ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلک آوت
ویجیاتو - بازی

هر آن چه از Call of Duty: Black Ops 4 می دانیم؛ اوج گیری دوباره یا آخرین سقوط؟

عرضه سالانه کال او دیوتی چیزی نیست که انتظارش را نداشته باشیم. همواره نام قسمت های مختلف این فرنچایز را می توان در لیست پرفروش ترین بازی های هفته و سال در تمام نقاط جهان ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

عرضه سالانه کال او دیوتی چیزی نیست که انتظارش را نداشته باشیم. همواره نام قسمت های مختلف این فرنچایز را می توان در لیست پرفروش ترین بازی های هفته و سال در تمام نقاط جهان مشاهده کرد.

با نزدیک شدن به انتهای نسل هفتم و ورود به نسل هشتم بازی های ویدیویی، سری کال او دیوتی تا حدودی دچار افت شد. بسیاری دلیل رخ دادن چنین چیزی را ورود فضای قسمت های اخیر این سری به جنگ های فرامدرن و تخیلی می دانستند.

تا حدی که مدیرعامل اکتیویژن، نسخه 2016 کال او دیوتی یعنی Call of Duty Infinite Warfare را عنوانی اشتباه می دانست که در زمانی نادرست عرضه شده بود. بعد از این قضیه نسخه 2017 کال او دیوتی با محوریت جنگ جهانی دوم عرضه شد، آمار فروش بازی نسبت به قسمت هاى قبلى بهبود یافت و بسیاری به آینده سری کال او دیوتی امیدوار شدند.

در ماه های اخیر، شایعات مختلفی در رابطه با قسمت جدید کال او دیوتی که ساخت آن بر عهده Treyarch است شنیده می شد. عنوانی که قسمت چهارم از سری بلک آپس محسوب می شود و سرانجام پنجشنبه شب به صورت رسمی از آن معرفی شد. تا این لحظه واکنش ها نسبت به این بازی بسیار مثبت یا شدیداً منفی بوده اند. در ادامه به هر آن چه که از Call of Duty: Black Ops 4 می دانیم خواهیم پرداخت.

کال او دیوتی

اواسط اسفند سال گذشته، تصویری از بسکتبالیست معروف، جیمز هاردن در فضای مجازی منتشر شد که کلاهی با تم لوگو Black Ops 3 بر سر داشت، البته با یک حرف I اضافه. همین موضوع باعث شد اولین شایعات مبنی بر این که قسمت بعدی کال او دیوتی، بلک آپس 4 نام دارد، شکل گیرد.

چند روز بعد از این شایعات، اکتیویژن با منتشر کردن تیزری، ساخت بازی Call of Duty: Black Ops 4 به طور رسمی تایید کرد. سازندگان این عنوان در استودیوی Treyarch وعده متفاوت ترین کال او دیوتی در سال های اخیر را دادند، ادعایی که با توجه به عرضه 4 نسخه از یک سری طی مدتى کوتاه، کمی عجیب به نظر می رسید.

بر خلاف اکثر نسخه های کال او دیوتی که در اواخر ماه آبان عرضه می شدند، تاریخ انتشار 20 مهرماه برای این بازی در نظر گرفته شده بود. بسیاری علت این کار را گم نشدن کال او دیوتی جدید در بین لیست بلندبالای عناوین درجه یکی می دانستند که اوایل پاییز آتی عرضه خواهند شد.

در حال حاضر اگر به هر وب سایت و نشریه مرتبط با بازی های ویدیویی سر بزنید، نام «بتل رویال» به گوش شما خواهد خورد. این سبک با عنوان PUBG به محبوبیت بالایی در بین کاربران رسید و با بازی Fortnite جایگاه خود را به عنوان ترند شماره یک این روزهای ویدیو گیم تثبیت کرد.

از آن جایی که اکتیویژن در گزارش مالی خود به تحت تاثیر قرار گرفتن مدیران این کمپانی از موفقیت عناوین بتل رویال اشاره کرده بود. بسیاری حضور این حالت در Black Ops 4 را بعید نمی دانستند.

کال او دیوتی

احتمال حضور مبارزات بتل رویال در نسخه جدید کال او دیوتی هر روزه با انتشار شایعات مختلفی بیشتر می شد. سرانجام سایت Polygon با انتشار مقاله ای حضور مد بتل رویال در Black Ops 4 را به حدی جدی و مهم دانست که تیم سازنده برای رسیدن به ساخت این مد در زمان تعین شده، قید طراحی بخش داستانی را خواهند زد.

شایعات زیادی پیرامون Call of Duty: Black Ops 4 شکل گرفتند و سرانجام اکتیویژن طی رویدادی، این بازی را به صورت رسمی معرفی کرد.

با توجه به حرف های سازندگان این عنوان در طول برنامه، بخش چندنفره از عمق بیشتری در مقایسه با قسمت های پیشین کال او دیوتی بهره خواهد برد. تحت تاثیر موفقیت های عناوینی همچون اوورواچ و Rainbow Six Siege، مبارزات تاکتیکی تر از گذشته دنبال خواهند شد و شما قابلیت شخصی سازی عمیقی برای اسلحه های خودتان در اختیار خواهید داشت.

مطابق پیش بینی ها، بخش بتل رویال نیز با نام Blackout در بازی وجود دارد. البته هنوز تایید نشده که در Blackout چندنفر همزمان قادر به بازی خواهند بود و سازندگان بازی نیز هنوز پاسخ مشخصی برای این سوال ندارند.

