ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاول دوروف
تکنولوژی

واکنش دوروف به فیلترینگ تلگرام در روسیه: کمک چند میلیون دلاری در حمایت از آزادی اینترنت

بالاخره بعد از ماه ها گمانه زنی تلگرام در روسیه فیلتر شد و آنطور که برخی خبرگزاری ها گزارش داده اند این مساله موجب بروز اختلال در عملکرد برخی وبسایت های این کشور شد. حال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۹

بالاخره بعد از ماه ها گمانه زنی تلگرام در روسیه فیلتر شد و آنطور که برخی خبرگزاری ها گزارش داده اند این مساله موجب بروز اختلال در عملکرد برخی وبسایت های این کشور شد.

حال پاول دوروف موسس تلگرام در کانال شخصی خود به این اتفاق واکنش نشان داده که در ادامه توجه شما را به متن این بیانیه جلب می کنیم:

طی ۲۴ ساعت گذشته تلگرام از سوی ارائه دهندگان اینترنت در روسیه مسدود شده است. علت فیلترینگ تلگرام نیز امتناع ما از ارائه کلیدهای رمزگذاری به سازمان های امنیتی روسیه بود. تصمیم گیری در این باره برای ما بسیار ساده بود. ما به کاربرانمان وعده حفاظت صد درصدی از حریم خصوصی شان را داده بودیم و برایمان ساده تر این بود که به خروج از روسیه رضایت بدهیم تا وعده مان را زیر پا بگذاریم.

علیرغم فیلترینگ تلگرام اما تاکنون افت قابل توجهی در استفاده کاربران روسیه از تلگرام رخ نداده چراکه شهروندان این کشور با کمک پراکسی ها و شبکه های خصوصی مجازی فیلترینگ تلگرام را دور زده اند. ما همچنین در این مدت از سرویس های ابری شخص ثالث استفاده کردیم تا باز هم در دسترس برخی از کاربرانمان در این کشور بمانیم.

از حمایت و وفاداری کاربران روسیه کمال تشکر را دارم.

در حال حاضر ۷ درصد از کل کاربران تلگرام در روسیه قرار دارند و حتی اگر ما این بازار را از دست بدهیم رشد اورگانیک تلگرام در دیگر مناطق ظرف حداکثر دو ماه این کاستی را جبران می کند. با این حال برای خود من شخصا مهم است که مطمئن شوم تمام آنچه در توان داریم را برای اهالی روسیه انجام می دهیم.

در همین راستا و برای حمایت از آزادی اینترنت در روسیه من به برخی افراد و شرکت هایی که پراکسی و شبکه های خصوصی مجازی ارائه می کنند کمک هایی را در قالب بیت کوین می دهم. خوشحالم که اطلاع دهم امسال میلیون ها دلار را صرف این مساله کرده ام و امیدوارم که دیگر مردم نیز دنباله رو من باشند.

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی موثق
    علی موثق | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    چرا تمام کامنت ها رو پاک کردین اینه آزادیه بیان؟

مطالب پیشنهادی