ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بتای iOS 12
تکنولوژی

ویژگی‌های iOS 12 که اپل از آن‌ها صحبت نکرد

اپل معمولا در مراسم WWDC همه ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS را کامل نشان نمی‌دهد و برخی از آن‌ها فرصت خودنمایی روی استیج پیدا نمی‌کنند. علت آن هم ساده است: به اندازه کافی زمان نیست. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

اپل معمولا در مراسم WWDC همه ویژگی‌های جدید سیستم عامل iOS را کامل نشان نمی‌دهد و برخی از آن‌ها فرصت خودنمایی روی استیج پیدا نمی‌کنند. علت آن هم ساده است: به اندازه کافی زمان نیست. گاهی اوقات هم اپل یک لیست کامل از همه این ویژگی‌ها می‌سازد و وقتی صحبت‌های کرگ فدریگی به پایان می‌رسد آن اسلاید نمایش داده می‌شود. اما این اتفاق شب گذشته رخ نداد و حرفی از ویزگی‌های iOS 12 زده نشد.

اما در عوض اپل داده‌های جامعی از ویژگی‌های سیستم عامل iOS 12 در وبسایت خود منتشر کرده که با گشت و گذار در آن‌ها می‌توان اطلاعات بسیاری به دست آورد.

ویژگی‌های iOS 12

انیمیشن‌های نرم‌تر

فدریگی دیشب در مورد اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها، باز شدن سریع‌تر دوربین و بالا آمدن سریع کیبورد صحبت کرد و در مجموع گفته شده که iOS 12 سریع‌تر خواهد بود.

امیدواریم که iOS 12 پایان دوران افت فریم، کندی و تکه تکه شدن انیمیشن‌ها باشد. هیچکس دوست ندارد صدها دلار پول بدهد و انیمیشن‌های کندی ببیند.

ژست‌های حرکتی آیفون X به آیپد اضافه می‌شود

کشیدن انگشت از بالا به پایین، کنترل سنتر را نمایش می‌دهد و کشیدن انگشت از هر نقطه روی داک هم شما را به صفحه اصلی می‌آورد. مثل همان‌هایی که در آیفون X دیده می‌شود. چنین قابلیت‌هایی برای آیپد پرو بعدی با فیس آیدی و بدون دکمه هوم می‌تواند کاربردی باشد.

پر شدن خودکار پیامک‌های احراز هویت دو عاملی

دیگر لازم نیست بین اپلیکیشن Messages و اپلیکیشن دیگری که نیازمند کد احراز هویت دو عاملی است جا به جا کنید. به محض اینکه کد به گوشی شما SMS شود، iOS 12 آن را به صورت خودکار می‌شناسد و نوار مورد نظر را پر می‌کند.

البته بهتر است از اپ‌هایی نظیر Google Authenticator یا Authy استفاده کنید اما اگر پیامک تنها راه چاره است، iOS 12 یک مقدار ماجرا را ساده‌تر می‌کند.

ویژگی‌های iOS 12

پر شدن خودکار ساده‌تر رمزهای عبور از اپلیکیشن‌های شخص ثالث

اگر توسعه دهندگان تصمیم به فعال کردن آن بگیرند، iOS 12 می‌تواند رمزهای عبور را از اپلیکیشن‌های شخص ثالث مثل Last Pass و 1Password دریافت کند.

به اشتراک‌گذاری رمزهای عبور بین دستگاه‌های macOS و iOS نزدیک به هم

با iOS 12، اپل به شما اجازه می‌دهد تا رمزهای عبور موجود روی iOS را روی مک و بالعکس انتقال دهید. البته با قابلیت Continuity می‌توان کپی پیست انجام داد اما این قابلیت حالا چند ثانیه شما را در زندگی جلو می‌اندازد. رمز عبور وای فای نیز به همین شیوه قابل انتقال است.

ویژگی‌های iOS 12

پیشنهاد رمزهای عبور قوی و هشدار برای تکراری‌ها

iOS 12 به شما پیشنهاد رمزهای عبور خاص و قوی می‌دهد و می‌توان آن‌ها را برای اپلیکیشن‌ها استفاده کرد و حتی برای دسترسی ساده‌تر در iCloud Keychain ذخیره کرد. این قابلیت همین حالا در سافاری کار می‌کند ولی اپل قصد دارد آن را به همه بخش‌های موبایل شما گسترش دهد. همچنین، iOS 12 رمزهای عبوری که چندین بار از آن‌ها استفاده کرده‌اید را به شما یادآور می‌کند تا به فکر یک رمز جدید باشید.

سیری به شما در به یادآوردن رمز عبور کمک می‌کند

حالا که بحث بر سر رمز عبور است، اپل می‌گوید که سیری قادر است در نمایش رمزهای عبور به شما کمک مستقیم کند.

ویژگی‌های iOS 12

دانش سیری افزایش می‌یابد

اپل می‌خواهد دامنه اطلاعات و دانش سیری را گسترش ببخشد. از زندگی افراد مشهور (سلبریتی‌ها) گرفته تا انواع غذاها. بنابراین با انتشار iOS 12 می‌توانید از سیری بپرسید که چقدر در قهوه شما کافئین وجود دارد یا یک بشقاب غذای خاص چقدر سالم است.

هشدار اضطراری که هیچ مانعی نمی‌شناسد

در iOS 12 قابلیت جدیدی به نام هشدار اضطراری وجود دارد که باید توسط کاربر فعال شود. هشدار اضطراری حتی وقتی که قابلیت Do Not Disturb هم فعال باشد، کار می‌کند. با این ویژگی، پزشکان و پرستاران می‌توانند پیام‌های اضطراری را به بیماران خود انتقال دهند.

پشتیبانی از تصاویر RAW بهبود یافته

اپل همیشه سعی داشته پشتیبانی و ویرایش فایل‌های تصاویر RAW را بهبود ببخشد و iOS 12 هم به همین روال ادامه می‌دهد. آپدیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا «تصاویر RAW را روی آیفون و آیپد مدیریت کنند و انتقال دهند و روی آیپد پرو ویرایش کنند». برخی از این قابلیت‌ها روی iOS 11 هم بوده‌اند اما خوشبختانه اپل قصد دارد جداسازی عکس RAW و JPG را ساده‌تر کند.

وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید. اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Daniel Hafezian
    Daniel Hafezian | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    قابلیت استفاده از Face ID برای دو تا چهره هم اضافه شده. ننوشتین اینو

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    پر شدن خودکار پیامک‌های احراز هویت دو عاملی
    این قابلیت برای ما اندرویدیا قدیمی

  • پیشرو
    پیشرو | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    کنفرانس گوگل که چند هفته پیش برگذار شد خیلی بهتر از کنفرانس اپل بود

مطالب پیشنهادی