ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در رویداد WWDC امشب بر کیفیت iOS 12 متمرکز خواهد بود

بنابر گزارش تازه خبرگزاری وال استریت ژورنال، اپل از زمان عرضه iOS 11 در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، 14 به روزرسانی نرم افزاری منتشر کرده که 67 مشکل را در این سیستم عامل برطرف ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

بنابر گزارش تازه خبرگزاری وال استریت ژورنال، اپل از زمان عرضه iOS 11 در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، 14 به روزرسانی نرم افزاری منتشر کرده که 67 مشکل را در این سیستم عامل برطرف ساخته اند. خبر بد برای دارندگان آیفون ها و آیپدهای اپل اینکه تعداد مشکلات نرم افزاری iOS 11، با رشدی 46 درصدی نسبت به مشکلات iOS 10 در همین بازه زمانی همراه بوده است.

حالا برخی از تحلیلگران معتقدند که مشکلات iOS می تواند به شهرت اپل در عرضه دیوایس های با کیفیت صدمه بزند. در همین بین، پیچیدگی در حال افزایش آیفون ها باعث شکل گیری تقاضاهایی در کاربران شده که ظاهراً اپل قادر به ارائه آنها روی iOS نیست.

اپل از مدتی پیش تصمیم گرفت برخی از قابلیت هایی که ابتدا قرار بود در iOS 12 تعبیه شوند را به ورژن بعدی سیستم عامل خود موکول کند. iOS 12 امشب و در جریان رویداد WWDC 2018 اپل معرفی می شود و ظاهرا کنار گذاشتن برخی قابلیت ها به این خاطر بوده که اپل بتواند پیش از ارائه ویژگی های نرم افزاری جدید، قادر به بهبود کیفیت iOS باشد.

پاتریک مورهد، تحلیلگر موسسه Moor Insights & Strategy معتقد است که یکی از مشکلات اپل، تعدد دیوایس هایی است که می فروشد. اپل در حال حاضر 40 محصول برای فروش دارد که 33 درصد از از تعداد محصولات اپل تا 5 سال پیش بیشتر است. بنابراین اهالی کوپرتینو باید مطمئن شوند که تمام این دیوایس ها، با آخرین ورژن از سیستم عامل سازگاری کامل داشته و آن را به روان ترین شکل ممکن به اجرا در می آورند. مورهد می گوید کدهای لازم برای این محصولات، به قدری در حال گسترش هستند که از کنترل خارج شده اند.

یکی از باگ هایی که سال گذشته iOS 11 را تحت تاثیر قرار داد، باگی بود که با تایپ حرف «i»، علامت «A [؟]» را به نمایش در می آورد. تنها چند هفته بعد، مشکلی دیگر نیز مشاهده شد که کلمه «IT» را به شکل نوشتاری «I.T.» تغییر می داند. حتی در یکی از تبلیغات تلویزیون آیفون X، پیامی در iMessage به نمایش در آمد که بیرون از محدوده حباب بود؛ اپل این تبلیغ را بعداً اصلاح کرد اما پیش از آن بسیاری از کاربران متوجه اشتباهش شده بودند.

در نهایت گفتنی است که رویداد WWDC 2018، امشب به صورت رسمی شروع به کار می کند و دیجیاتو نیز مثل همیشه به پوشش لحظه به لحظه آخرین اخبار خواهد پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی