ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رفع اختلالات اینترنتی
تکنولوژی

اختلالات اینترنتی امروز به پایان می‌رسد؟

شب گذشته وزیر ارتباطات به اپراتورهای ارائه کننده اینترنت مهلت داد تا ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به رفع اختلالات اینترنتی اقدام کنند. در چند روز اخیر اختلالات اینترنتی موجب نارضایتی عمومی شد و ارسال ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

شب گذشته وزیر ارتباطات به اپراتورهای ارائه کننده اینترنت مهلت داد تا ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به رفع اختلالات اینترنتی اقدام کنند.

در چند روز اخیر اختلالات اینترنتی موجب نارضایتی عمومی شد و ارسال گزارش‌هایی از این موضوع «محمدجواد آذری جهرمی» و مدیران شرکت‌های ارایه دهنده خدمات اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه را بر سر یک میز نشاند تا دلایل بروز برخی از اختلالات در اینترنت بررسی برای حل آن تصمیم بگیرند.

آنطور که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است، در جلسه وزیر ارتباطات و مدیران اپراتورها جوانب موضوع بررسی شد و پس از ارایه راهکارهای فنی، مقرر شد تا تمام شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت و اپراتورها حداکثر ظرف ۲۴ ساعت آینده بر اساس راهکار های مطرح شده نسبت به رفع اختلالات در اینترنت اقدام کنند.

اما این اختلالات جدا از کاهش سرعت اینترنت در سطح کشور چه بوده‌اند؟ قبل از این دیجیاتو در مورد اختلالات اینترنتی با چند کارآفرینان گفتگو کرده بود. برای مثال «شایان نوبرانی»، مدیرعامل آژانس دیجیتال آبانگان در این باره می‌گوید:

«ما در استفاده از پورت‌های عادی و عمومی مشکل داریم. وقتی این پورت‌ها دچار اختلال هستند عملا مدیریت سرور یا تغییر روی وب سایت‌ها با مشکل مواجه می‌شود و گاهی عملی نیست.»

او مجموع مشکلات حاصل از اختلالات را مسبب منحل شدن برخی پروژه‌های شرکت‌های فعال در حوزه وب و اپلیکیشن و به طور کل فضای دیجیتال معرفی می‌کند که باعث بروز دعواهایی بین کارفرماها و پیمانکاران در فضای دیجیتال است. از سوی دیگر «مسیح یگانه» کارشناس ارشد نرم‌افزار و برنامه نویسی، در گفتگو با دیجیاتو اختلالات فعلی را ناشی از کند کردن و فیلترهای پیاپی می‌داند:

«ایجاد اختلال در پروتکل SSL/TLS یکی از تصمیمات اخیر دولت است که اکثر فیلترشکن‌ها از این پروتکل برای یک ارتباط امن استفاده می‌کنند. این timeout در پرداخت های بانکی می‌تواند ضرر مالی به کاربر یا سرویس دهنده بزند و تراکنش هایی که پرداخت شدند ولی نتیجه پرداخت به وب سایت منتقل نشده به شدت زیاد بشوند. اختلال در این پروتکل، عملاً به پرداخت های بانکی و سرویس های پولی ضرر شدید می‌زند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MR.X
    MR.X | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    اینجا رایتل دو هفتس دیگه 4G نیست

  • امین جبالی
    امین جبالی | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    والا امروز که از همه این روزام بدتر شده

  • a_041
    a_041 | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    اینا دیگه خیلی باحالن خودشون باعث وضع فعلین بعد از شرکتهای اینترنتی طلبکار میشن

  • samir1374
    samir1374 | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    اختلال ایجاد می کنه بعد با "مهلت دادن" ژست هم می گیره ?

  • nostalgia darvari
    nostalgia darvari | ۲ خرداد ۱۳۹۷

    همیشه وقتی مسئولین ی قولی میدن باید برعکسش در نظر گرفت
    تجربه این چهل سال ثابت کرده

مطالب پیشنهادی