ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای بازی Call of Duty: WW II قسمت چهارم: شخصی سازی و پیشرفت در بازی

تقریبا همه با سری بازی های کال آف دیوتی (Call of Duty: WW II) آشنا هستیم و با اینکه شاید این سری بازی فاصله زیادی با دوران اوج خود گرفته باشد اما هنوز به عنوان ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

تقریبا همه با سری بازی های کال آف دیوتی (Call of Duty: WW II) آشنا هستیم و با اینکه شاید این سری بازی فاصله زیادی با دوران اوج خود گرفته باشد اما هنوز به عنوان یکی از محبوب ترین شوترهای اول شخص شناخته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد.

البته دلیل اصلی پرطرفدار بودن بازی فقط به خاطر بخش تک نفره نیست بلکه ریشه در بخش چند نفره (Mulitplayer) دارد. از اولین نسخه های بازی تا نسخه آخر همگی قابلیت بازی چندنفره تحت اینترنت را داشتند و حتی هنوز هم سرورهای بازی کال آو دیوتی 2 وجود دارند.

در قسمت قبل توضیحات کامل تری درباره طیف سلاح ها و امکانات و تاثیر آنها در بازی چندنفره دادیم. اما این بار مستقیم به سرور بازی می رویم و بررسی می کنیم برای گرفتن امتیاز بیشتر یا بهتر شدن در بازی چه کارهایی می توانیم انجام دهیم. اگر این پست به شما کمک کرد می توانید دیگر قسمت های این مجموعه را هم از لینک های زیر دنبال کنید:

حالاکه با تمام جزئیات اولیه بازی آشنا شدیم وقت آن رسیده که یکی از لشکرها را انتخاب کنیم و مطابق با سبک بازی خودمان آنها را تنظیم و ویرایش کنیم. بازی دست شما را در انتخاب اسلحه، تجهیزات و تمرین اولیه کاملا باز گذاشته بنابراین تعداد انتخاب های پیش روی شما بسیار زیاد است.

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که سلاح محبوب خود را پیدا کنید.در بازی یک مکان برای تمرین تیراندازی طراحی شده. در آنجا می توانید تمام سلاح هایی که در اختیار دارید را امتحان کنید و ببینید با کدام یک راحت تر هستید.

با این حال باید توجه داشته باشید که مپ های این نسخه ازی بازی نسبتا کوچک تر هستند و طوری طراحی شده اند که حرکت و سرعت در آنها ارجحیت دارد. بنابراین کلاس هایی مانند لشکر زره پوش و سلاح های دسته ماشین گان (مثل Lewis ،MG 15 ،Bren و MG 42) آنقدر در این بازی طرفدار ندارند. اما اجازه ندهید که این جلوی شما را از امتحان کردن این اسلحه ها بگیرد. چون همه چیز در این بازی به سلیقه شخصی بستگی دارد.

ماشین گان های سبک خیلی محبوب نیستند اما برای نابود کردن تجهیزات و استریک های دشمن بهترین انتخاب هستند

با در نظر گرفتن این موضوع، چند کلاس شخصی را پیشنهاد می کنیم:

 

لشکر کوهستانی با تمرین اولیه Rifleman: همانطور که در مقاله قبل به آن اشاره کردیم قابلیت ویژه لشکر کوهستانی نگه داشتن نفس در زمان نشانه گیری با تفنگ دوربین دار بود. حالا این را با تمرین اولیه تیرانداز جفت کنید و در نتیجه یک تک تیرانداز خواهید داشت که در فواصل نزدیک هم می تواند از یک سلاح اتوماتیک استفاده کند. تمرین اولیه تیرانداز به شما اجازه می دهد به جای کلت یک سلاح دسته اول دیگر انتخاب کنید. بنابراین می توانید در کنار تفنگ دوربین دار یک سلاح اتوماتیک هم انتخاب کنید تا بتوانید در حین دقت، سرعت خود را هم حفظ کنید.

همانطور که گفتیم سلاح ها کاملا به خودتان بستگی دارد، اما پیشنهاد می کنیم که حتما یک بار ترکیب Kar98k و MP-40 را امتحان کنید.در بازی 4 نوع تفنگ دوربین دار وجود دارد. قوی ترین آنها تفنگ M1903 است ولی دقت پایینی دارد و سریع ترین تفنگ Lee Enfield است که برای تفنگ دوربین دار کمی ضعیف است. Kar98k دقیقا نقطه میانی این دو است و قدرت مناسب و دقت خوبی دارد.

برای سلاح اتوماتیک هم MP-40 را انتخاب کردیم چون در کنار تجهیزاتی مثل تیراندازی سریع و خشاب افزایش یافته به سلاحی واقعا مرگبار و قدرتمند تبدیل می شود و خیال شما را از درگیری از فواصل نزدیک راحت می کند.

