ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درخواست دولت ها برای حذف اپلیکیشن
تکنولوژی

اپل به افشای درخواست دولت ها برای حذف اپلیکیشن ها متعهد شد

غول های فناوری تحت فشار افکار عمومی و سازمان های دولتی در حال تن دادن به سیاست های شفاف سازی هستند و در این میان اپل تا حدودی نسبت به بقیه متمایز است. در بحبوحه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

غول های فناوری تحت فشار افکار عمومی و سازمان های دولتی در حال تن دادن به سیاست های شفاف سازی هستند و در این میان اپل تا حدودی نسبت به بقیه متمایز است.

در بحبوحه پیاده سازی قوانین جدید اتحادیه اروپا در رابطه با حفاظت از داده های کاربران، گوگل مطالعه اسناد دوسالانه اش را تسهیل کرده، فیسبوک راهنمایی هایی را در رابطه با قوانین کپی رایت، برندهای تجاری و جعل اسناد به سایت خود اضافه کرده و حالا اپل در گزارشی جدید از قصد خود برای افشای درخواست دولت ها برای حذف اپلیکیشن ها خبر داده است.

در این گزارش که نیمه دوم سال ۲۰۱۷ (تقریبا از ابتدای تابستان تا انتهای پاییز ۹۶) را پوشش داده به درخواست های دولت اشاره نشده اما این رویکرد در آینده تغییر خواهد کرد. درخواست دولت ها برای حذف اپلیکیشنبنابر سیاست های جدید این شرکت هنگام انتشار گزارش مربوط به بازه زمانی ابتدای جولای تا انتهای دسامبر ۲۰۱۸ در سال آتی، داده های مربوط به درخواست دولت های خارجی برای حذف برخی ها برنامه ها از اپ استور نیز در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

این درخواست ها شامل کشورهای محدودی نشده و اغلب به بهانه عدم تطابق با قوانین یا سیاست های رسمی صورت می گیرند. در صورتی که اپل به وعده های خود در این زمینه عمل کرده و آمار و ارقام دقیقی را در دسترس مخاطبان قرار دهد، از میزان موافقت آنها با حذف اپ ها نیز مطلع خواهیم شد.

کمپانی کوپرتینویی در نیمه دوم سال میلادی گذشته در برابر ۷۹ درصد از ۲۹۷۱۸ درخواستی که برای دسترسی به ۳۰۹۳۶۲ دستگاه دریافت کرده، تسلیم شده است.

این کمپانی همچنین ۳۳۵۸ درخواست را برای دسترسی به داده های ۱۰۷۸۶ حساب کاربری iCloud دریافت کرده است. اگرچه نسبت به نیمه اول سال میلادی گذشته تعداد درخواست های کاربران کاهش یافته اما میزان تقاضاهای دولتی به مراتب بیشتر شده است.

تماشا کنید: ویدیوی اپل برای ترغیب اندرویدی ها به خرید آیفون

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۵ خرداد ۱۳۹۷

    خخخخ الکی میگه

مطالب پیشنهادی