ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکن سه بعدی چهره و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در نسخه سفارشی شیائومی Mi 8

بعد از رونمایی از مدل استاندارد پرچمدار شیائومی Mi 8، این کمپانی از مدل محدود اسمارت فون تازه خود نیز رونمایی کرده که قابلیت های هیجان انگیزی در اختیار مشتریان قرار می دهد. موبایل شیائومی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بعد از رونمایی از مدل استاندارد پرچمدار شیائومی Mi 8، این کمپانی از مدل محدود اسمارت فون تازه خود نیز رونمایی کرده که قابلیت های هیجان انگیزی در اختیار مشتریان قرار می دهد. موبایل شیائومی Mi 8 Explorer Edition از منظر طراحی کلی تفاوتی با مدل استاندارد ندارد اما به همراه اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در داخل نمایشگر از راه می رسد؛ درست مثل Vivo X21.

شیائومی هنوز اعلام نکرده که آیا از همان سنسور Synaptics موجود در موبایل Vivo بهره گرفته یا خیر؛ اما رندرها صحت این موضوع را تایید می کند. باز هم مانند موبایل کمپانی رقیب چینی، نقطه فعال سازی اسکنر اثر انگشت در لایه سوم نمایشگر است. علاوه بر این، مدل Explorer Edition همراه با پنل پشتی شفاف از راه می رسد که سخت افزار داخل دستگاه را قابل رویت می کند.

شیائومی می 8 Explorer Edition

از طریق این پنل شفاف، می توان قطعاتی مانند ماژول دوربین، چیپست اسنپدراگون، باتری و اتصالات داخلی را مشاهده کرد که بسیار جذاب به نظر می رسد. اما نکته منفی ماجرا اینست که مثل سایر مدل های محدود از موبایل های شیائومی، Mi 8 Explorer Edition احتمالاً راه خود را به خارج از بازار چین باز نخواهد کرد.

گذشته از اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر، قابلیت تشخیص سه بعدی چهره هم از دیگر مشخصه های این دستگاه است که به گفته شیائومی از «تکنولوژی پیشرفته نورِ ساخت‌یافته» برای تشخیص جزییات چهره بهره می برد. در مجموع این تکنولوژی بسیار شبیه به FaceID موجود در آیفون 10 به نظر می رسد، اما شیائومی صحبتی درباره میزان امنیت آن به میان نیاورده. گفتنی است که شیائومی Mi 8 استاندارد هم قابلیت تشخیص چهره دارد اما خبری از تکنولوژی سه بعدی نیست.

در نهایت از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به اسنپدراگون 845، حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایتی، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی اشاره کرد. این موبایل قرار است با قیمت 580 دلار در کشور چین عرضه شود و احتمالاً در عرض چند دقیقه، تمام موجودی شیائومی پیش فروش خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mreza Mahdavi
    Mreza Mahdavi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    استارتاپ به این میگن، اونوقت استارتاپ ایرانی آمیرزا میسازه . تا 1400

  • parham_parnian
    parham_parnian | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    اینو میگن تولید داخل، اگر محصول داخلی با این سطح از کیفیت تولید میشد، مردم ۱۰ برابر قیمت محصول خارجی هم بابتش پول میدادن، ناراضی هم نبودن

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

      به قرآن قسم همین هم داخل ایران ساخته بشه هزارتا ایراد دیگه می گیرین

مطالب پیشنهادی