ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم ZTE توسط آمریکا
تکنولوژی

ترامپ پیشنهادات خود برای رفع تحریم ZTE را به کنگره ارائه داد

کمپانی چینی ZTE احتمالاً می تواند به آمریکا باز گردد، البته تحت شرایطی که دونالد ترامپ اعلام کرده است. ZTE از ماه ها قبل به علت دور زدن تحریم های آمریکا و  به بهانه عدم تبعیت ZTE از ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

کمپانی چینی ZTE احتمالاً می تواند به آمریکا باز گردد، البته تحت شرایطی که دونالد ترامپ اعلام کرده است.

ZTE از ماه ها قبل به علت دور زدن تحریم های آمریکا و  به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی و بنا بر دستور وزارت بازرگانی آمریکا از داد و ستد با کمپانی های آمریکایی به مدت 7 سال منع شده بود. با این حال این شرکت تقاضای تعلیق تحریم ها را به این وزارت خانه ارائه داد. تحریم های مورد بحث ZTE را از دریافت محصولات سخت افزاری و نیز نرم افزار ها از کمپانی های آمریکایی منع می کرد.

دولت ترامپ به تازگی پیشنهادی را به کنگره ایالات متحده ارائه داده که بر اساس آن کمپانی چینی مورد بحث می تواند به بازار آمریکا باز گردد. دونالد ترامپ اخیراً در توییتر اعلام کرده بود که ZTE باید 1.3 میلیارد دلار جریمه بپردازد و در عین حال تضمین های امنیتی سطح بالا را ارائه دهد تا بتواند به بازار آمریکا باز گردد.

توافق آمریکا و ZTE

همچنین اعلام شده بود که ZTE باید تیم مدیریت ارشد خود را جایگزین کرده و مأمورانی جهت نظارت بر استانداردهای انطباقی را از آمریکا استخدام نماید. بنا بر گزارش ها ممکن است که این توافق امروز اعلام شود. البته این توافق احتمالی می تواند بین سیاستمداران موافق و مخالف در این زمینه در ایالات متحده طوفانی به پا کند.

پیش از این در پی تحریم های اخیر ZTE فعالیت های تولید خود را معلق کرده بود و حتی در این باره خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده بود که این کمپانی تولید کننده گوشی های هوشمند انتظار دارد ضرری 3.1 میلیارد دلاری را متحمل شود. همچنین اخیراً گفته شده بود که اکثریت 75 هزار کارمند کمپانی، کاری برای انجام دادن در شرکت ندارند.

علاوه بر این ها مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان (NCSC) به شرکت های فعال در حوزه مخابرات هشدار داده که به دلایل نگرانی های امنیتی از تجهیزات ZTE استفاده نکنند.

ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    اینه قدرت امریکا

  • ?️
    ?️ | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    همه جا کاسبی در اولويت شان است و نه حتی قانونی که خودشان وضع کرده اند.

مطالب پیشنهادی