ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مذاکره گوگل با نوکیا برای خرید بخشی از کسب و کار شبکه شرکت فنلاندی

صبح امروز بلومبرگ گزارشی را به نقل از چندین منبع آگاه منتشر کرد که طبق آن گوگل هم اکنون در سطح پیشرفته ای از مذاکرات با نوکیاست تا واحد سیستم های پهن باند هواپایه این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

صبح امروز بلومبرگ گزارشی را به نقل از چندین منبع آگاه منتشر کرد که طبق آن گوگل هم اکنون در سطح پیشرفته ای از مذاکرات با نوکیاست تا واحد سیستم های پهن باند هواپایه این شرکت را خریداری نماید.

گفته می شود که غول جستجو قصد دارد از تکنولوژی های توسعه یافته توسط نوکیا برای ارائه وای فای سریع تر در سفرهای هوایی بهره بگیرد.

سال گذشته بود که نوکیا از شبکه ارتباطی هوا به زمین تازه خود رونمایی کرد و مدعی شد که سرعت اینترنت این شبکه با اینترنت درون پروازی شرکت Gogo برابری کرده و حتی از آن بیشتر است. اما در صورتی که گوگل سیستم وای فای اختصاصی خود را در هواپیماها مستقر کند می تواند مسافران این گونه سفرها را با سهولت بیشتری به استفاده از محصولات سرگرمی اش از جمله یوتوب ترغیب نماید.

در هر حال اگر خریدی انجام بگیرد یکی دیگر از پروژه های ارتباطی آلفابت که مدتی است توجه خاصی را به آنها معطوف نموده کلید می خورد. گوگل فایبر، لون (بالون های ارائه دهنده اینترنت) و همکاری با استارباکس برای ارائه این خدمات به مشتریان شرکت یاد شده را می توان از جمله پروژه های گوگل در این راستا دانست).

بلومبرگ اما گزارش داده که تکنولوژی وای فای درون پروازی نسبت به دیگر تلاش های مخابراتی نوکیا اهمیت کمتری برای این شرکت دارد. برای مثال در ماه فوریه نوکیا یک استارتاپ فعال در زمینه شبکه وای فای را خریداری کرد که همکاری نزدیکی با گوگل فایبر دارد و تلاش می کند به سرویس های وای فای خانگی راه پیدا کند.

گفتنی است تا این لحظه آلفابت و نوکیا هیچ واکنشی به این خبر نداده اند اما با در نظر داشتن استراتژی تازه شرکت فنلاندی برای کوچک تر نمودن کسب و کار خود و تمرکز روی برخی حوزه های خاص می توان انتظار داشت که در روزهای آینده خبرهای تکمیلی بیشتری در این باره به دست بیاید.

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ فروردین ۱۳۹۷

    فقط امیدوارم گوگل این یکی رو مثل موتورولا نابود نکنه بفروشه به چینی ها

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    زمین پشت گاراژو دیگه نگه دار ?

مطالب پیشنهادی