ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Mercedes S-Class vs BMW 7 Series
خودرو

درگ لوکس ها؛ مرسدس AMG S63 یا ب ام و M760Li؟ [تماشا کنید]

مرسدس بنز یا ب ام و؟ چندین دهه است که این سوال مطرح بوده و با گذشت سالیان سال هنوز جوابی قطعی برای آن پیدا نشده است. این دو شرکت آلمانی در هر کلاس رقابت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

مرسدس بنز یا ب ام و؟ چندین دهه است که این سوال مطرح بوده و با گذشت سالیان سال هنوز جوابی قطعی برای آن پیدا نشده است. این دو شرکت آلمانی در هر کلاس رقابت تنگاتنگی با هم داشته و به واسطه همین رقابت شدید اینک جزو پیشرفته ترین خودروسازان جهان محسوب می شوند.

mercedes benz vs bmw

در کلاس سدان های فول سایز لوکس، مرسدس بنز با S کلاس و ب ام و با سری 7 حضور دارد. همانند اکثر مدل ها این دو خودرو نیز در نسخه های متفاوتی به فروش می رسند.

برای افرادی که به دنبال قدرت و هیجان بالا باشند، اشتوتگارتی ها AMG S63 را پیشنهاد می کنند. این سدان مجلل به یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که می تواند 612 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای خرید این خودرو در انگلستان باید حدود 125 هزار پوند کنار گذاشت.

mercedes-amg-s-63

در مقابل، پیشنهاد باواریایی برای این دسته از افراد M760Li است. وظیفه تامین نیروی این نسخه از سری 7 بر عهده یک موتور 6.6 لیتری V12 توئین توربو که توانایی تولید 609 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را دارد، گذاشته شده است. علاقه مندان به خرید M760Li در انگلستان باید 135 هزار پوند پرداخت کنند که در مقایسه با AMG S63 به طور معناداری گران تر است.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (6)

اگر چه مرسدس AMG S63 و ب ام و M760Li ذاتا خودروهای تشریفاتی به شمار می روند، اما به لطف پیشرانه های قدرتمند خود از لحاظ عملکرد نیز در سطح بسیار بالایی قرار داشته و قادر هستند هیجان و لذت زیادی را برای مالکین خود به ارمغان بیاورند.

به منظور مقایسه عملکرد این دو خودرو به تازگی دست اندرکاران مجموعه Carwow در انگلستان چند مسابقه بین آنها ترتیب داده و نتیجه را در قالب کلیپی تماشایی منتشر کرده اند که می توانید آن را در زیر مشاهده فرمایید.

اما چنانچه به هر دلیلی تمایلی به تماشای ویدیوی فوق نداشته و دوست دارید که از نتایج آگاه شوید، باید اشاره کنیم که در مسابقه درگ یک چهارم مایل، این M760Li است که با رکورد 11.3 ثانیه، توانست 0.2 ثانیه زودتر از رقیب سرسخت خود از خط پایان عبور کند.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (5)

البته نکته مهم اینکه در این مقایسه نسخه تک دیفرانسیل AMG S63 حاضر شده بود و اگر نسخه 4Matic یا همان چهارچرخ متحرک به مصاف همتای باواریایی مجهز به سیستم xDrive (سیستم چهار چرخ متحرک ب ام و) می رفت، احتمالا نتیجه جور دیگری رقم می خورد.

در مقایسه دوم که شتابگیری دو خودرو با سرعت اولیه 50 مایل (80 کیلومتر) در ساعت مورد ارزیابی قرار گرفت، به لطف واکنش سریع گیربکس، این بار سدان اشتوتگارتی موفق به شکست رقیب باواریایی خود یعنی M760Li شد.

Mercedes-AMG S63 vs BMW M760 - DRAG RACE, ROLLING RACE (5)

تست ترمز دیگر مقایسه ای بود که توسط Carwow برگزار شد. در این تست علی رغم اختلاف وزن 200 کیلویی، سیستم ترمز سری 7 بهتر عمل کرده و در مسافتی کوتاه تر موفق به متوقف کردن این سدان 2.2 تنی شد. هر چند اختلاف مسافت دو رقیب بسیار ناچیز بود، اما به هر حال M760Li عنوان برنده این تست را نیز به خود اختصاص داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mobin9775
    Mobin9775 | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    ناموسا باید S65 با موتور ۱۲ سیلندر مقایسه میشد با M760 این طوری عادلانه‌تر می‌بود.

مطالب پیشنهادی