندگی عادت نکردی،الان من اگ بخوام ی چی بخرم اگ ببینم قیمتش نسبت ب دیروز بالا نرفته کلی دعا ب جون مسئولین میکنم،عوضش قناعت یاد گرفتم ک از هرچیزی مهمتره،عوضش با ی لیوان چایی احساس ارامش میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی