ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک هم به جمع تولیدکنندگان چیپست می پیوندد

به نظر می رسد فیسبوک در حال پشت سر گذاشتن نخستین مراحل برای توسعه چیپ هایی است که در آینده در دیوایس ها و سرورهای این کمپانی استفاده می شوند. به گزارش بلومبرگ، فیسبوک در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

به نظر می رسد فیسبوک در حال پشت سر گذاشتن نخستین مراحل برای توسعه چیپ هایی است که در آینده در دیوایس ها و سرورهای این کمپانی استفاده می شوند. به گزارش بلومبرگ، فیسبوک در پی استخدام مدیری است که در حوزه «سیستم های برچیپ سرتاسر یا فرمور ASIC و برنامه ریزی توسعه درایور» مهارت داشته باشد.

بنابراین فیسبوک هنوز به صورت جدی پروژه تازه خود را کلید نزده اما این کمپانی می خواهد بیش از پیش مستقل و کمتر از قبل به کمپانی های خارجی مثل کوالکام متکی باشد. در این صورت، فیسبوک قصد دارد مسیری مشابه با سایر کمپانی های غول تکنولوژی را در پیش بگیرد.

اپل مدت هاست که خود به توسعه چیپ های دیوایس های iOS می پردازد و گفته می شود که برای جایگزینی پردازنده های اینتل در کامپیوترهای مک با نمونه های مخصوص خودش نیز برنامه ریزی کرده. از طرفی گوگل هم مدتی است که توسعه چیپ های هوش مصنوعی را آغاز کرده و با موبایل پیکسل 2، پردازنده تصویر خود را به دست عموم مردم رساند. در این بین آمازون هم توسعه چیپ هایی برای بهبود هوش مصنوعی الکسا را در دستور کار دارد.

لیست مشاغل فیسبوک، در دسته بندی «زیرساخت» منتشر شده و به همین خاطر، بسیار محتمل است که تیم توسعه چیپ این کمپانی، تلاش های خود را سرورهای هوش مصنوعی فیسبوک متمرکز کند. در حال حاضر این سرورها که سیستم های هوش مصنوعی فیسبوک را آموزش می دهند، بر چیپ های انویدیا مبتنی هستند. مارک زاکربرگ معتقد است که هوش مصنوعی در نهایت نقشی سازنده تر نسبت به حالا در علامت گذری محتویات نامناسب در شبکه اجتماعی فیسبوک ایفا خواهد کرد.

با این حال چیپ های فیسبوک احتمالاً تنها برای مصارف سازمانی نباشند و امکان دارد در آینده شاهد عرضه یک اسپیکر هوشمند یا حتی هدستی واقعیت مجازی از سوی آکیلس باشیم که به این چیپ ها مجهز شده اند. در این صورت، آکیلس که از زیرمجموعه های فیسبوک به حساب می آید می تواند دست به بهینه سازی هایی روی هدست خود بزند که تنها با ادغام سخت افزار و نرم افزار در تمام مراحل توسعه حاصل می شوند. البته چندی است که فیسبوک به جاسوسی از مردم متهم شده و اگر قرار باشد چیپ هایش را در دیوایس های مخصوص مصرف کنندگان قرار دهد، مشخص نیست چه بازخوردی از آنها دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی