ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک شرکت قطری مدعی راه اندازی نخستین شبکه تجاری 5G در دنیا شد

Ooredoo یک شرکت ارائه دهنده خدمات موبایل است که در دوحه قطر فعالیت دارد و امروز مدعی شد توانسته نخستین شبکه تجاری 5G دنیا را به مشتریانش ارائه کند و زیرساخت های جدیدی را برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

Ooredoo یک شرکت ارائه دهنده خدمات موبایل است که در دوحه قطر فعالیت دارد و امروز مدعی شد توانسته نخستین شبکه تجاری 5G دنیا را به مشتریانش ارائه کند و زیرساخت های جدیدی را برای ایجاد باند ارتباطی ۳.۵ گیگاهرتز در این کشور راه اندازی نماید.

سرویس مذکور از همین امروز حدفاصل فرودگاه بین المللی حماد و جزیره مصنوعی مروارید قطر را تحت پوشش قرار داده است و آنطور که مقامات این کشور اطلاع داده اند توسعه این شبکه همچنان ادامه می یابد تا مناطق بیشتری را طی ماه های آتی تحت پوشش خود قرار دهد.

Ooredoo از این اتفاق تحت عنوان یک دستاورد تکنولوژیکی بسیار مهم یاد کرده و آن را گواهی بر تلاش های گسترده اش در زمینه تحقیق و توسعه روی مبحث ارتباطات وایرلس دانسته.

جزیره مروارید قطر

ولید السید مدیرعامل Ooredoo در همین رابطه اظهار داشته که شرکتش می خواهد این دستاورد را «به مردم قطر و همچنین رهبران دوست داشتنی آن هدیه کند» که قرار است از این شبکه جدید که براساس جدیدترین استاندارد 5G New Radio توسعه پیدا کرده بهره بگیرند.

به گفته او:

«این ابرشبکه 5G اسکلت زیرساختی قطر را تشکیل خواهد داد. وی اضافه کرد که تازه ترین دستاورد شرکت متبوعش گام دیگری همراستا با تلاش های صورت گرفته برای حمایت از طرح توسعه ملی این کشور موسوم به National Vision 2030 است که با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد قطر و همچنین اطمینان از ثبات و پایداری آن در دوران پسانفتی کلید خورده است.»

گفتنی است که شرکت Ooredoo هنوز جزئیات بیشتری را در مورد توانمندی های شبکه خود ارائه نکرده و تاکنون صرفا تاکید کرده استفاده از این سرویس منوط به در اختیار داشتن دستگاه های پشتیبانی کننده از شبکه 5G است که به زودی از طریق آن در اختیار کاربران قطری قرار می گیرد.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که به لطف تلاش های صورت گرفته توسط اپراتورهای آمریکایی نظیر ورایزن و AT&T که وعده ارائه شبکه 5G طی ماه های آینده را داده اند امید می رود تلاش ها برای توسعه این شبکه در نیمه دوم سال جاری میلادی قوت بیشتری بگیرد. علاوه بر این، باید در نظر داشت که در مرحله نخست دستگاه هایی نظیر روتر هستند که همراه با پشتیبانی از این شبکه به بازار عرضه می شود و گوشی های بهره مند از این قابلیت تا اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار نمی آیند.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • GTA
    GTA | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    جالبه دو تا خبر پایین تر مسئول ما منتقد فراگیر شدن فیلتر شکن هاست و به قول ما ایرانی ها عرب ملخ خور اولین کشوری که 5G رو راه اندازی کرده. افسوس ?

  • six path
    six path | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مسئولای همراه اول با ایرانسل باید برن بمیرن

    • جیمی ارغوان
      جیمی ارغوان | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

      ایرانسل فعلا سرعت بیشتری داره میده از بقیه رقبا
      رایتل جدیدا خراب شده
      همراه اولم که خراب بوده!

مطالب پیشنهادی