لشکر هوایی با تمرین اولیه Espionage: اگر از آن دسته از بازیکنانی هستید که دوست دارند به سرعت در اطراف نقشه حرکت کنند و از درگیری رو در رو اجتناب کنند این کلاس بهترین انتخاب است. فقط لازم است که صدا خفه کن لشکر هوایی را با یک ساب ماشین گان قوی مثل تامی گان ترکیب کنید.

البته پیشنهاد می شود از اتچمنت های تیراندازی پیشرفته و خشاب افزایش یافته در کنار تامی گان استفاده کنید. چون صدا خفه کن مقدار برد سلاح شما را تا 30 درصد کاهش می دهد، بنابراین با استفاده از تیراندازی پیشرفته می توانید تا حدی اثر منفی حاصل از صدا خفه کن را جبران کنید. حتی در زمان هایی که دوست داشتید می توانید صدا خفه کن را از سلاح خود بردارید و برد اضافی حاصل از این اتچمنت استفاده کنید.

و اما می رسیم به تمرین اولیه؛ تمرین اولیه جاسوسی در حال حاضر یکی از قوی ترین تمرین های درون بازی است. به صورت خلاصه با داشتن تمرین جاسوسی، دست شما به هر کدام از دشمنان بخورد نقطه او در نقشه برای تمام تیم شما مشخص خواهد شد. این تمرین به خوبی با نارنجک های چسبان (Sticky Grenade) که دقیق تر هستند جفت می شود. همچنین شما با استفاده از سرعت سربازهای لشکر هوایی می توانید به اطراف نقشه بروید و عملا مثل یک رادار، جایگاه دشمنان را روی نقشه به یاران خود نشان دهید.

 

لشکر پیاده نظام با تمرین اولیه Ordnance: در مقاله قبل از قابلیت های لشکر پیاده نظام تعریف کرده بودیم اما حالا وقت استفاده از آن رسیده است. با یک جایگاه اضافه برای تجهیزات، سرعت بیشتر در زمان نشانه گیری و حمل تیر بیشتر، لشکر پیاده نظام می تواند جفت بسیار خوبی برای سلاح های اتوماتیک و رگباری باشد.پرطرفدارترین سلاح اتوماتیک در بازی فعلا BAR است اما ما به شما M1941 را پیشنهاد می کنیم. سرعت تیراندازی بالای این تفنگ در کنار تجهیزاتی مثل خشاب افزایش یافته و کالیبر بالا می تواند ترکیبی بسیار قدرتمند باشد.

تمرین مهمات به شما اجازه می دهد به شکل بهتری از سری کیل های (Killstreak) خود استفاده کنید اما اگر آنقدر طرفدار استفاده از هواگرد شناسایی و دیگر جایزه ها نیستید می توانید از تمرین غرایض یا جنبش استفاده کنید.

 

لشکر ضربتی با تمرین Gunslinger: فشنگ های آتش زای لشکر ضربتی یکی از بهترین اتفااقات درون این نسخه از بازی است و واقعا شما را به یکه تاز درگیری از نزدیک تبدیل خواهد کرد. البته بهتر است که حتما از اتچمنت تیراندازی پیشرفته هم استفاده کنید تا برد سلاح شما افزایش پیدا کند و در فاصله های بیشتر هم بتوانید از خود دفاع کنید.

تمرین اولیه تفنگدار بهترین انتخاب ممکن برای بازی با شاتگان است. با استفاده از این تمرین شما دیگر حتی یک لحظه هم مجبور نیستید برای نشانه گرفتن بایستید و می توانید در حین حرکت تیراندازی کنید. بنابراین نزدیک شدن به دشمنان بسیار آسان تر و از طرف دیگر هدف گرفتن شما سخت تر می شود.

 

در طول بازی

اولین چیزی که باید برای بهتر شدن در این بازی یا هر شوتر دیگری به آن توجه کنید حساسیت موس است. چه با دسته بازی می کنید چه با موس و کیبورد، سعی کنید حساسیت های مختلف را امتحان کنید و آن را به طوری تنظیم کنید که هم دقت خوبی داشته باشید، هم بتوانید به سرعت به اتفاقات اطرافتان واکنش نشان دهید.

در بازی همیشه نیم نگاهی به نقشه داشته باشید. مپ های بازی خیلی بزرگ نیستند ولی در همه مپ ها نقاط زیادی برای پنهان شدن و پناه گرفتن وجود دارد. بنابراین شما باید تا حد ممکن از اتفاقاتی که در اطراف مپ می افتد آگاهی داشته باشید. واکنش سریع و تصمیم گیری درست بر اساس اطلاعات چیزی است که یک بازیکن متوسط را از یک بازیکن عالی جدا می کند.پس به یاد داشته باشید همه چیز فقط دقت و نشانه گیری نیست.

قبلا درباره کلاس ها و لشکرهای مختلف صحبت و مزیت های هر کدام را بررسی کردیم. اما دانستن آنها یک چیز است و استفاده از آنها یک چیز دیگر. سعی کنید همیشه سرباز خود و قابلیت های آن را بشناسید و خود را در موقعیت های ایده آل برای استفاده از این قابلیت ها قرار دهید. مثلا اگر در لشکر کوهستانی هستید و سلاح دوربین دار دارید سعی کنید همیشه در نقاط مرتفع نقشه باشید. به این صورت از درگیری های فاصله نزدیک اجتناب می کنید و اگر خوش شانس باشید دیرتر از بقیه می میرید.

جاگیری مناسب در کنار دقت بالا، راز اصلی پیروزی در همه لشکرها است.

از طرف دیگر، توانایی های سطح سوم و چهارم لشکر کوهستانی بهترین انتخاب برای مخفی کاری هستند. وقتی کسی نتواند صدای پای شما را بشنود، شما به راحتی می توانید دشمنان را دور بزنید و از پشت به آنها تیراندازی کنید. دقیقا به همین صورت می توانید توانایی های دیگر لشکرها را شناسایی و از آنها استفاده کنید.

البته منظور این نیست که کلا دقت را کنار بگذارید. از همه چیز که بگذریم بالاخره بازی یک شوتر است و به توانایی شما در کشتن دیگران بستگی دارد. بنابراین باز هم تکرار می کنیم که به محدوده تیراندازی درون بازی بروید و همه سلاح ها را امتحان کنید، سعی کنید میزان لگد آنها را حفظ و کنترل کنید و سرعت تغییر هدف خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید حتی وقتی تصمیم اشتباهی بگیرید و خود را در موقعیت بسیار نامناسبی قرار دهید، دقت شما در تیراندازی می تواند شما را نجات دهد.

بسیاری از بازیکنان نسبت به آمار خود حساسیت نشان می دهند و نسبت تعداد کشته ها به مرگ ها به معیار اصلی سنجش مهارت بازیکنان تبدیل شده است. اما این فقط باعث می شود برخی از بازیکنان در گوشه و اطراف مپ پنهان شوند و با کمپ کردن دیگران را بکشند و امتیاز بگیرند. با اینکه امتیاز این بازیکنان در نهایت بالا می شود نمی توان گفت که آنها بازیکنان خوبی هستند. پس زیاد نگران نسبت K/D خود نباشید و روی بهتر شدن در بازی تمرکز کنید.

نارنجک های استیکی در اولین برخورد به سطح می چسبند و به همین دلیل کار کردن با آنها راحت تر است

سعی کنید در همه مپ ها بازی کنید و به خوبی آنها را بشناسید. به این صورت شما می توانید جایگاه های خوب مپ را بشناسید و خود را در موقعیت بهتری برای پیروزی در درگیری قرار دهید. در هر مپ نقاطی وجود دارد که می توان راحت پشت آنها پناه گرفت یا در صورت وخیم شدن شرایط به راحتی آنها را ترک کرد. سعی کنید از مناطق صاف و وسیع و بدون پشتیبانی دوری کنید. همیشه یک راهبرد خروجی در ذهن خود داشته باشید تا اگر همه چیز مطابق میلتان پیش نرفت، بتوانید زنده بمانید.

سعی کنید در نقاط انتهایی مپ (یعنی دور آن) حرکت کنید. در این صورت معمولا نقاطی که باید مراقب آنها باشید کمتر است و بنابراین دقت بیشتری دارد. در نقاط مرکزی مپ ورودی ها و خروجی ها مختلفی قرار دارد و حتی اگر کسی آنجا نباشد، شما باید دائما مراقب اطراف خود باشید و این باعث می شود دقت نشانه گیری شما کاهش پیدا کند.

و اما قاعده اصلی کل سری کال آو دیوتی : هیچوقت به مدتی طولانی ثابت نمانید. کال آو دیوتی یک بازی سریع است و نشانه گیری و کشتن دشمن در آن زیاد سخت نیست. بنابراین اگر دشمنان بدانند شما کجایید و شما مکان خود را عوض نکنید، به راحتی گیر می افتید و می میرید. سعی کنید مرتبا میان پناه ها جابجا شوید. ولی از طرف دیگر باید زمان درگیری و جایگاه حریفان خود را پیش بینی کنید. چون اگر حریفان شما را در حال دویدن پیدا کنند می توانند به راحتی شما را بکشند.

در یک نقطه ثابت نمانید

در نهایت، از اشتباهات خود درس بگیرید. اگر بازی صرفا برای شما یک سرگرمی نیست و می خواهید در آن پیشرفت کنید سعی کنید همیشه بازی های آخر خود را به خاطر بسپارید و آنها را بررسی کنید. با خودتان روراست باشید و مشکل خود را شناسایی کنید. گاهی اوقات مشکل از مهارت شما در بازی است و مثلا باید زمان بیشتری را صرف تمرین دقت بکنید. گاهی اوقات مشکل از حرکت و تصمیم گیری اشتباه شما بوده که باعث شده در نقطه ای بدون پناه گیر بیافتید و به راحتی بمیرید.

تنها راه برای پیشرفت در بازی ارزیابی خودتان، شناسایی اشتباهات و فکر کردن درباره تصمیمات بهتری است که می توانستید در یک لحظه یا موقعیت خاص بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی