ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جریمه فیسبوک در کره جنوبی
تکنولوژی

پس از تلگرام، خط و نشان روسیه برای فیسبوک و احتمال فیلترینگ در ماه های آتی

در روزهای اخیر نهاد قانون گذاری ارتباطات و رسانه های روسیه (Roskomnadzor) اقدام به مسدود کردن آدرس های IP مرتبط با سرویس پیام رسان تلگرام کرد که این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی برای بسیاری از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

در روزهای اخیر نهاد قانون گذاری ارتباطات و رسانه های روسیه (Roskomnadzor) اقدام به مسدود کردن آدرس های IP مرتبط با سرویس پیام رسان تلگرام کرد که این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی برای بسیاری از کاربران وبسایت ها و خدمات مبتنی بر اینترنت در این کشور شد. اکنون این نهاد به فیسبوک نیز اخطارهایی داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نهاد یاد شده به فیسبوک اخطار داده که در صورتی که پایگاه داده اطلاعات مرتبط با شهروندان روسیه را تا پیش از پایان سال 2018 به این کشور منتقل نکند، با مسدودیت سرویس مواجه خواهد شد.

Roskomnadzor همچنین اعلام کرده که فیسبوک باید در مهلت مذکور اقدام به حذف محتوای غیر قانونی (بر اساس تعریف قوانین روسیه) نماید و از قوانین این کشور تبعیت کند.

بنا بر گفته های «الکساندر ژارُوو»، مدیر Roskomnadzor، در صورتی که فیسبوک اقدامات درخواست شده را انجام ندهد یا پاسخی در این مورد از سوی شبکه اجتماعی مورد بحث توسط دولت روسیه دریافت نشود، با مسدودیت روبرو خواهد شد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن تا اسفند سال 96) ژاروو با نمایندگان فیسبوک در مسکو دیدار کرده بود تا در مورد انطباق این شبکه اجتماعی با اصول و مقررات روسیه بحث کنند. در آن زمان ژاروو به فیسبوک در مورد بازرسی های جامع تر در نیمه دوم سال 2018 اطلاع رسانی کرده بود.

تا اول سپتامبر سال 2015 (10 شهریور سال 94) شرکت های خارجی که در بازار روسیه فعال بودند یا در تعامل با مشتریان این کشور بودند، اجازه داشتند به طور آزادانه اطلاعات کاربران را جمع آوری و پردازش نمایند. در نهایت اصلاحاتی که روی قانون حفاظت از داده های شخصی در روسیه اعمال شد، این کمپانی ها را موظف کرد که داده های کاربران روسیه را داخل کشور نگهداری کنند. این قانون Roskomnadzor را مجاز می داند که اقدام به مسدودیت خدمات کمپانی های خاطی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • بهنام
    بهنام | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷

    اینا آثار همنشینی روسیه با ایرانه توی سوریه
    از قدیم گفتن کمال همنشین در من اثر کرد!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی