ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Saipa Pride
خودرو

مدیر عامل سایپا: پراید با قیمت 18 میلیون تومان به خارجی ها فروخته می شود

پراید، نامی معروف برای تمام ایرانیان؛ خودرویی که به اعتقاد برخی از لحاظ قیمت و کیفیت هیچ رقیبی در جهان ندارد! این اتومبیل از سال 1372 وارد خیابان های کشور شده و کماکان به حیات طولانی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

پراید، نامی معروف برای تمام ایرانیان؛ خودرویی که به اعتقاد برخی از لحاظ قیمت و کیفیت هیچ رقیبی در جهان ندارد! این اتومبیل از سال 1372 وارد خیابان های کشور شده و کماکان به حیات طولانی مدت خود ادامه می دهد.

در طول 25 سالی که از عمر پراید سپری شده، این خودرو درگیر حاشیه های زیادی بوده است. وضعیت ایمنی و قیمت تمام شده دو مورد از این حاشیه ها هستند که همواره بحث و جدل های فراوانی را به دنبال داشته اند.

Pride Crash 2

با سختگیرانه تر شدن استانداردهای اجباری، در چند ماه گذشته مدام زمزمه هایی مبنی بر خداحافظی این شبه خودرو از خطوط تولید به گوش رسیده است. در یکی از جدیدترین موارد این چنینی محسن جهرودی مدیر عامل سایپا در جمع خبرنگاران گفته که این شرکت قصد دارد با فراهم کردن شرایط، نسبت به از رده خارج کردن پراید اقدام کند.

Pride

البته به گفته آقای جهرودی از رده خارج کردن به معنای توقف تولید نبوده و هنوز پراید توسط سایپا تولید خواهد شد. وی دلیل این امر را سودآوری بسیار بالای این خودرو در بازار سایر کشورها عنوان کرده و افزوده که هر دستگاه پراید صادراتی بیش از سه میلیون تومان سود عاید این شرکت می کند.

pride 3

آقای جهرودی در ادامه صحبت های خود به ادامه تولید این محصول سودده تاکید کرده است. البته وی از توقف عرضه این خودرو در بازار داخل کشور نیز خبر داده، امری که می تواند به منزله خداحافظی پراید صفر کیلومتر با خیابان های ایران باشد.

نکته جالب توجه اینکه مدیرعامل سایپا در خلال صحبت های خود به قیمت پراید در بازارهای صادراتی اشاره کرده و گفته این خودرو با قیمتی برابر با 4250 دلار به دست مشتریان خارجی می رسد، مبلغی که به اعتقاد او معادل تقریبا 18 میلیون تومان می شود.

Saipa pride

آقای جهرودی افزوده قیمت یاد شده در حالی است که هزینه های سرباری مثل 9 درصد ارزش افزوده، حق بیمه و 3 درصد عوارض شهرداری و آموزش و پرورش، حق نمایندگی ها و ... به آن اضافه نمی شوند؛ به همین خاطر هر دستگاه پراید صادراتی برای سایپا حداقل سه میلیون تومان سوددهی دارد.

Saipa Pride

مدیر عامل سایپا درباره زمان قطعی توقف عرضه پراید در بازار داخلی نیز در اظهار نظری جالب گفت امیدوار است با تولید یک خودروی جایگزین تا سه ماه اول سال آینده، عرضه این مدل به بازار داخلی متوقف شود.

اخبار موجود پیرامون تایید نشدن افزایش قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا، دیگر موضوع مهمی بود که آقای جهرودی به آن واکنش نشان داد. وی در این باره گفت که افزایش قیمت با تایید مراجع ذی صلاح بوده و قطعی است.

Saipa Pride

مدیرعامل سایپا با اشاره به عدم افزایش قیمت آنچنانی در سه سال گذشته اضافه کرد افزایش قیمت ها، قبل از عید در کلان ترین مراجع تصمیم گیری مورد بحث قرار گرفته و اعمال قیمت های جدید به بعد از آن موکول شد.

افزایش 55 درصدی قیمت مواد اولیه ای مثل پلیمر، افزایش 35 درصدی قیمت فولاد و افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد از دلایلی هستند که آقای جهرودی با استناد به آنها بالا رفتن قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا را توجیه کرده است.

Saipa Tiba

آقای جهرودی از تعهد خود نسبت به سهامداران نیز یاد کرده و افزوده که این مجموعه نمی تواند زیانی را به سهامداران تحمیل کند، به همین جهت دولت با افزایش قیمت ها موافقت نموده تا از زیان وارد شده به آنها جلوگیری شود.

آنطور که آقای جهرودی در پایان صحبت های خود اعلام کرده، فروش فوق العاده سایپا با قیمت های جدید از نیمه شعبان آغاز خواهد شد.

Saipa Saina

با توجه به التهاب موجود در بازار خودروی کشور که ناشی از تلاطم ارزی است، به نظر می رسد مشتری بخت برگشته ایرانی باید باز هم خود را برای یک جهش قیمتی بزرگ دیگر آماده کند. البته در این بین خداحافظی احتمالی ارابه مرگ را می توان از یک سو به فال نیک گرفت.

Saipa Saina

درست است که سایپا باید نسبت به سود سهامداران خود حساس باشد، اما سوال مهمی که پیش می آید اینست که حافظ منافع مشتریان بازار خودرو کیست؟ چه کسی باید نسبت به آلام و رنج های این قشر حساسیت نشان دهد؟ آیا اصلا خریداران خودرو حق و حقوقی دارند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • Gimli
    Gimli | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    الان ده ساله قراره با این ماشین، به اصطلاح خودشون خداحافظی کنیم ولی بازم تولید میشه

  • payman
    payman | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به پول ما میدی ۱۸ میلیون بهشون،به پول اونا میدی ۳۵۰۰ دلار !
    یه کارگر با حقوق یه ماهش میتونه بخره،اینجا ۲۲ میلیونه ،۲ سال اگه هیچی یه کارگر نخوره میتونه بخره

  • mohamadmehddi
    mohamadmehddi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واقعا امنیت فرقون از پراید بیشتره

  • Mehrad Shams
    Mehrad Shams | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    واسه ما خار داره که ۲۲ میلیون میکنن تو پاچه ما؟

  • ناصر
    ناصر | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو خارج ماشین پیدا نمیشه این خارجیا مجبورن بخرن دلم براشون میسوزه .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی