ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

ضد حمله با صفحات لمسی؛ بازی‌های موبایلی که شبیه به کانتر استرایک هستند

جای خالی Team Fortress با Blitz Brigade گیم‌لافت پر شد، شادوگان جدید دستینی اسمارت‌فون‌ها لقب گرفت، مدرن کامبت ورسس بهترین تجربه از کال‌ آو دیوتی‌های آینده را ارائه می‌دهد و فورتنایت و پابجی هم که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

جای خالی Team Fortress با Blitz Brigade گیم‌لافت پر شد، شادوگان جدید دستینی اسمارت‌فون‌ها لقب گرفت، مدرن کامبت ورسس بهترین تجربه از کال‌ آو دیوتی‌های آینده را ارائه می‌دهد و فورتنایت و پابجی هم که پورت‌های موبایل خودشان را دارند. بنابراین بین نام‌های بزرگ عناوین تیراندازی کامپیوتری فقط چند اسم باقی می‌ماند که یکی از آ‌ن‌ها «کانتر استرایک» است.

اما کدام یک از بازی‌های موبایل می‌توانند بهترین تجربه ممکن از این عنوان را به ارمغان بیاورند؟ در مطلب پیش‌رو تصمیم گرفتیم نگاهی به همین عناوین بیاندازیم و به شوترهایی بپردازیم که در کنار داشتن کیفیت بالا، به واسطه شباهت‌هایی که با کانتر استرایک دارند می‌توانند حس و حال این بازی را روی موبایل زنده می‌کنند.

شما چه عناوین موبایل دیگری شبیه به کانتر استرایک می‌شناسید؟ در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

Standoff 2

  • بازی آنلاین است

برای داشتن نزدیک‌ترین تجربه از کانتر در گوشی بهترین گزینه همین Standoff 2 است. بازی در کنار داشتن حالت «خنثی کردن بمب» (Defuse the Bomb) هم شبیه‌ترین رابط کاربری به کانتر را دارد، هم نقشه‌هایش یادآور این بازی معروف هستند و هم شوتینگ با وجود محدودیت‌های صفحات لمسی اسمارت‌فون‌ها همچنان رنگ و بوی اثر کمپانی «والو» (Valve) را می‌دهد.

یکی از جالب‌ترین بخش‌های Standoff 2 به سیستم تیراندازی بازی باز می‌گردد. در این عنوان نیز توسعه‌دهنده از استانداردهای کنترل بقیه شوترهای موبایل استفاده کرده است؛ با آنالوگ سمت چپ حرکت می‌کنید و با دکمه‌های راست تیراندازی کرده یا اسلحه را تغییر می‌دهید.

با این حال سازنده قسمت چپ و بالای صفحه را هم برای تیراندازی فعال کرده و با استفاده از آن، همزمان که شلیک می‌کنید می‌توانید جهت نشانه‌گیر را عوض نموده و راه بروید. انگار بزرگترین مشکل بازی‌های شوتر موبایل را Standoff 2 را برطرف کرده است. البته این قابلیت با وجود تمام مزایایش، دست را خیلی زود خسته می‌کنند.

کانتر

Standoff 2 فعلا سه حالت گیم‌پلی مختلف با پنج نقشه دارد و با توجه به توضیحات صفحه گوگل‌پلی بازی در آینده شاهد مودهایی همانند Capture the flag (گرفتن پرچم) خواهد بود. هر چند فعلا Standoff 2 محتویات زیادی ندارد ولی بازی با گرافیک بالا، ثبات عالی فریم‌ریت و گیم‌پلی جذابش مطمئنا سرگرم‌تان می‌کند. Standoff 2 در حال حاضر این مودها را دارد:

  • Team Deathmatch - هر تیمی که در مدت زمان معین بیشتر بکشد، برنده خواهد شد
  • Defuse - تیمی که 15 راند را ببرد، پیروز می‌شود. در این مود بمب حضور دارد
  • Arms Race - هر کسی که با «تمام» اسلحه‌هایی که بازی در آن مسابقه مشخص می‌کند، یک بازیکن را بکشد برنده می‌شود
 Standoff 2

Standoff 2

سازنده: Axlebolt قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 657.5 / 285.7 مگابایت زبان:

Critical Ops

  • بازی آنلاین است

بازی‌های شوتر موبایل کمی در زمینه «ورزش‌های الکترویکی» (eSport) فعالیت دارند و در این لیست، Critical Ops یکی از عناوینی است که به خاطر محبوبیت بالا و گیم‌پلی تاکتیکی خود توانسته راهش را به این تورنومنت‌ها هم پیدا کند. بازی از لحاظ گیم‌پلی تفاوت خیلی بزرگی با Standoff 2 ندارد و چون هر دو کانتر را به عنوان منبع الهام خود انتخاب کرده‌اند، نباید انتظار آثاری کاملا متفاوت داشت.

حتی از لحاظ حالت‌های گیم‌پلی نیز Critical Ops سه مود مختلف دارد که سه تای آن‌ها شبیه به Standoff 2 است. البته «هدف‌گیری خودکار» (Aim Assist) بازی خیلی کاربردی نیست و با توجه به ذات تکتیکی بازی انتظاری جز این هم نمی‌رفت. خود Standoff 2 نیز هدف‌گیری خودکار ندارد ولی با این حال استفاده از ایده تیراندازی با سمت چپ بالای صفحه لمسی، بازی را راحت‌تر کرده است.

Critical Ops

Critical Ops

سازنده: Critical Force Oy قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 394 / 242 مگابایت زبان:

CrossFire Legends

CrossFire Legends

  • بازی آنلاین است

درستش این بود که CrossFire Legends در لیست نباشد و در یک مقاله جداگانه که به «عناوین شبیه به CrossFire» می‌پردازیم نامش را ببینم. بازی پورت موبایل عنوانی کامپیوتری با نام CrossFire است؛ یکی از محبو‌ب‌ترین بازی‌های تیراندازی که بیش از 650 میلیون بازیکن ثبت‌نام شده‌ دارد.تنسنت هم به خاطر محبوبیت زیاد این عنوان، تصمیم گرفت تا پورت موبایل را با نام Legends عرضه کند.

هر‌چند خود CrossFire بی‌شباهت به کانتر نیست ولی در ادامه سازنده با حالت‌های گیم‌پلی مختلف کاملا توانسته راهش را از اثر والو جدا کند. هنوز چنین چیزی را برای Legends نمی‌بینیم و کمبود محتویات، بازی بیشتر از آنکه پورت موبایل CrossFire باشد به عنوانی شبیه به کانتر تبدیل شده. چیز بدی هم نیست، چون Legends واقعا جذاب است.

CrossFire Legends

Legends دو حالت ‌گیم‌پلی مختلف دارد. یکی بتل رویال که در آن همانند پابجی بازیکن‌ها در محیطی بزرگ رها می‌شوند و در نهایت کسی که زنده بماند برنده خواهد شد. اما بخش دوم که سرگرم‌کننده‌تر است، «بازیکن در برابر بازیکن (PVP) نام داشته و در این قسمت بازی دو حالت گیم‌پلی Team Deathmatch و Demolition دارد.

در Team Deathmatch دو تیم پنج‌نفره Black List (آدم بدهای داستان) و Global Risk (آدم خوب‌های داستان) رو‌به‌رو یکدیگر قرار می‌گیرند و در مدت زمان 10 دقیقه، هر تیمی که بیشتر بکشد برنده خواهد شد. اما Demolition شباهت زیادی به مود معروف کانتر استرایک دارد و در اینجا بمب دست تیم Black List بوده و برای پیروزی یا باید آن را منفجر کند یا تمام اعضای Global Risk را بکشد.

CrossFire: Legends

CrossFire: Legends

سازنده: Tencent Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 814 / 675 مگابایت زبان:

Bullet Force

  • بازی آنلاین و آفلاین است

Bullet Force بعد از Guns of Boom بی‌شباهت‌ترین عنوان لیست به کانتر است. نه اینکه ردپای این عنوان معروف کامپیوتری را در ساخته Game Insight نبینیم، بلکه Bullet Force ضمن توجه به معروف‌ترین شوترهای رایانه‌های شخصی سعی کرده راه خودش را هم برود و به همین خاطر اگر یک تجربه کاملا کانترگونه می‌خواهید احتمالا Bullet Force ناامیدتان می‌کند.

Bullet Force که با میانگین امتیازی 4.5 در گوگل‌پلی و 4.6 در اپ استور یکی از پرامتیازترین عناوین شوتر موبایل شمار می‌رود، چهار حالت گیم‌پلی مختلف داشته، بیش از بیست اسلحه با افزونه‌های گوناگون دارد و با هفت نقشه متفاوت یکی از متنوع‌ترین بازی‌های شوتر گوشی‌های همراه است.

فقط کاربران ایرانی برای تجربه بخش چند نفره باید با یک مشکل بزرگ دست و پنجه نرم کنند: برخلاف بقیه عناوین مطلب، نبردهای Bullet Force تنها با فیلترشکن ممکن است. اگر به خیال بخش آفلاین بازی را دانلود می‌خواهید کنید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را نکنید. چون بزرگترین جذابیت بازی به قسمت چند نفره آن باز می‌گردد.

Bullet Force

Bullet Force

سازنده: Blayze Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 778.4 / 454 مگابایت زبان:

Guns of Boom

  • بازی آنلاین است

دومین عنوانی که مسابقات ورزشی خودش را دارد، همین Guns of Boom است. بهترین بازی آنلاین شوتر موبایل (از دیدگاه ما البته) که با وجود ساده‌سازی‌ها چه در بخش کنترل و چه در قسمت طراحی نقشه‌ها همچنان توانسته اهمیت تاکتیک را در مبارزاتش حفظ کند و یک تجربه اعتیادآور به مخاطب ارائه دهد.

شاید از وجود Guns of Boom در لیست تعجب کرده باشید، چون بازی به جز اینکه در سبک تیراندازی قرار گرفته شباهت دیگری با کانتر ندارد. اما بیایید کانتر را «عنوانی سرگرم‌کننده و اعتیادآور از سبک شوتر اول شخص» تعریف کنیم، در این حالت Guns of Boom هم مطمئنا جذب‌تان می‌کند.

Guns of Boom

Guns of Boom

سازنده: Game Insight قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 691 / 300 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    کلا بازی تفنگی مسخره است

  • Aligodlike
    Aligodlike | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    بهتر نیست به سراغ خود کانتر اصلی بریم؟

    https://play.google.com/store/apps/details?id=in.celest.xash3d.cs16client&hl=en

  • Hamed Sahraei
    Hamed Sahraei | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    پس special force group 2 چی؟؟
    هم قابلیت آفلاین داره هم با استفاده از هات اسپات با رفیقات بازی کنی

    • Mohammad Karami
      Mohammad Karami | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      اسپشیال فورسز گروپ عالیههه
      کراس فایر لجندز هم خیلی خوبه بنظرم

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      هات اسپات با دوستان ویژگی خوبیه و به نظرم بزرگترین وجه تمایز Special Forces Group 2 هم همینه ولی به‌خاطر HUD بد، گرافیک پایین نسبت به رقبا و حتی شوتینگ غیر واقعی‌تر، گزینه‌های بهتری نسبت به این بازی هم وجود دارن. دیگه وقتشه سازنده قسمت سوم رو عرضه کنه یا با یک آپدیت بزرگ دستی روی عنوانش بکشه

      • mahdi
        mahdi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

        آقای کریمی آیدیتو بده تا اد کنم آیدی من این تو کروز فایر
        600022280

        • محمد کریمی
          محمد کریمی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

          سلام، خیلی کم بازی می کنم اما آیدیم اینه: 600000086

          • پارسا پرحلم
            پارسا پرحلم | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

            combat squad چیشد پس

  • mahdi
    mahdi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    پیشنهاد میکنم cross fire رو دانلود کنید خیلی عالیه با این که گرافیکش خوبه ولی گوشی داغ نمیکنه بر خلاف بازی های گرافیک پایین ترو باتری زیاد مصرف نمیکنه و بدون فیلتر شکن میشه بازی کرد که چنتا بازی شبیه کانتر نصب کردم که فیلتر بودن

  • amirmairi
    amirmairi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    هیچی،یعنی هیچی مثل کانتر ۱.۶ توی کامپیوتر نمی چسبه،هیچی

مطالب پیشنهادی