ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلک مجیک دوربین کامپکت سینمایی 4K معرفی کرد

بلک مجیک در سال 2013 با ارائه محصول «Pocket Cinema Camera»، دوربین سینمایی جیبی خود  برای اولین بار در دنیا فیلم برداری حرفه ای و با کیفیت بالا را به دنیای دوربین های کامپکت آورد. حالا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

بلک مجیک در سال 2013 با ارائه محصول «Pocket Cinema Camera»، دوربین سینمایی جیبی خود  برای اولین بار در دنیا فیلم برداری حرفه ای و با کیفیت بالا را به دنیای دوربین های کامپکت آورد. حالا پس از درخواست های متعدد علاقه مندان به این برند و با فاصله ای 5 ساله از محصول قبلی، کمپانی مورد بحث دوربین کامپکت جدیدی معرفی کرده که فیلم برداری سینمایی با کیفیت 4K را ارائه می دهد.

البته شاید با توجه به اندازه «Pocket Cinema Camera 4K» این دوربین در جیبتان جا نشود، ولی هنوز هم در مقایسه با بسیاری از دوربین های سینمایی کوچکتر است. محصول یاد شده از حسگر چهار سوم بهره می برد که رزولوشن 4096 در 2160 پیکسلی (4K) را ارائه می دهد و از تصویربرداری با استاندارد HDR نیز پشتیبانی می کند.

این دوربین 13 مرحله محدوده دینامیکی متفاوت را ارائه می دهد و محدوده ISO آن نیز حداکثر تا 25600 است. همچنین با لنز های میکرو چهار سوم سازگار است.

Pocket Cinema Camera 4K از فیلم برداری با فرمت ProRes ده بیتی اپل پشتیبانی می کند و همچنین با آن می توان ویدیوهای 12 بیتی خام (RAW) را ضبط نمود. با دوربین جدید بلک مجیک می توان ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم در ثانیه و 1080p با نرخ 120 فریم در ثانیه (البته در حالت کراپ شده) را ضبط نمود.

محصول مورد بحث همچنین دارای 4 میکروفون داخلی است، با این حال می توان به لطف درگاه mini XLR میکروفون های خارجی را به آن متصل کرد. از دیگر درگاه های آن می توان به HDMI با اندازه استاندارد، ورودی پاور 12 ولت و USB-C، اشاره کرد.

وجود درگاه USB-C از این لحاظ اهمیت دارد که می توان به آن هارد دیسک یا سایر تجهیزات ذخیره سازی را متصل کرد تا ویدیوهای مستقیماً روی آنها ضبط شود. با این حال با وجود درگاه کارت حافظه SD و کارت های CFast، می توان از حافظه های جانبی نیز برای ضبط محتوا بهره برد.

بدنه Pocket Cinema Camera 4K از جنس کامپوزیت پلی کربنات فیبر کربن ساخته شده که نوید مقاومت بالا را می دهد. در پشت دوربین نیز نمایشگری 5 اینچی تعبیه شده که از سیستم عامل ویژه بلک مجیک بهره می برد که وعده داده شده کار با آن ساده است. از سوی دیگر می توان تنظیمات دوربین را به واسطه بلوتوث کنترل کرد.

بلک مجیک قیمت 1295 دلاری برای محصول جدید خود در نظر گرفته که تقریباً نصف رقبایی از جمله پاناسونیک GH5S است. خریداران همراه با خرید دوربین، لایسنس نرم افزار ویرایش ویدیوی «DaVinci Resolve Studio» ساخت خود بلک مجیک را نیز دریافت می کنند. انتظار می رود Pocket Cinema Camera 4K در سال جاری میلادی روانه بازار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza aghkhani
    reza aghkhani | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

    خیلی عالیه انصافأ
    ولی باید یه مک داشته باشی
    کارت c fast همون ssdهست؟

مطالب پیشنهادی