ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری تشخیص چهره جدید اندروید
تکنولوژی

آیا اندروید میزبان پلتفرم جدیدی برای فناوری تشخیص چهره می شود؟

تکنولوژی تشخیص چهره حدود ۶ سال است که راه خود را به موبایل های اندرویدی باز کرده، اما به زودی قرار است این پلتفرم میزبان فناوری کاملاً تازه و پیشرفته ای در این زمینه شود. ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

تکنولوژی تشخیص چهره حدود ۶ سال است که راه خود را به موبایل های اندرویدی باز کرده، اما به زودی قرار است این پلتفرم میزبان فناوری کاملاً تازه و پیشرفته ای در این زمینه شود.

نکته مهم اینجاست که فناوری مذکور قرار است بخشی از پلتفرم اندروید شده و جایگزین فریمورک اولیه که در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار در اندروید 4 معرفی شده بود شود.

ظاهراً این فناوری بر خلاف اسکنرهای اثر انگشت، تنها از یک چهره برای باز کردن قفل موبایل های اندرویدی پیشتبانی می کند. بدین ترتیب کسانی که به طور مشترک از یک موبایل استفاده می کنند باید به دنبال استفاده از دیگر روش ها برای باز کردن قفل صفحه نمایشگر موبایل خود باشند.

منبع انتشار خبر فوق یکی از کارکنان کمپانی اینتل است. به نظر می رسد این شرکت در حوزه سخت افزاری و (احتمالاً) به منظور تامین سنسورهای لازم با گوگل همکاری می کند. هیچ بعید نیست که ثمره این همکاری در قالب نسل آینده موبایل های پیکسل گوگل در دسترس قرار بگیرد.

فناوری تشخیص چهره جدید اندروید

نباید فراموش کرد که اینتل دو فناوری مهم  RealSense و سامانه پرداخت از طریق تشخیص چهره بر بستر شبکه های 5G را در آستین دارد، پس چه شریکی بهتر از این شرکت برای گوگل؟ ضمن این که همکاری مذکور مسبوق به سابقه نیز هست. اینتل تامین کننده چیپ Visual Core برای موبایل پیکسل 2 گوگل بوده است.

شنیده های پیشین حاکی از آن بود که پیکسل 3 گوگل مجهز به دو دوربین در نمای جلوی خود خواهد بود که این خود می تواند سندی دیگر بر بهره مندی موبایل مذکور از فناوری کاملاً جدیدی برای تشخیص چهره باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی