ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Groove Music

آخرین میخ مایکروسافت بر تابوت Groove Music

مایکروسافت سال گذشته سرویس استریم موسیقی Groove Music را بازنشسته کرد و حالا قصد دارد اپلیکیشن های اندروید و iOS آن را نیز غیر فعال کند. این سرویس استریم موسیقی در سال 2015 برای رقابت با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

مایکروسافت سال گذشته سرویس استریم موسیقی Groove Music را بازنشسته کرد و حالا قصد دارد اپلیکیشن های اندروید و iOS آن را نیز غیر فعال کند.

این سرویس استریم موسیقی در سال 2015 برای رقابت با بزرگانی مثل اسپاتیفای و اپل موزیک راه اندازی شد، اما علی رغم برخورداری از قابلیت هایی نظیر امکان پخش فایل های MP3 از سرویس ابری وان درایو، ارائه گزینه های پیشنهادی بر اساس سلیقه کاربر و ارائه پلی لیست از خوانندگان و گروه های برگزارکننده کنسرت در نزدیکی کشور محل سکونت کاربران، در نهایت موفق به ماندن در گود رقابت نشد.

سرویس مذکور حتی با دستیار صوتی هوشمند کورتانا نیز یکپارچه شده بود و مثل Shazam امکان شناسایی خواننده و نام موزیک را در اختیار کاربران قرار می داد. Groove Musicبا تعطیلی Groove Music مایکروسافت به کاربران وعده داد که به پشتیبانی از اپ های آن ادامه خواهد داد، حالا اما قرار است آخرین میخ نیز بر تابوت این سرویس بخت برگشته کوبیده شود:

از یازدهم خرداد امکان دانلود اپلیکیشن های iOS و اندروید Groove Music از دسترس خارج شده و در پایان سال جاری میلادی نیز به صورت کامل غیرفعال شده و کاربران باید آنها را حذف کنند.

غیرفعال شدن اپلیکیشن های این سرویس بدین معنی است که کاربران برخلاف گذشته دیگر قادر به پخش آفلاین فرمت های مختلف صوتی از سرویس های دیگر یا استریم موسیقی از سرویس ابری «وان درایو» نخواهند بود.

البته ترک های صوتی کماکان در وان درایو و اپلیکیشن های دیگر در دسترس قرا خواهند داشت اما کاربران باید با قابلیت های Groove Music از جمله آلبوم ها و کلیدهای کنترلی خداحافظی کنند.

این کمپانی به کاربران پیشنهاد کرده به پلتفرم های ویندوز، اکس باکس یا ویندوز فون Groove مهاجرت کنند هرچند با توجه به رویکرد این شرکت در واگذاری میدان به اسپایتفای و اپل موزیک، راه حل چندان بلندمدتی به نظر نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hmasroor
    hmasroor | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    یکی از دلایلی که من شخصاً هرگز از Groove Music و Photos و سایر برنامه های پیش فرض دیگه ویندوز 10 استفاده نکردم و نمیکنم اینه که مایکروسافت چند سالیه همش دنبال طراحی برای صفحه های لمسیه و متاسفانه همش داره طراحی رو فدای کیفیت میکنه.
    نرم افزار های پیش فرض ویندوز 10 هم سرعت اجرای خیلی پایینی دارن اونم تازه با SSD سامسونگ که من دارم.
    هم از لحاظ امکانات در برابر نرم افزار های رقبا صفرن.
    فقط یه محیط ساده و مینیمالیست دارن که همون کار اولیه یعنی پخش موزیک یا فیلم و عکس و... رو با کند ترین سرعت اجرا انجام میدن و با ابعاد بزرگشونم فقط خواستن برای صفحه های لمسی و با انگشت انتخاب کردن دکمه ها راحت باشه.
    اگه مایکروسافت این طراحی برای صفحات لمسیشو ول کنه یا حداقل کمتر بهش بپردازه و یکم به امکانات و سرعت برنامه هاش برسه اون موقع است که موفق میشه.

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    مايكروسافت تمام اون قابليت ها رودر همكاري با اسپاتيفاي داره ارائه ميده، يني چي اين پاراگراف :
    ويندوزفون?
    ((پلتفرم های ویندوز، اکس باکس یا ویندوز فون Groove مهاجرت کنند هرچند با توجه به رویکرد این شرکت در واگذاری میدان به اسپایتفای و اپل موزیک))

    نميدونم شما مگر با ويندوز كار نميكنين؟!

  • AmrH
    AmrH | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    و طراحی واقعا بد مایکروسافت ...

  • lasmoo
    lasmoo | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    کاملا مشخصه از وقتی آپدیت شده کند تر و باگهای زیادی هم پیدا کرده

مطالب پیشنهادی