ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

honda-everus-concept
خودرو

هوندا به دنبال تولید خودروهای برقی؛ کانسپت Everus در پکن رونمایی شد

در نمایشگاه خودروی پکن که این روزها در حال برگزاری است، بخش عمده ای از مدل های معرفی شده از پیشرانه برقی بهره می برند. این مساله چندان هم تعجب برانگیز نیست، چرا که آینده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۷

در نمایشگاه خودروی پکن که این روزها در حال برگزاری است، بخش عمده ای از مدل های معرفی شده از پیشرانه برقی بهره می برند. این مساله چندان هم تعجب برانگیز نیست، چرا که آینده به خودروهای الکتریکی تعلق داشته و این دسته از وسایل نقلیه به تدریج جایگزین مدل های بنزینی خواهند شد.

کانسپت iX3، نماینده ب ام و در نمایشگاه پکن 2018

کمپانی ژاپنی هوندا یکی از خودروسازان مطرحی است که با اتومبیلی برقی در پکن حضور پیدا کرده است. این اتومبیل مفهومی اِوروس (Everus) نامگذاری شده و پیش نمایشی از یک مدل پاک تولید انبوه محسوب می شود.

honda-everus-concept

برخلاف دیگر کانسپت هایی که در Auto China 2018 رونمایی شده اند، اِوروس از طراحی متعادل تری برخوردار بوده و آماده تولید به نظر می رسد. این مساله چندان هم بیراه نیست، چرا که هوندا قصد دارد تا پایان سال کراس اوور برقی خود را به فروش برساند. این کراس اوور با برند Everus که تحت مالکیت شرکت های هوندا و GAC قرار دارد، تولید خواهد شد.

honda-everus-concept

از لحاظ ظاهری می توان شباهت هایی را بین این اتومبیل کانسپت و مدل HR-V مشاهده کرد. برای مثال برخی از پنل های بدنه اوروس گویی از HR-V به امانت گرفته شده اند؛ همچنین دستگیره های عقب نیز همانند HR-V در بخش بالایی درها نصب شده و طراحی مشابهی دارد.

Honda HR-V

درباره مشخصات فنی اوروس اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار نگرفته و مشخص نیست که توانایی های این خودرو در چه حدی است. آنطور که هوندا اعلام کرده، اوروس با یک سرویس به اشتراک گذاری خودرو که توسط کمپانی چینی Reachstar توسعه یافته، ارایه خواهد شد.

honda-everus-ev-concept-auto-china-2018-02-2

در کنار مفهومی اوروس هوندا چند مدل هیبریدی را نیز در نمایشگاه پکن در معرض دید عموم قرار داده است. آکورد هیبریدی یکی از این مدل هاست که همانند اوروس توسط شرکت GAC Honda تولید خواهد شد. سدان مفهومی Inspire که نسخه نهایی آن در نیمه دوم امسال در چین به فروش خواهد رسید، دیگر اتومبیل حاضر در غرفه هوندا است. این خودرو با همکاری دانگ فنگ تولید می شود.

honda-everus-concept

گفتنی است کمپانی هوندا برای تولید 20 مدل الکتریکی شده (تمام برقی و هیبریدی) تا میانه های دهه آتی برنامه ریزی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mansour.bz
    mansour.bz | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    اره متاسفانه زیاد خاص نی

  • Amirhossein
    Amirhossein | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ما که نپسندیدیم . مخصوصا از نمای عقب !!!?

مطالب پیشنهادی