یکی دیگر از بخش های مهم جدید ترین نسخه کال او دیوتی، بخش زامبی است. برخلاف روند بخش زامبی کال او دیوتی در سال های اخیر، در Black Ops 4 می توانید این بخش را به صورت آفلاین نیز به اتمام برسانید.

Call of Duty: Black Ops 4

حالت زامبی بازی در زمان عرضه از سه نقشه پشتیبانی خواهد کرد و در مقایسه با نسخه های پیشین، از عمق بیشتری در بخش گیم پلی و حتی داستانی بهره خواهد برد.

در طول برنامه معرفی از این بازی، حرفی از حالت داستانی زده نشد و همین موضوع، به نوعی عدم حضور این بخش را در بلک آپس 4 را نوید می داد. ساعاتی بعد دن بایتینگ، مدیر اجرایی Treyarch در مصاحبه با سایت Polygon این موضوع را رسماً تایید کرد.

به گفته او، در سال های اخیر به طور مدوام علاقه کاربران به بخش آنلاین نسخه های مختلف کال او دیوتی بیشتر شده و تیم Treyarch با توجه به بازخوردی که از کاربران نسخه های پیشین سری Black Ops گرفته و جو فعلی صنعت بازی های ویدیویی، تصمیم گرفته به طور مشخص، تنها روی تجربه آنلاین بازی متمرکز شود.

همچنین آن ها برنامه بلند مدتی برای پشتیبانی از این بازی دارند و طبق حرف های بایتینگ، ممکن است پشتیبانی از  Call of Duty: Black Ops 4 بیش از یک سال ادامه پیدا کند.

نسخه های مختلف کال او دیوتی سرآمد نوآوری و معرفی المان های جدید در سبک شوتر اول شخص بوده اند. در سال های پیش، بسیاری دیگر بازی های بزرگ این سبک را به تقلید از نسخه های مختلف سری CoD محکوم می کردند. حال سوال اصلی این جا است که خود کال او دیوتی از چه زمانی تصمیم به تقلید از دیگر بازی ها گرفت و باید منتظر ماند و دید که سرانجام چنین رویکردی به کجا خواهد رسید؟

نظر شما در مورد Call of Duty: Black Ops 4 چیست؟ به چه دلایلی آینده خوب یا بدی را برای این عنوان پیش بینی می کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • | ۱ خرداد ۱۳۹۷

    واسه مایی که همیشه بازی رو کرکی و هکی بازی میکنیم یه سقوط محسوب میشه چون ۳۰۰ هزار نمیدیم به بازی

  • احمدرضا رحیمی مقدم
    احمدرضا رحیمی مقدم | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ابتدا در مورد بخش داستانی بازی...از نظر من فرنچایز کال آف دیوتی از برترین داستان ها بهمراه شخصیت های قدرتمند ونفوذ پذیر برخوردار است به حدی که تا به حال هنوز از یاد ها نرفته اند.نظیر لحظه مرگ soap که هیچ گاه از خاطره ها نمیرود،همچنین شخصیت های معروف price و reznov که هیچکس حتی خودم فراموششان نمیکنم.
    در مورد بخش آنلاین یکی از نکات شاید مثبت ای فرنچایز کوچک و پیچیده بودن نقشه های بخش آنلاین است که به پلیر این امکان رو میده که با اکشن و خشونت بالا خودش رو به بقیه اثبات کنه.ولی اگر این بازی رو با بخش آنلاین بازی بتل فیلد مقایسه کنیم...حداقل از نظر من هیچگاه از نظر واقعیت و حتی زرنگ بازی در آوردن پلیر و حتی اکشن های موجود و خلاقیت ها در طی بازی به پای بتل فیلد نمیرسه.
    در مورد کال آف WWII بخش داستانی عالیه ولی توی بخش آنلاین واقعا افتضاح بالا آوردن.شاید ساده ترین جزئیات که بازی رو به نهایت میرسونه در بخش آنلاین رعایت نشده.نظیر هد شات(head shot )شدن که در مقایسه با بتل فیلد ۱ ریمسترد که کلاه شخصیت به هوا پرتاب میشه...در کال آف این نکته رعایت نشده...حتی کلاه سوراخ هم نمیشه.
    ور در آخر آخرین قسمت از کال آف که در حال عرضه هست به نظر من یه سقوط وحشتناک در مقایسه با دیگر قسمت های کال آو هست.حتی نسبت به قسمت های قبل از WWII که حوصله ی پلیر ها از آینده به سر رسیده بود.اینکه بازی فقط به بخش آنلاین اکتفا کنه ضربه ی شدیدی به بازی وارد میکنه زیرا همونطور که گفتم این فرنچایز بیشتر به دلیل بخش داستانی هست که محبوب واقع شد.
    در انتها نیز عرض میکنم که هیچ بخش آنلاینی کال آو دیوتی به پای کال آو دیوتی ۴ یا همون Modern warfare 1 نمیرسه و نخواهد رسید در حالی که حتی با گذشت سالها از عرضه این قسمت،هنوز تعداد پلیر های بخش آنلاین هیچ قسمت دیگه ای به پای تعداد الآن پلیر های آنلاین کال آو ۴ نرسیده.
    ممنون از وقتتون

  • نیما
    نیما | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سقوط ?

مطالب پیشنهادی