ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا آگهی‌های فروش دلار از اپلیکیشن دیوار حذف شدند؟

بازار ارز دوران پرنوسانی را طی می‌کند و تقریبا همه چیز را درگیر خود کرده است. دیروز با تشکیل جلسه‌ای میان رییس جمهور و معاونینش درباره حل این معضل تصمیم گرفته شد تا نرخ ارز ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

بازار ارز دوران پرنوسانی را طی می‌کند و تقریبا همه چیز را درگیر خود کرده است. دیروز با تشکیل جلسه‌ای میان رییس جمهور و معاونینش درباره حل این معضل تصمیم گرفته شد تا نرخ ارز کاهش پیدا کند و در رقم 4200 تومان ثابت بماند. این موضوع باعث شد مردمی که در این ایام دلار خریده بوده و یا از قبل این ارز را داشتند، تصمیم به فروش فوری آن بگیرند و شباهنگام جایی بهتر از آگهی‌های اینترنتی برای آن پیدا نمی‌شد.

اپلیکیشن دیوار یکی از برنامه‌هاییست که اجناس نو و دست دوم آن در آن خرید و فروش می‌شود و پیش از امروز نوشتن آگهی‌های فروش ارز و دلار در آن مجاز بود. با ازدیاد این آگهی‌ها در ساعات پایانی روز 20 فروردین ماه، تمامی آگهی‌های مرتبط با فروش دلار و ارز از این مجموعه حذف شدند. به‌نظر می‌رسد فروش دلار حالا نه تنها در خیابان‌ها بلکه در فضای مجازی با محدودیت روبرو است. البته روابط عمومی اپلیکیشن دیوار این مساله که آیا دستوری از مقامات برای حذف آگهی‌ها به آنها رسیده را نه رد و نه تایید می‌کند و علت این امر را مساله جداگانه‌ای می‌داند:

«معاونت ریاست جمهوری دیشب در سخنرانی خود اعلام کردند که فروش ارز با قیمت بیشتر از 4200 تومان غیرقانونی بوده و جنس قاچاق محسوب می‌شود از همین رو آگهی‌های این ارز هم حالتی غیرقانونی داشتند که دولت هشدار برخورد با آنها را داده بود. در ضمن تیم ما فکر می‌کند حذف این آگهی‌ها می‌تواند کمک هرچند کوچک و موثری برای التهاب ایجاد شده در بازار ارز باشد و خواستیم که با این کار سهم خودمان را در ازای کمک به دولت برای حل این مشکل ادا کرده باشیم.»

فروش دلار در سایت دیوار

به گفته او آگهی‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعلا در دیوار مورد تایید قرار می‌گیرند مگر آنکه روزی از سوی دولت یک مساله غیرقانونی شمرده شوند اما در حال حاضر که بانک مرکزی این ارز را غیرقانونی اعلام نکرده لذا خرید و فروش آن هم غیرقانونی نیست. البته او تاکید می‌کند که باید به توصیه‌های بانک مرکزی در مورد خرید و فروش این نوع ارزها گوش کرد تا مبادا با مشکلات مواجه شد.

قرار است بازار ارز از امروز با سیاست‌های جدید دولت وارد فاز جدیدی شود و روندی مثبت را طی‌ کند، با این وجود باید دید که این سیاست‌ها چقدر کارآمد هستند و آینده دلار در کشور چه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • yosof
    yosof | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    ملت همیشه درصحنه هم صف کشیدن برای خرید دلار
    اینجوری میخواهیم کمک کنیم به دولت برای مهار دلار؟!
    یا صفهای طویل خرید پراید35ملیونی میافتم، دو سه سال پیش. الان همون پرایدها رو دارن 15 ملیون میفروشن!!

  • FN
    FN | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    سلام ؛ میشه این کاربر = yosof را بلاک بکنین ،

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

      سلام. به نظرم بهتره که همت کنیم همه نظرات رو بشنویم ولو نظر مخالفتون رو.

      • آریا
        آریا | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

        نظر یا اسپم؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی