ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل‌های خانواده موتو E5 رونمایی شدند؛ اقتصادی‌هایی با قیمت کمتر از 210 دلار

موبایل های خانواده موتو جی 6 تنها اسمارت فون هایی نبودند که اخیراً از سوی موتورولا معرفی شدند و این کمپانی علاوه بر میان رده های جدیدش، سه موبایل اقتصادی تر نیز در دستور کار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

موبایل های خانواده موتو جی 6 تنها اسمارت فون هایی نبودند که اخیراً از سوی موتورولا معرفی شدند و این کمپانی علاوه بر میان رده های جدیدش، سه موبایل اقتصادی تر نیز در دستور کار داشت. سری E موتورولا، حالا سه عضو جدید دارد که درست مانند خانواده موتو جی 6 تحت عناوین «موتو E5»، «موتو E5 Plus» و «موتو E5 Play» شناخته می شوند؛ ضمناً مدل استاندارد E5 قرار است به صورت محدود و تنها در برخی از بازارها عرضه شود.

به صورت معمول موبایل های سری E به خوبی سری G نیستند اما این موضوع درباره E5 Plus مصداق ندارد. قدرتمندترین عضو این خانواده همراه با نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن 720p به دست مشتریان می رسد و از دیگر مشخصات آن می توان به اسنپدراگون 435، سه گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

موتو E5
موتو E5

برخلاف سری G، خبری از دوربین دوگانه نیست و E5 Plus همراه با سنسور واحد 12 مگاپیکسلی عرضه می شود؛ اما این موبایل مزیتی بزرگ نسبت به تمام موبایل جدید موتورولا دارد که می تواند نظرتان را راجع به آن تغییر دهد: باتری غول آسای 5000 میلی آمپر ساعتی.

علی رغم ظاهر و مشخصات قابل قبول E5 Plus، مدل E5 Play مانند موبایل های قدیمی سری موتو E یا موتو G به نظر می رسد و بدنه ای پلاستیکی با نسبت ابعاد 16:9 نمایشگر دارد. البته موتورولا موبایل این چنینی زیادی ساخته و اکثر آنها احساس خوبی در دست منتقل می کنند اما مشخصاً E5 Play نیامده تا چشم مشتریان را به خود بدوزد. نمایشگر 5.2 اینچی این مدل رزولوشن HD را به نمایش در می آورد و در کمال تعجب، باتری 2800 میلی آمپر ساعتی در آن جای گرفته؛ هرچند که قابل تعویض است.

برخلاف E5 Plus با سه گیگابایت حافظه رم، E5 Play تنها از دو گیگابایت حافظه رم برخوردار است و به چیپست اندک ضعیف تر اسنپدراگون 425 و 16 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده. E5 Play و مدل 5.7 اینچی E5 با نسبت ابعاد 18:9 نمایشگر، از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی بهره می برند و از این نظر، عملکردی ضعیف تر نسبت به برادر بزرگ تر و گران قیمت تر خود دارند. ضمناً ناگفته نماند که هر سه موبایل به صورت پیش فرض اندروید 8.0 اوریو را به اجرا در می آورند.

موتورولا قصد دارد تمام موبایل های جدیدش را طی ماه مه یا ژوئن روانه بازار کند. موتو E5 Plus در آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و لاتین عرضه می شود و 169 یورو قیمت گذاری شده است که در بازار آمریکا، معادل 169 دلار یا کمتر خواهد بود. بعد از این نوبت به مدل E5 با برچسب قیمت 150 یورو می رسد و در نهایت E5 Play با قیمتی نامشخص به صورت انحصاری در بازار آمریکا عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی