ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میان بُرهای iOS 12 به سیری امکان می دهند فرمان های زنجیره ای پیوسته اجرا کند

کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا WWDC 2018 از ساعتی پیش آغاز شده و این شرکت به معرفی امکانات نرم افزاری جدید خود می پردازد. تا اینجای کار بخش زیادی از آغاز مراسم به توضیح قابلیت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۳

کنفرانس توسعه دهندگان اپل یا WWDC 2018 از ساعتی پیش آغاز شده و این شرکت به معرفی امکانات نرم افزاری جدید خود می پردازد. تا اینجای کار بخش زیادی از آغاز مراسم به توضیح قابلیت های جدیدی اختصاص داشته است که به زودی در نسخه بعدی سیستم عامل موبایل اپل مشاهده می کنیم، از جمله عملکردهای تازه که به دستیار دیجیتالی این شرکت اضافه می شود. یکی از قابلیت های جدید سیری در iOS 12 «میان بر ها» یا Shortcuts نام دارد. این ویژگی جدید در حقیقت به شما امکان می دهد رشته ای از دستورات پیوسته را برای سیری تعریف کنید و همه ی آنها را با گفتن یک جمله ی میان بر (که آن را هم خودتان تعیین می کنید) اجرا نمایید.

اگر اپلیکیشن Shortcuts را باز کنید، یک گالری شامل صدها دستور «میان بر» مشاهده می کنید که از پیش آماده و قابل دانلود کردن هستند. مثلاً میان بر «بازگشت به منزل» به شما امکان می دهد با یک دستور ساده، پیش از رسیدن به منزل دمای سیستم تهویه هوشمند اتاق را به درجه ی مطلوب رسانده و یک پیام خودکار به همسر خود ارسال کنید که زمان حدودی رسیدن شما به منزل را اطلاع دهد.

سیری خودش هم بر اساس شرایط می تواند میان بر هایی را به شما پیشنهاد کند، مثلاً اگر قرار ملاقاتی در تقویم ثبت کنید و در زمان مورد نظر به محل قرار نرسیده باشید، دستیار دیجیتالی اپل پیشنهاد می کند که با ارسال یک پیام به شخص منتظر اطلاع دهد به زودی او را ملاقات خواهید کرد. یا حتی وقتی به سینما می روید دستگاه به شما یادآوری کند که حالت Do Not Disturb یا «بی صدا» فعال نیست.

اپل در iOS 11 هم قابلیت های جدیدی به سیری اضافه کرده بود، از جمله امکان ترجمه به زبان های مختلف یا اینکه دستگاه موقعی که به فرودگاه می روید، در مورد آخرین وضعیت پرواز با نوتیفیکیشن به شما اطلاع رسانی کند. اما هنوز مشکلاتی باقی مانده بود که انتظار می رود در iOS 12 در کنار قابلیت های جدید بر طرف شده باشند، مثل اینکه سیری به خوبی رقبای خود یعنی دستیار دیجیتالی گوگل و آمازون نمی تواند دستورات پیچیده را تشخیص دهد و بسیاری اوقات از پاسخ می ماند.

برای اینکه ببینیم عملکرد سیری در iOS 12 چقدر بهتر شده و آشنا شدن با قابلیت های جدید در دنیای واقعی، باید تا عرضه رسمی این نسخه از سیستم عامل موبایل اپل منتظر بمانیم. برای مشاهده اینکه کدام گجت ها iOS جدید را دریافت می کنند، این مطلب را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی