ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مستندات دادگاه نشان می‌دهد اپل از مشکل خم شدن آیفون 6 باخبر بوده است

هشتگ #Bendgate را به یاد دارید؟ در سپتامبر سال 2014 و تنها چند روز بعد از عرضه آیفون 6 و 6 پلاس بود که برخی از دارندگان مدل پلاس خبر از خم شدن دستگاه گران ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

هشتگ #Bendgate را به یاد دارید؟ در سپتامبر سال 2014 و تنها چند روز بعد از عرضه آیفون 6 و 6 پلاس بود که برخی از دارندگان مدل پلاس خبر از خم شدن دستگاه گران قیمت خود در جیب شلوار دادند. خیلی زود مشخص شد که هر دو مدل شدیداً در برابر خمیدگی آسیب پذیر هستند. اپل در پاسخ گفت که چنین اتفاقی «بسیار نادر» است و مدعی شد هر دو دستگاه، تست های متعددی را پشت سر گذاشته اند که نشان می دهد در برابر خم شدگی مقاوم هستند.

اپل در آن زمان مدعی شد که خم شدگی آیفون تنها برای 9 نفر پیش آمده است. اما بنابر مستندات دادگاه، اپل می دانسته که آیفون 6 تا 3.3 برابر نسبت به آیفون 5 اس در برابر خمیدگی آسیب پذیرتر است و همین ضریب برای آیفون 6 پلاس به 7.2 برابر می رسد. اگرچه این مستندات محرمانه باقی مانده بودند اما لوسی کوه، قاضی یک دادگاه محلی، بعد از تصمیم گیری نهایی خود درباره این پرونده، برخی از آنها را عمومی کرد.

مستندات مربوط به آیفون 6 اپل

برخی معتقدند که میان خم شدگی دستگاه و «بیماری لمسی» که باعث می شد نمایشگر لمسی آیفون های 6 و 6 پلاس از کار بیفتند ارتباطی وجود دارد. نمایشگر این دو موبایل گاهی خطوط افقی خاکستری رنگی را به نمایش در می آوردند.

اپل تقصیر را به گردن کاربران انداخت و این مشکل را نتیجه افتادن چندین باره دستگاه روی سطحی سخت تلقی کرد. ساکنین کوپرتینو همچنین گفتند که دو دستگاه از نظر مهندسی مشکلی ندارند اما در ماه مه 2016 شروع به تقویت بخش مربوط به لاجیک بُرد کردند که به «بیماری لمسی» ارتباط داشت.

بعد از تشکیل پرونده ای قضایی علیه اپل به خاطر بیماری لمسی بود که این کمپانی گفت با دریافت 149 دلار، مشکل را برطرف می کند. اگرچه اپل پذیرفت که این مسئله کاملا واقعی و جدی است اما هیچوقت از عقیده خود برنگشت که این مشکل تنها در صورت افتادن موبایل روی سطحی سخت به وجود می آید.

در همین بین اما مستندات دادگاه به وضوح نشان می دهند که اپل می دانسته آیفون 6 و 6 پلاس بیشتر از هر موبایل دیگری که تا آن روز عرضه کرده بود در خطر خم شدگی قرار دارند. و یک مستند دیگر مشخص می کند که چسب پلاستیکی مورد استفاده در تمام آیفون های قبلی، در مدل های 2014 به کار گرفته نشده اند.

این موضوع می تواند در صورت خم شدگی دستگاه، به قطعی ارتباط میان برد مدار چاپی و چیپی که به آن متصل است منجر شود. و همین قطعی ارتباط، یکی از تئوری هایی بود که تکنسین های فری لنسر موبایل، آن را عامل بروز «بیماری لمسی» می دانستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pedram
    pedram | ۴ خرداد ۱۳۹۷

    گذشته ها گذشته. اون موقع مهم بوده. فعلا کیفیت قابل قبولی داره

مطالب پیشنهادی