ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل macOS 10.14 موهاوی
تکنولوژی

اپل سیستم عامل macOS 10.14 را با نام موهاوی معرفی نمود

برای ششمین سال متوالی کمپانی اپل از بستر کنفرانس توسعه دهندگان خود برای رونمایی از نسل تازه سیستم عامل اختصاصی خود برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ هایش استفاده کرد کرد. قرار است macOS 10.14 ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۸

برای ششمین سال متوالی کمپانی اپل از بستر کنفرانس توسعه دهندگان خود برای رونمایی از نسل تازه سیستم عامل اختصاصی خود برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ هایش استفاده کرد کرد. قرار است macOS 10.14 با نام «موهاوی» (Mojave) شناخته و عرضه شود.

به مانند چند نسخه اخیر نام آپدیت جدید مک او اس نیز از روی یکی از جاذبه های طبیعی کشور آمریکا، یعنی صحرای موهاوی در نوادا برداشته شده است.

جذاب ترین ویژگی آپدیت جدید امکان انتخاب تم سیاه رنگ برای تمام منوها و پنجره ها در سیستم عامل است که می تواند نمایی کاملاً جدید و جذاب به آن ببخشد و کار با آن را در محیط ها تاریک و شب هنگام لذت بخش تر کند.

سیستم عامل macOS 10.14 موهاوی

علاه بر این قرار است شاهد ورود اپلیکیشن خبرخوان Apple News به سیستم عامل مک او اس پس از گذشت دو سال از عرضه آن روی iOS باشیم. این مسئله شامل اپلیکیشن های Voice Memos و Home نیز می شود.

یکی دیگر از تغییرات اساسی در نسخه تازه سیستم عامل رایانه های رومیزی اپل قابلیتی جدید موسوم به «Dynamic Desktop» است که می تواند به صورت ماهرانه ای در طی روز حال و هوای دسکتاپ رایانه اپلی شما را متناسب با ساعت تغییر دهد.

قابلیت جالب دیگری که به واسطه موهاوی در دسترس کاربران قرار می گیرد «Desktop Stacks» نام دارد. این قابلیت امکان پشته کردن اتوماتیک فایل های مشابه روی هم در دسکتاپ را فراهم می سازد. این یعنی شلوغی بیش از حد فایل ها در این بخش دیگر به هیچ وجه آزار دهنده نخواهد بود.

اپل در macOS 10.14 قابلیت های تازه ای را نیز به ابزار مدیریت فایل Finder اضافه کرده. از جمله حالت Gallery View که به شما امکان می دهد محتوای فولدرها را در حالتی شبیه مرور عکس ها در اختیار داشته باشید. ضمن این که اطلاعات کامل متا دیتای عکس ها نیز در قالب یک سایدبار جدید (اختیاری) در کنار تصاویر به نمایش درخواهد آمد. امکان چرخاندن و برخی اصلاحات اتوماتیک نیز از طریق فایندر مک او اس فراهم خواهد بود.

سیستم عامل macOS 10.14 موهاوی

ابزار ثبت اسکرین شات بخش دیگری است که مهندسین اپل در آپدیت جدید سیستم عامل مک او اس به سراغ آن رفته اند. در نسخه جدید امکان تولید بلاواسطه ویدیو از محتوای حال حاضر نمایشگر در اختیار کاربر قرار گرفته است.

در آخر نیز باید به توسعه قابلیت های مرتبط با Continuity اشاره کرد. از جمله استریم تصاویر زنده دوربین روی دسکتاپ و امکان در دست گرفتن کنترل اپلیکین آن برای ثبت آنی عکس ها و اسکن اسناد و انتقال مستقیم آنها به اپلیکیشن های نسخه دسکتاپ اشاره کرد.

توسعه دهندگان ثبت نام کرده می توانند از فردا نسخه بتای macOS 10.14 را از طریق Developer Center اپل روی رایانه های خود دریافت کنند. نخستین نسخه بتای عمومی این سیستم عامل نیز در صورت عدم بروز مشکل و پایداری قابل قبول یک تا هفت روز پس از آن در دسترس قرار خواهد گرفت. مثل همیشه نسخه نهایی در پاییز ۲۰۱۸ از راه می رسد.

وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید. اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • rad
    rad | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    وای عاشق دارک مودش هستم . زندگیم آرامش پیدا کرد?

    • abbasalim
      abbasalim | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

      اگه از لینوکس استفاده میکردی میتونستی سالها قبل به آرامش برسید به شکل رایگان :)

مطالب پیشنهادی