ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان کار وایمکس ایرانسل در ۳۱ اردیبهشت

شرکت ایرانسل تصمیم دارد تا ارائه نسل قدیمی تکنولوژی وایمکس را در ۳۱ اردیبهشت ماه پایان دهد. این شرکت که از سال گذشته مودم‌های قدیمی وایمکس را با مودم‌های جدید اینترنت ثابت یا TD-LTE تعویض ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۰

شرکت ایرانسل تصمیم دارد تا ارائه نسل قدیمی تکنولوژی وایمکس را در ۳۱ اردیبهشت ماه پایان دهد. این شرکت که از سال گذشته مودم‌های قدیمی وایمکس را با مودم‌های جدید اینترنت ثابت یا TD-LTE تعویض می‌کرد، خبر می‌دهد که کاربران برای این‌کار تا پایان اردیبهشت ماه زمان دارند.

مودم‌های قدیمی وایمکس از فناوری نسل دوم اینترنت ثابت استفاده می‌کردند اما مودم‌های TD-LTE امروزی، نسل ۴ و ۴.۵ خدمات اینترنت ثابت را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شرکت ایرانسل در اسفند ۱۳۸۷ موفق به دریافت پروانه ارائه خدمات وایمکس شد؛ خدماتی که تا پیش از این در ۷ شهر ایران و با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت الی ۲ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌شد.

رشد ایرانسل و همراه اول در ابتدای دهه ۹۰ به دلیل انحصاری که دولت دهم برای رایتل به وجود آورد باعث کند شدن پیشرفت دو اپراتور اول موبایل شد و اما اپراتورها در سال ۹۳ و در دولت یازدهم موفق شدند مجوز ارائه اینترنت نسل سوم و بالاتر را به دست بیاورند. در ادامه ایرانسل در مرداد ماه ۹۵، اینترنت نسل ۴ ثابت و جایگزین وایمکس را در مشهد معرفی کرد و امروز خدمات TD-LTE خود را در ۱۴۶ شهر ارائه می‌دهد. وجود یک جایگزین در این سطح، اکنون باعث شده تا شاهد بازنشسته شدن وایمکسِ ۱۰ ساله باشیم.

ایرانسل خبر می‌دهد کاربرانی که در گذشته یک مودم وایمکس خریداری کرده‌اند، می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه مودم جدید TD-LTE را دریافت کنند. اپراتور دوم در همین رابطه بیشتر توضیح می‌دهد:

«مشترکان می‌توانند با مراجعه به نشانی shop.irancell.ir  قسمت «مودم»، بخش «تعویض رایگان مودم وایمکس با TD-LTE» و با وارد کردن شناسه وایمکس و نشانی MAC مودمی که در اختیار دارند، مودم وایمکس خود را با مودم TD-LTE عوض کنند.

علاوه بر این ایرانسل این امکان را نیز فراهم کرده است که مشترکان برای تعویض مودم خود از خطوط ایرانسلی با شماره 600 و از خطوط غیر ایرانسلی با شماره 09366000000 تماس بگیرند.

تعویض و تحویل مودم‌های وایمکس با مودم‌های TD-LTE رایگان بوده و مشترکان متقاضی تعویض این مودم‌ها فقط هزینه بسته اینترنت درنظر گرفته شده را می‌پردازند. مبالغ موجود در حساب‌های وایمکسی که فعال بوده‌اند نیز پس از طی مراحل تعویض به حساب مودم‌های TD-LTE مشترکان بازگردانده خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Heh
    Heh | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بسته ها گرونن خیلی

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خیلی وقته جمع کردن من نا محدود دو مگ داشتم واقعا نا محدود بود بیش از یک ترا بعد وایمکسمو قطع کردند TD-LTE مجبور شدم بگیرم بسته تو وایمکس یه مدت اونجا بود بعد محدودیتش تا 30 گیگ رسید خیر نبینند

  • asghar
    asghar | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این جهرمی بی عرضه چیکار میکنه این روزا بسته های ایرانسل پدر ادمو در میارن

مطالب پیشنهادی