یوبی سافت: نسل بعدی، آخرین نسل کنسول ها خواهد بود

سرویس های ابری آینده بازی های ویدیویی خواهد بود. این ها حرف های مدیرعامل یوبی سافت ایو گیمو است. او اعتقاد دارد که نسل بعدی کنسول ها، آخرین نسل قبل از ورود کامل به سرویس های استریم خواهد بود.

به طور خلاصه، استریم بازی های ویدیویی همانند تماشای یک ویدیو روی یوتوب است. بازی ها روی سرورهای ابری  ذخیره شده اند و کاربر از طریق اینترنتی قدرتمند، بازی را از سرورهای ابری دریافت و اجرا می کند. در این حالت نیازی به سخت افزار قدرتمند یا کنسول ها نیست و همه چیز بر بستر اینترنت ارائه می شود.

ارزیابی گیمو ممکن است درست از آب در بیاید. یوبی سافت یکی از بزرگترین ناشران صنعت بازی های ویدیویی بوده و با تولیدکنندگان کنسول ها به صورت مستقیم در ارتباط است. از سویی دیگر، سونی اعلام کرده که پلی استیشن 4 در حال نزدیک شدن به دوره پایانی عمر خود است و کیت های توسعه پلی استیشن 5 نیز برای سازندگان بازی ها ارسال شده است.

کلیک کنید

او می گوید: «من فکر می کنم که نسل دیگری را هم خواهیم دید. اما شانس خوبی وجود دارد که گام به گام کمتر به سخت افزار وابسته باشیم. با گذشت زمان، سرویس استریم توسط عده بیشتری قابل استفاده خواهد بود و لازم نیست تا سخت افزارهای زیادی در خانه داشته باشیم.»

او می ادامه می دهد این واقعیت که در آینده نزدیکی بدون نیاز به کنسول، به بازی ها روی تلفن های همراه و تلویزیون دسترسی داشته باشیم، از بسیاری از جهات آینده این صنعت را تغییر خواهد داد.

یوبی سافت و سرویس های ابری

یوبی سافت تنها شرکتی نیست که برای ورود به سرویس ابری آماده می شود، در تازه ترین نشست کمپانی الکترونیک آرتز با سرمایه گذارانش، این کمپانی پایبندی خود به سرمایه گذاری روی سرویس ابری را اعلام کرده بود.

اندرو ویلسون مدیر عامل الکترونیک آرتز باور دارد که در بازه 3 تا 5 ساله، این سرویس سهم مهمی در بازار بازی های ویدیویی خواهد داشت.  به گفته او «این موضوع به این معنا است که مهم نیست به چه دستگاهی دسترسی دارید و تجربه شما به مواردی همچون اندازه صفحه نمایش بستگی خواهد داشت.» EA پیش از این اعلام کرده بود که در حال سرمایه گذاری روی فن آوری جدیدی است که بازی کردن با هر دستگاه و در هر مکان را برای کاربران محیا کند.

مایکروسافت در حال سازماندهی مجدد تیم های بازی سازی خود است تا سرویس جدید ابری خودش را عرضه کند. فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس نیز روی همین قضیه تاکید کرده بود؛ او نیز آینده بازی های ویدیویی را فراتر نسل های مختلف کنسول ها می داند. مایکروسافت پیش از این اتصال کاربران از همه پلتفرم ها به یکدیگر در بازی ماینکرافت را آزمایش کرده بود. البته سونی با درخواست مایکروسافت مخالفت کرد و پلی استیشن 4 جایی در این پلتفرم ها نداشت.

نظر شما چیست؟ تا چه حدی به متمرکز شدن بازی های ویدیویی روی سرویس های ابری علاقه مند هستید؟ در حال حاضر بسیاری از کاربران داخلی به علت سرعت اینترنت در استفاده از چنین سرویس هایی با مشکل روبرو هستند.

مطالب مرتبط

رقابت مستقیم با سرویس 970 میلیون دلاری توییچ؛ حرکت هوشمندانه مایکروسافت

مایکروسافت امروز سرویس استریم جدیدی را در رویداد خود معرفی کرد که Beam نامیده می شود و قرار است سال آتی میلادی، روی پلتفرم های اکس باکس وان و ویندوز 10 در دسترس قرار گیرد. مایکروسافت با خرید استارتاپی با همین نام، وارد رقابتی مستقیم با Twitch شد؛ سرویس دیگری که در حال حاضر برتری... ادامه مطلب

آخرین اخطار FTC به مایکروسافت، سونی و نینتندو برای تغییر قوانین گارانتی محصولاتشان

«کمیسیون تجارت فدرال» (FTC) 30 روز به کمپانی های مایکروسافت، سونی و نینتندو فرصت داده تا قوانین مربوط به گارانتی محصولات خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است سایت مادربورد طبق قانون آزادی اطلاعات توانست نام کامل این شرکت ها را به دست آورد. جدا از کمپانی های ذکر شده، شرکت های اچ تی سی،... ادامه مطلب

بررسی ایکس باکس وان ایکس از دید سایت های خارجی

`در زمان معرفی نسخه ابتدایی ایکس باکس وان، بسیاری از طرفداران مایکروسافت به خاطر قدرت کمتر این کنسول نسبت به رقیب قدرتمند خود یعنی پلی استیشن 4، نا امید شدند. کار به جایی کشید که ایکس باکس وان در ابتدای کار و به دلایل مختلفی که ضعف سخت افزاری و ناآشنا بودن توسعه دهندگان بازی های... ادامه مطلب

بازی های انحصاری بیشتری برای ایکس باکس وان ساخته خواهند شد

مایکروسافت در هفته جاری کنسول میان نسلی جدید خود را در سرتاسر دنیا عرضه خواهد کرد. یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر در رابطه با ایکس باکس وان ایکس گفته می شود، مربوط به محتوای کم انحصاری این کنسول بوده تا کاربران بازی های ویدیویی را به خرید ایکس باکس وان ایکس تشویق کند. حال... ادامه مطلب

اکس باکس اسکورپیو بازی ها را در رزولوشن 4K واقعی اجرا می کند

پس از فاش شدن برخی از مشخصات سخت افزاری پروژه اسکورپیو، سوالات گیج کننده ای در ذهن کاربران شکل گرفت و آنها می خواستند بدانند که آیا کنسول آینده ردموندی ها قادر به اجرای بازی های ویدیویی روی رزولوشن 4K واقعی خواهد بود یا خیر. فیل اسپنسر، رئیس اکس باکس مایکروسافت هم با گفتن یک «بله»... ادامه مطلب

داستان مایکروسافت به دنبال سونی؛ هنرمندان خوب از روی دست هم می زنند، هنرمندان بزرگ می دزدند

مایکروسافت سیلی از اخبار در مورد اکس باکس وان را منتشر کرده و از این طریق تلویحا اعلام می کند که طی شش ماه اخیر درس های زیادی آموخته است. کنسول جدیدش هم تا به اینجا با ۵ میلیون نسخه عرضه شده به بازار، موفقیت را تجربه می کند. اما در حقیقت، واقعیت این است که... ادامه مطلب

نظرات ۲۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x